Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zdecyduj, gdzie powstanie trasa rowerowa

Jerzy Wójcik
Od niedawna rowerzyści mają swój pas na pl. Jana Pawła II
Od niedawna rowerzyści mają swój pas na pl. Jana Pawła II fot. janusz wójtowicz
We Wrocławiu przybędzie 30 tras dla rowerzystów. Na kolejność ich budowy może mieć wpływ każdy.

W ciągu 3-4 lat we Wrocławiu ma powstać około 30 nowych dróg rowerowych. Zamysł jest taki, żeby utworzyć je w kluczowych dla cyklistów miejscach, gdzie dziś mają oni największy problem z przejazdem. Wszystkich planów nie da się jednak zrealizować od razu, dlatego w ratuszu powstaje harmonogram prac. Urzędnicy pytają samych rowerzystów, gdzie najchętniej widzieliby nowe trasy.
- Mamy swoje analizy i wnioski, na bazie których wybraliśmy 30 najpilniejszych lokalizacji dróg rowerowych - tłumaczy Daniel Chojnacki, odpowiedzialny za politykę rowerową w magistracie. - Chcemy jednak skonfrontować to z potrzebami rowerzystów - dodaje.

Urzędnicy, układając listę 30 propozycji, skupiali się głównie na tym, by usprawnić przejazd przez miasto na linii wschód - zachód oraz północ - południe, z czym dziś jest duży problem. Co prawda miasto ma ok. 170 km ścieżek rowerowych, ale nie stanowią one spójnej sieci i sporo jest tzw. luk, gdzie cykliści wpadają na chodnik albo na ruchliwą ulicę. To właśnie te luki trzeba będzie załatać w pierwszej kolejności, dobudowując nowe drogi.

- Głosy czytelników i rowerzystów na pewno zostaną wzięte pod uwagę, bo przecież to od nich i frekwencji na trasach rowerowych będzie zależało, czy we Wrocławiu uda się przekonać mieszkańców do dwóch kółek - zapewnia Daniel Chojnacki.

Oto propozycje tras przygotowane przez urząd:
1. Kazimierza Wlk.- Oławska - Traugutta (od św. Mikołaja do Pułaskiego)
2. Wierzbowa - pl. Dominikański (od fosy do Just'n Center)
3. Świdnicka - Widok (od Reno- my do Kazimierza Wielkiego)
4. Dworcowa - Krasińskiego (od Suchej, przez wschodni tunel dworca do skrzyżowania Oław- ska/Traugutta/Krasińskiego)
5. Zamkowa - pl. Wolności - kładka Sądowa - Muzealna - Zielińskiego-Gajowicka (od Kazimierza Wielkiego do Hallera)
6. Strzegomska - Robotnicza (od Nowodworskiej do pl. Strze-gomskiego)
7. Legnicka (od Milenijnej do pl. Jana Pawła II) - przebudowa i likwidacja wąskich gardeł
8. Powstańców Śląskich (od Swobodnej do Sztabowej) - przebudowa i likwidacja wąskich gardeł
9. Borowska (od wiaduktu na Grota-Roweckiego do Suchej)
10. Chińska, Centralna i łącznik do Buforowej
11. Wyszyńskiego - przebudowa
12. Bałtycka - Pomorska - Odrzańska
13. Trzebnicka (od pl. Powstańców Wlkp. do Probusa)
14. Jedności Narodowej od Mostów Warszawskich do Drobnera
15. Hubska - Sucha
16. Piłsudskiego od Dworca Głównego do Świdnickiej
17. Wróblewskiego - przebudowa
18. Aleja Różyckiego i Paderewskiego
19. Św. Antoniego (łącznik z placem Jana Pawła II)
20. Grabiszyńska od pętli tramwajowej do Zaporoskiej
21. Plac Grunwaldzki po północnej stronie
22. Swobodna - Owsiana (od Borowskiej do Zaporoskiej)
23. Nowodworska
24. Obornicka (od Bezpiecznej do Bałtyckiej)
25. Sudecka (od Wiśniowej do ronda)
26. Hallera od Odkrywców do Grabiszyńskiej
27. Szpitalna - Tęczowa
28. Walońska - Na Grobli
29. Boya-Żeleńskiego (od Kasprowicza do wiaduktu kolejowego)
30. Bystrzycka (brakujący fragment łączący z ul. Na Ostatnim Groszu).

Zapraszamy do dyskusji - które ścieżki należy zbudować w pierwszej kolejności?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska