reklama

Wydział transportu: Autobus linii E nie wróci już na trasę

Marek Zoellner
Michał Pawlik
Z Markiem Czuryłą, dyrektorem wydziału transportu w magistracie, rozmawia Marek Zoellner

Za kilka dni pasażerów czekają wielkie zmiany. Ma być lepiej, tymczasem lista narzekających jest spora. Wielu z nich nie widzi w tym wszystkim plusów, pisanych w dodatku wielką literą.
Uruchomienie nowych linii tramwajowych to wielki plus dla mieszkańców Kozanowa i Gaju, gdzie tramwaje dojeżdżają po raz pierwszy w historii, ale także wszystkich osiedli leżących przy nowych trasach. Zbiega się to z korektami na trasach autobusów. Ich zadaniem będzie dowiezienie pasażerów do nowych tramwajów i lepsza obsługa tych osiedli, które tramwajów nie mają. Zmiany opierają się na opracowaniu specjalistów z Politechniki Wrocławskiej sprzed trzech lat.

To znaczy, że od ponad trzech lat było wiadomo, że np. linia E wypada z trasy?
Taka była sugestia naukowców, ale ostateczną decyzję podjęliśmy dwa miesiące temu i natychmiast poinformowaliśmy o tym mieszkańców.

Ale wcześniej jakoś nikt nie protestował. Dlaczego szum zrobił się dopiero w tym roku?
Ludzie cierpią na głód informacji. Mają wątpliwości i uwagi. To naturalne. Gorzej, że w sprawę jak zwykle wmieszali się politycy, przekręcając fakty i robiąc dodatkowe zamieszanie.

Klamka zapadła? Wszystkie zmiany są przesądzone, czy z magistratem można jeszcze jakoś ponegocjować?
W przypadku autobusu E już nic się nie zmieni. To rozwiązanie jest najbardziej racjonalne. Rozumiem, że może się komuś nie podobać, ale nie jesteśmy w stanie spełnić wszystkich oczekiwań. Choć proszę mi wierzyć, że naprawdę się staramy.

A co z pozostałymi liniami?
Gdyby okazało się, że nowe rozwiązania nie funkcjonują tak jak powinny, będziemy reagować i wprowadzać zmiany, tworzymy nowe linie autobusowe. Niedługo pojawią się na Jagodnie. Proszę pamiętać, że pracownicy wydziału transportu to też wrocławianie i oni również korzystają z komunikacji. Jesteśmy otwarci na sugestie i każdą z nich będziemy oceniać indywidualnie.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 64

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

J
Janusz

Prawdopodobnie ci "naukawcy" zastosowali jakiś model matematyczny w wyniku czego wyszło im jak wyszło. Całkowicie oderwane od życia, bzdury do kwadratu. A UM wydał na to kasę pochodzącą z naszych podatków. Nóż się w kieszeni otwiera.

....

Panowie urzędnicy mają inne możliwości komunikacji. Wystarczy popatrzeć, jakie czarne limuzyny wyjeżdżają z okolic planu Solnego...

P
Piotr J. B.

Autobus E zapewniał niezbędne szybkie połączenie komunikacyjne zachoniego Wrocławia z placem grunwaldzkim (czyli właśnie Politechniki) i w owym autobusie często spotykałem wielu pracowników naukowych. W dodatku w tej części Wrocławia mieszkania wynajmuje wielu studentów tej największej w mieście uczelni, jak i również UWr, UP i AM. W tym kontekście odczuwam głęboką frustrację faktem, iż do tej pory podróż z Kwiskiej na Grunwald autobusem E zajmowała dokładnie 18 minut (!), w końcu to linia pospieszna z mniejszą ilością przystanków, natomiast ten 33 staje na każdym skrzyżowaniu i jedzie ok. 34 min... totalna porażka. Dodatkowo trafia mnie, jak widzę 6 (słownie: sześć) autobusów jadących na Gaj, praktycznie wożących powietrze i bynajmniej nie odczuwam ulgi, że wreszcie zapewniono połączenie Krzyków z tym arcyważnym stadionem z niemniej ważnymi meczami Euro (które będę bojkotował), a na 10 czy 33 muszę czekac ponad 10 minut (godzina 17:00)...

