Mieszkańcy mogą otrzymać jeden kompostownik, placówki oświatowe maksymalnie dwie sztuki.
Kompostownik użyczany jest na 3 lata, następnie przechodzi na własność. Może o niego wystąpić każdy mieszkaniec Wrocławia lub placówka oświatowa. Pod warunkiem, że produkują odpady, które można przetworzyć, a kompostownik ustawią w miejscu, gdzie nie będzie przeszkadzał innym mieszkańcom.
W ciągu pierwszych trzech lat użytkownik jest zobowiązany do składania rocznych sprawozdań na temat ilości przetworzonych odpadów. Takie kompostowniki są trwałe przez 12 lat i w czasie obowiązywania umowy o użyczenie mają gwarancję. Jego pojemność to 720 litrów, a otrzymuje się je w formie złożonej w kartonach o wymiarach 950x290x410 mm.
Do tej pory oddano mieszkańcom blisko 900 kompostowników. Teraz miasto chce przekazać kolejne 93 typu Thermo 700. Dodawana jest do nich instrukcja montażu, instrukcja prawidłowego użytkowania, karta z informacjami na temat sposobu określania ilości odpadów poddanych kompostowaniu oraz wzór sprawozdania.
Wnioski o użyczenie należy składać w siedzibie Wydziału Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego Wrocławia, ul. Bogusławskiego 8, 10, 50-031 Wrocław, pok. 403. Wnioski przyjmowane są w trybie ciągłym (bez określonego terminu).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?