Autostrada A4: Ruszył remont (ZOBACZ MAPĘ)

Jerzy Wójcik
Udostępnij:
Kierowcy, którzy poruszają się podwrocławskim odcinkiem autostrady A4, muszą się liczyć z utrudnieniami. Jezdnia prowadząca do Wrocławia (od węzła Kąty Wrocławskie do Bielan Wrocławskich) wymaga naprawy. Na około 11 kilometrach drogi robotnicy muszą wymienić gumowe uszczelnienia pomiędzy betonowymi płytami autostrady.

W fachowym języku drogowcy nazywają to uszczelnieniem dylatacji poprzecznych. A więc wymianą masy, która znajduje się w szczelinach między betonowymi płytami poprzecznie do naszego kierunku jazdy. To oznacza, że na czas tych robót trzeba na pewnym odcinku wyłączać z ruchu fragmenty jednego pasa jezdni do Wrocławia. Ekipa ma się przemieszczać płyta po płycie w kierunku stolicy województwa, a zatem nie ma mowy o wyłączeniu całego 11-kilometrowego odcinka drogi jednocześnie.
Oczywiście fragment, gdzie prowadzone są prace, będzie odpowiednio oznakowany i wprowadzone zostaną ograniczenia prędkości. Niestety, naprawa drogi może oznaczać korki.

Taki scenariusz drogowcy przerobili już na początku długiego weekendu - 28 kwietnia, gdy na kilka godzin rozpoczęto prace w pobliżu węzła Kąty Wrocławskie. Kierowcy od razu ugrzęźli w długim zatorze, dlatego podjęto decyzję o przerwaniu prac. Po długiej majówce drogowcy wracają na autostradę.

Prace przy wymianie uszczelnień na jezdni autostrady prowadzącej w kierunku Wrocławia trwają od zeszłego roku i obejmują łącznie 40-kilometrowy odcinek od węzła Budziszów do węzła Bielany Wrocławskie. Powinny się zakończyć w połowie maja. - Wymiana uszczelnień związana jest z ich bieżącym utrzymaniem. Uszczelnienia tracą z czasem swoje właściwości i muszą zostać wymieniane średnio co 7-10 lat- tłumaczy Joanna Borkowska z Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad we Wrocławiu. - Te, które są w tej chwili wymieniane, zostały wykonane w 2002 roku - zaznacza.

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Balur
Niech wezma sie za remont odcinka 65 km od Olszyny w strone Wroclawia to jest dopiero kpina i wstyd ,wydaje mi sie ze o tym odcinku zapmonieli .Nawet ciezarowe juz jezdza prawym pasem bo lewym juz sie nieda jechac chyba ze jakims Monsterem .Pozdrawiam wszystkich .
t
tenże
ej, sorry, ale brak pobocza to poważne niedopatrzenie. Gdyby było możnaby wymianę dylatacji przeprowadzić bez większej szkody dla ruchu, który poszedłby poboczem. Do tej pory nie rozumiem dlaczego pobocze nie powstało.
n
normalny człowiek
a autostrady któe zbudował hitler to jeszcze tylko w Polsce zostały i są w najgorszym stanie. Piszesz poważne głupoty. Boże czy tak trudno tobie człowieku poczytać jakies forum drogowe, jakieś fakty, cokolwiek co uczyniłoby żebyś przestał pisać głupoty na forach??????
n
normalny człowiek
ty potrafisz czytać?
To jest betonowa autostrada, taka jak np. w Niemczech. Wytrzyma ona bez poważnego remontu kilkadziesiąt lat POD WARUNKIEM, że jest odpowiednio utrzymywana. Do tego utrzymania należy m.in. uzupełnianie dylatacji. Zapewne, gdyby ktoś tych dylatacji nie uzupełnił to ty byś tutaj pierwszy skowyczył, że droga sie rozpada.
A
A
A GDZIE BIEDNE POLICJANTY Z TZW POLICJI AUTOSTRADOWEJ NA CZAS REMONTA,BĘDĄ ŚCIGAĆ "PIRATÓW" W NIEMCZECH,CHA,CHA!!!
A
AGDDAKA
TO SĄ KUŹWA POLSKIE AUTOSTRADY, DO REMONTU PO 10 LATACH???!!KPINA I ŚMIECH NA SALI!!W NIEMCZECH JEŻDŻĄ NA AUTOSTRADACH BUDOWANYCH PRZEZ HITLERA!!JAK MOŻNA BYĆ TAKIMI KANALIAMI,WY: POLITYCY I URZĘDNICY I WYDAWAĆ NASZĄ KASĘ NA TAKIE BUBLE I JESZCZE BRAĆ KASĘ ZA JAZDĘ PO CZYMŚ TAKIM!!!???TO TYLKO W POLSCE!!
H
Hkf
Aaaaaaaahhhhhhhh
l
las birnam
Chcesz jeździć nocą po autostradzie na której kręcą się robotnicy? Facet, albo nie masz prawa jazdy, albo masz rejestrację DTR.
g
głupek
Sranie w banie jakby zrobili to dokładnie to by nie było problemu,polska jakość którą widać wszędzie
j
ja
Autostradą A4 nie zarządza miasto, tylko GDDKiA (Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad)
x
xyz
Przeciez do Euro jest jeszcze mnóstwo czasu i spokojnie mozna działać. W czasie trwania Euro prace nie będą prowadzone, przeciez to oczywiste.
o
oj
Mozem iasto wymieni mi na Poznańskiej super nieśceralną warstwę kostki granitowej? Moze być beton, pod blokami jest, przebieg jakieś 40 lat lub więcej, trochę popękany, ale jest.
d
dętysta
Nie mogli sobie odpuśćić i zrobić to po Euro.Kupa imbecyli!
M
Miruś
Nawierzchnia bitumiczna między Opolem i Wrocławiem ma spękania poprzeczne, podłużne i pojawiają się nawet siatkowe. A minęło dopiero 10-11 lat: za 2-3 bez wymiany warstwy ścieralnej będzie kompletną ruiną (ciekawe jak to będzie z odpłatnością na płatnej autostradzie, gdzie trzeba będzie wyłączać cały pas). A beton wytrzyma jeszcze przynajmniej kolejnych 10 lat bez niemal żadnych nakładów. Widać na tym dobrze, że warto inwestować w beton, tylko lobby paliwowo-asfaltowe ma za duże wpływy. Ale nawet gminy i powiaty zaczynają doceniać wieloletnią bezinwestycyjność nawierzchni betonowych i coraz więcej dróg się pojawia w tej technologii.
c
c
Jeździłbyś po 3 pasmowej autostradzie, to marudziłby, że nie ma 4 pasa... tak to u nas już jest. Jest droga dwupasmowa do granicy, co prawda do zjazdu na JG jest ciasno, ale i tak jedzie się lepiej niż na zwykłych drogach. Weź także pod uwagę, że tylko dzięki temu, że nie ma tego pasa awaryjnego, nie płacimy za przejazd tą autostradą.
Dodaj ogłoszenie