p
praktyk

Prosimy dziennikarzy GW o dotarcie do autorów projektu,naukowców, specjalistów z Politechniki.Chcielibyśmy ich poznać.Skąd pochodzą?Czy korzystają z komunikacji miejskiej?
Czy jechali kiedyś tramwajem plus i autobusem E? etc.

v
vb

"Taka była sugestia naukowców," No to proszę jakiś dokument pod którym się ktokolwiek z jakimś tytułem podpisał, pewnie ten sam "naukowiec" z Kraszewskiego wymyślił 2 linie tramwajowe z Kozanowa w to samo miejsce i tą samą trasą. Takie bajki to możecie dzieciom na dobranoc opowiadać- naukowcy specjalnej troski , rozumiem kłuło w oczy, że mimo korków autobus E jechał szybciej niż zasr..ny tramwaj minus.

l
lisek

"Co by tu jeszcze spieprzyć, panowie, co by tu jeszcze..."

T
Tutejszy

Ilu z tych prezydentów i urzędników pochodzi i mieszka we Wrocławiu.

w
wieszcz

Nie wiem, czy komuś w magistrackim wydziale transportu zabrakło wyobraźni przestrzennej, czy dysponował tylko kawałkiem planu miasta, że dwie linie tramwajowe (31 i 32) zaplanował na niemal identycznej trasie. Dlaczego np. linia 31 od pl. Jana Pawła II do Dworca Gł. nie może prowadzić przez ul. Kazimierza Wlk., pl. Dominikański i ul. Kołłątaja (w drugą stronę w odwrotnej kolejności). Wtedy powstałoby dodatkowe połączenie z Centrum, zaś udających się na dworzec PKP tramwaj podwoziłby niemal pod boczne wejście (przystanek na ul. Peronowej), a nie - jak to zaplanowano - na ul. Borowską z boku dworca PKS, skąd na dworzec kolejowy trzeba ładny kawał z bagażami drałować. Tylko błagam, niech mi nikt nie mówi, że w przebiegu linii Plusa Unia Europejska nic nie pozwala zmienić.

G
Gless

Bardzo dobrze, że nie mieszkam w kraju w którym rządzą urzędnicy.

D
DMO

a bublem jest niestety stadion "wiecznie budowany" i TO CO MASZ W GŁOWIE

bo mózgu to tam nie masz

R
RTX

po pierwsze jak ktoś ma miesięczny na wszystkie linie to co mu to zmienia?
po drugie pod od nieruchomości mi wcale nie wzrósł wiec pierdół nie opowiadaj a jeżeli tak to proszę podać kiedy była ostatnia podwyższka?
po 3 jakim trzeba być tłumanem ekonomicznym, żęby twierdzić, że z 2 liniowców na więcej to właśnie te pieniądze pójdą na stadion.... za tą kwotę to spłacimy go chyba jak będzie koniec świata.... argument z piaskownicy
po 4 jakim prawem wpływy z biletów mają iść na stadion??

sapać każdy potrafi, ale żeby już zasapać racjonalnie to nie ma komu...

a bubla to chyba masz jakieś w domu....

111

Historycznym wydarzeniem by było wyrzucenie pana Curyły i innych,za głupawe wprowadzanie usprawnień komunikacyjnych.

D
DMO

...w czasie 30 minut z przesiadką - nie masz szans. Mój komentarz ma sens bo tylko bilet czasowy na 30 minut kosztuje tyle samo co 1 bilet zwykły, ale w tym czasie to może się zmieścisz w 3+3 przystanki i to pod warunkiem że nie będziesz musiał czekać podczas przesiadania. A bilet na 60 minut kosztuje już prawie 50% więcej, więc powtórzę raz jeszcze że jest to WYCIĄGANIE KASY Z NASZYCH KIESZENI.

l
lolek

wprowadzono bilety czasowe,

Twój komentarz miałby sens jak by Tych biletów nie było
ps nie wszyscy korzystają z MPK ale wszyscy niestety na nią płacą

k
kelsydraPO

B.dobrze - jak wynika ze zdjęcia- papulach, wypasiony, widać że nie wysila sie za natto! Pamietam jak obioj stanowisko jako chłoptaś z Wydziału Komunikacji wtedy cos niecoś rozumiał, prawo przestrzegał , a teraz zachowuje sie jakt ten naczelny z PO Tusk pod kontrola nieudacznoka i partacza Dudkiewicza.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3