Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

BOR rekrutuje. Sprawdź, jakie musisz spełnić wymagania

BART
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjne Fot. Mariusz Kapala / Gazeta Lubuska
Trwa rekrutacja do służby w Biurze Ochrony Rządu. Aby się zgłosić, trzeba spełniać konkretne wymagania.

Kwalifikacja do służby przygotowawczej w Biurze Ochrony Rządu odbywa się w dwóch etapach: podczas pierwszego etapu przeprowadzona zostanie rozmowa kwalifikacyjna z kandydatem. Na rozmowę kandydat przynosi do wglądu oryginały dokumentów. W przypadku pozytywnego wyniku rozmowy kandydat zostaje zakwalifikowany do etapu drugiego oraz otrzymuje do wypełnienia kwestionariusz osobowy.

Etap drugi obejmuje: przeprowadzenie testów psychologicznych, sprawdzenie autentyczności danych zawartych w kwestionariuszu osobowym, uzyskanie poświadczenia bezpieczeństwa określonego w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej kandydata do służby na podstawie orzeczenia komisji lekarskiej oraz przeprowadzenie egzaminu sprawności fizycznej. Podczas testu będzie sprawdzane m.in. podciąganie na drążku, bieg na 1000 m, skłony z leżenia w czasie 1 minut (tzw. "brzuszki") oraz test sprawnościowy 2-K z przyrządami gimnastycznymi (materacami, kozłem, skrzynią, sztangielkami, tyczkami i płotkami). Szczegóły testu sprawnościowego można znaleźć TUTAJ.

Jak podaje portal moja-pensja.pl w Polsce funkcjonariusz BOR zarabia 4800 zł brutto.

Służbę w BOR może pełnić osoba:

  • niekarana za popełnienie przestępstw
  • korzystająca z pełni praw publicznych
  • gotowa podporządkować się dyscyplinie służbowej
  • potrafiąca dostosować się do trudnych warunków pełnienia służby

Kandydat musi posiadać:

  • obywatelstwo polskie;
  • nieposzlakowaną opinię;
  • co najmniej średnie wykształcenie;
  • zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacji uzbrojonej (w czasie pokoju).
  • uregulowany stosunek do służby wojskowej poprzez przeniesienie do rezerwy (nie dotyczy absolwentów szkół wyższych i kobiet).

Cechy preferencyjne kandydata:

W postępowaniu kwalifikacyjnym bierze się pod uwagę, jako cechy preferencyjne, w szczególności:

  • wiek do 28 lat;
  • wzrost co najmniej 175 cm;
  • posiadanie prawa jazdy;
  • praktyczne umiejętności zawodowe;
  • czynne uprawianie sportów przydatnych w służbie, zwłaszcza strzelectwa, sportów walki, wodnych i samochodowych;
  • znajomość języków obcych;
  • ukończenie specjalistycznych kursów przydatnych w służbie.

Wymagane dokumenty

  • podanie o przyjęcie do służby przygotowawczej kierowane do Szefa Biura Ochrony Rządu;
  • 2 kolorowe fotografie o wymiarach 2,5cm x 3,5cm na jasnym tle w ciemnym garniturze, białej koszuli i krawacie;
  • życiorys lub CV;
  • kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
  • kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe, w tym specjalistyczne;
  • kopia odpisu skróconego aktu urodzenia;
  • kopie odpisów skróconego aktu urodzenia dzieci kandydata/ki (o ile dotyczy);
  • kopia odpisu skróconego aktu małżeństwa (o ile dotyczy);
  • kopia książeczki wojskowej (o ile kandydat/ka jest objęty/a ewidencją wojskową);
  • kopie dokumentów (dyplomów, zaświadczeń, certyfikatów, świadectw i innych) potwierdzających dodatkowe umiejętności, osiągnięcia zawodowe, sportowe i naukowe oraz opinie polecające.

Komplet dokumentów za pośrednictwem poczty trzeba wysłać na adres: ul. Podchorążych 38; 00-463 Warszawa

Niezadowalające lub negatywne wyniki oraz niepoddanie się czynnościom lub badaniom w procesie kwalifikacyjnym powoduje odstąpienie od dalszego prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego. O zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego kandydat jest zawiadamiany pisemnie, bez uzasadnienia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska