Kwalifikacja do służby przygotowawczej w Biurze Ochrony Rządu odbywa się w dwóch etapach: podczas pierwszego etapu przeprowadzona zostanie rozmowa kwalifikacyjna z kandydatem. Na rozmowę kandydat przynosi do wglądu oryginały dokumentów. W przypadku pozytywnego wyniku rozmowy kandydat zostaje zakwalifikowany do etapu drugiego oraz otrzymuje do wypełnienia kwestionariusz osobowy.
Etap drugi obejmuje: przeprowadzenie testów psychologicznych, sprawdzenie autentyczności danych zawartych w kwestionariuszu osobowym, uzyskanie poświadczenia bezpieczeństwa określonego w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej kandydata do służby na podstawie orzeczenia komisji lekarskiej oraz przeprowadzenie egzaminu sprawności fizycznej. Podczas testu będzie sprawdzane m.in. podciąganie na drążku, bieg na 1000 m, skłony z leżenia w czasie 1 minut (tzw. "brzuszki") oraz test sprawnościowy 2-K z przyrządami gimnastycznymi (materacami, kozłem, skrzynią, sztangielkami, tyczkami i płotkami). Szczegóły testu sprawnościowego można znaleźć TUTAJ.
Jak podaje portal moja-pensja.pl w Polsce funkcjonariusz BOR zarabia 4800 zł brutto.
Służbę w BOR może pełnić osoba:
- niekarana za popełnienie przestępstw
- korzystająca z pełni praw publicznych
- gotowa podporządkować się dyscyplinie służbowej
- potrafiąca dostosować się do trudnych warunków pełnienia służby
Kandydat musi posiadać:
- obywatelstwo polskie;
- nieposzlakowaną opinię;
- co najmniej średnie wykształcenie;
- zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacji uzbrojonej (w czasie pokoju).
- uregulowany stosunek do służby wojskowej poprzez przeniesienie do rezerwy (nie dotyczy absolwentów szkół wyższych i kobiet).
Cechy preferencyjne kandydata:
W postępowaniu kwalifikacyjnym bierze się pod uwagę, jako cechy preferencyjne, w szczególności:
- wiek do 28 lat;
- wzrost co najmniej 175 cm;
- posiadanie prawa jazdy;
- praktyczne umiejętności zawodowe;
- czynne uprawianie sportów przydatnych w służbie, zwłaszcza strzelectwa, sportów walki, wodnych i samochodowych;
- znajomość języków obcych;
- ukończenie specjalistycznych kursów przydatnych w służbie.
Wymagane dokumenty
- podanie o przyjęcie do służby przygotowawczej kierowane do Szefa Biura Ochrony Rządu;
- 2 kolorowe fotografie o wymiarach 2,5cm x 3,5cm na jasnym tle w ciemnym garniturze, białej koszuli i krawacie;
- życiorys lub CV;
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe, w tym specjalistyczne;
- kopia odpisu skróconego aktu urodzenia;
- kopie odpisów skróconego aktu urodzenia dzieci kandydata/ki (o ile dotyczy);
- kopia odpisu skróconego aktu małżeństwa (o ile dotyczy);
- kopia książeczki wojskowej (o ile kandydat/ka jest objęty/a ewidencją wojskową);
- kopie dokumentów (dyplomów, zaświadczeń, certyfikatów, świadectw i innych) potwierdzających dodatkowe umiejętności, osiągnięcia zawodowe, sportowe i naukowe oraz opinie polecające.
Komplet dokumentów za pośrednictwem poczty trzeba wysłać na adres: ul. Podchorążych 38; 00-463 Warszawa
Niezadowalające lub negatywne wyniki oraz niepoddanie się czynnościom lub badaniom w procesie kwalifikacyjnym powoduje odstąpienie od dalszego prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego. O zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego kandydat jest zawiadamiany pisemnie, bez uzasadnienia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?