Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dlaczego kierowcy nie zatrzymują się na przystankach "na żądanie"?

Weronika Skupin
- Dlaczego kierowcy autobusów nie zatrzymują się na przystankach "na żądanie", pomimo że stoją tam osoby oczekujące na autobus? Może warto zlikwidować takie przystanki, bo i tak kierowcy ignorują to, że czekają tam ludzie – pisze do nas Czytelnik Artur Lalko.

Odpowiedzi na jego pytanie szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin:

Czy autobusy rzeczywiście nie zatrzymują się na przystankach "na żądanie"? Jedziemy autobusem K ul. Borowską, są poranne godziny szczytu. Przystanek "Borowska" ma status "na żądanie" jedynie dla linii K. Pasażerowie wyraźnie sygnalizują, że chcą wsiąść do pojazdu. Jak mówi kierowca, właściwie nie zdarza się tego przystanku omijać. – Nawet jeśli nikt nie sygnalizuje, że wysiada, zatrzymuję się tu. Ludzie traktują ten przystanek jako zwykły. Inne autobusy normalnie tu stają – mówi.

Jak jest na obrzeżach miasta? Jak przyznają kierowcy autobusów, są takie przystanki, które często się omija. Nawet wspomniana linia K ma ich kilka wzdłuż Kamieńskiego. – Zdarza się, że nikt tam nie stoi i nikt nie chce wysiąść. Wtedy zwalniam, rozglądam się i jeśli rzeczywiście nikogo nie ma, odjeżdżam – mówi kierowca. Dodaje, że trzeba się naprawdę nieźle schować, żeby być niewidocznym dla kierowcy. Warto jednak dla pewności podejść bliżej jezdni i pomachać.

– W ciągu miesiąca do MPK wpływa średnio 8-9 skarg na niezatrzymanie się kierującego na przystanku z czego 3-4 okazują się zasadne. Wówczas kierujący ponoszą konsekwencje służbowe. Tracą premię lub dostają upomnienie – mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK.

Jak dodaje, statystyki pokazują, że to rzadkie przypadki. – Biorąc pod uwagę fakt, że dziennie autobusy komunikacji miejskiej wykonują około 5 tysięcy kursów, w naszej ocenie trudno uważać to zjawisko za powszechne. Prosimy o zgłaszanie konkretnych sytuacji do Biura Obsługi Pasażera, na infolinię MPK lub za pośrednictwem formularza reklamacyjnego na stronie MPK. Wyjaśniamy każdą taką sytuację, jeśli pasażer wskaże czas, miejsce i numer linii lub numer boczny pojazdu – deklaruje Korzeniowska.

To, czy kierowca rzeczywiście zatrzymał się na przystanku o odpowiedniej godzinie jest bardzo łatwo sprawdzić. – Weryfikujemy dane z komputera pokładowego, który odnotowuje każde zatrzymanie na przystanku, przeglądamy monitoring – tłumaczy rzeczniczka. – Przy okazji prosimy również, by pamiętać o tym, że ważne jest odpowiednio wcześniejsze sygnalizowanie kierującemu zatrzymania się na przystanku. Jeśli pojazd jest na wysokości zatoczki przystankowej, jego nagłe hamowanie czy zmiana pasa ruchu, uniemożliwia ten manewr ze względów bezpieczeństwa. I dotyczy to zarówno pasażerów oczekujących na przystanku jak i tych, jadących w środku w pojeździe – podkreśla.

Jeśli chcemy złożyć skargę, możemy to zrobić w Biurze Obsługi Pasażera: ul. B. Prusa 75-79, e-mail: [email protected]. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7-20 pod telefonami: 71 321 72 71, 71 321 72 70, 71 325 08 89.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska