Wrocław: Remont Curie-Skłodowskiej. Daty nie ma, ale są już objazdy...

Agata Wojciechowska
Tak ma wyglądać przebudowana ulica Curie-Skłodowskiej
Tak ma wyglądać przebudowana ulica Curie-Skłodowskiej wizualizacja inwestora
Za dwa tygodnie - czyli 14 grudnia może się rozpocząć poważny remont ul. Curie-Skłodowskiej. Choć sama data nie jest jeszcze na 100 proc. pewna, urzędnicy już wytyczyli objazdy dla tramwajów i autobusów. Jak się okazuje, wydział transportu magistratu musi na dwa tygodnie przed zmianami rozkładu jazdy poinformować o tym pasażerów.

Termin rozpoczęcia prac nie jest jeszcze przesądzony na 100 procent. – Może zdarzyć się podobnie, jak w przypadku remontu ulicy Przyjaźni. Dwa tygodnie przed jego planowanym rozpoczęciem poinformowaliśmy o zmianach w komunikacji zbiorowej, jednak na kilka dni przed terminem okazało się, że wykonawca nie jest jeszcze gotowy by wystartować z remontem - informuje Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

- Prace zostały przesunięte w czasie, więc nie było potrzeby wprowadzać zmian w rozkładzie MPK – dodaje Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji i twierdzi, że w przypadku Curie-Skłodowskiej może być podobnie. Dokładny termin rozpoczęcia prac powinniśmy poznać jeszcze w tym tygodniu.

Oto proponowane przez wydział transportu trasy objazdów:
KOMUNIKACJA TRAMWAJOWA:
1 - linia zawieszona

2 - Biskupin - Olszewskiego - Wróblewskiego - Mickiewicza - Paderewskiego - Różyckiego - most Szczytnicki - pl. Grunwaldzki - Rondo Reagana - powrót na dotychczasową trasę - Krzyki

powrót: dotychczasowa trasa z dzielnicy Krzyki - Szczytnicka - Skłodowskiej - Curie - Rondo Reagana, peron 2 - pl. Grunwaldzki - most Szczytnicki - Różyckiego - Paderewskiego - Mickiewicza - Wróblewskiego - Biskupin

4 - linia zawieszona

10 - dotychczasowa trasa z Leśnicy - most Pokoju - Wyszyńskiego - Szczytnicka - Skłodowska - Curie - Rondo Reagana, peron 2 - pl. Grunwaldzki - most Szczytnicki - Różyckiego - Paderewskiego - Mickiewicza - Wróblewskiego - Biskupin

powrót: Biskupin - Wróblewskiego - Mickiewicza - Paderewskiego - Różyckiego - most Grunwaldzki - Rondo Reagana - powrót na dotychczasową trasę - Leśnica

71 - Oporów - Grabiszyńska, pl. Legionów - Sądowa - Krupnicza - Kazimierza Wielkiego - pl. Dominikański - Oławska - Traugutta - pl. Społeczny - most Grunwaldzki - pl. Grunwaldzki - Rondo Reagana, peron 2 - Piastowska - Nowowiejska - Jedności Narodowej - Słowiańska - Trzebnicka - pl. Powstańców Wielkopolskich - Trzebnicka - most Trzebnicki - Żmigrodzka - Marino

powrót: Marino - Żmigrodzka - most Trzebnicki - Trzebnicka - pl. Powstańców Wielkopolskich - Trzebnicka - Słowiańska - Jedności Narodowej - Nowowiejska - Piastowska - Rondo Reagana, peron 3 - pl. Grunwaldzki - most Grunwaldzki - pl. Społeczny - Traugutta - Oławska - pl. Dominikański - Kazimierza Wielkiego - Krupnicza - Sądowa - pl. Legionów - Grabiszyńska - Oporów

KOMUNIKACJA AUTOBUSOWA:
701 - Bartoszowice - Bacciarellego - Olszewskiego - Wróblewskiego - most Zwierzyniecki - Wybrzeże Wyspiańskiego - Smoluchowskiego - Norwida - Skłodowska - Curie - Rondo Reagana, peron 1 - Skłodowskiej - Curie - Reja

powrót: pl. Grunwaldzki - Skłodowskiej - Curie - Rondo Reagana, peron 4 - Skłodowskiej - Curie - Wybrzeże Wyspiańskiego - most Zwierzyniecki - Wróblewskiego - Olszewskiego - Bacciarellego - Bartoszowice

Linia kończy bieg na przystanku Reja, następnie nawraca na rondzie przy Polaka - Skłodowskiej - Curie. Linia 701 będzie kursowała z częstotliwością:
- w dni robocze do godz. 6 co 10 minut, w godzinach szczytowych od 6 - 9 i 14 - 18 co 6 minut, poza godzinami szczytowymi od 9 - 14 i 18 - 19 co 7,5 minuty, w godzinach wieczornych po godz. 19 co 10 minut
- w soboty i niedziele co 10 minut

C i 149 - jadące w kierunku pl. Grunwaldzkiego będą zatrzymywały się na peronie 4

D - dotychczasowa trasa z Osiedla Sobieskiego - pl. Grunwaldzki - Norwida - Skłodowskiej - Curie - Rondo Reagana, peron 3 - pl. Grunwaldzki - most Grunwaldzki - powrót na dotychczasową trasę do Centrum Hurtu Giełdowa

powrót: dotychczasowa trasa z Centrum Hurtu Giełdowa - most Grunwaldzki - pl. Grunwaldzki - Rondo Reagana, peron 2 - pl. Grunwaldzki - most Szczytnicki - powrót na dotychczasową trasę na Osiedle Sobieskiego

115 - pl. Grunwaldzki - Norwida - Wybrzeże Wyspiańskiego - most Zwierzyniecki - powrót na dotychczasową trasę do Wojnowa

powrót: dotychczasowa trasa z Wojnowa - most Zwierzyniecki - Wybrzeże Wyspiańskiego - Smoluchowskiego - Norwida - Skłodowskiej - Curie - pl. Grunwaldzki

Kursy przez Volvo, Mydlaną i Dembowskiego pojadą analogicznie.

145 - dotychczasowa trasa z Sępolna - most Zwierzyniecki - Wyspiańskiego - Smoluchowskiego - Norwida - Skłodowskiej - Curie - Rondo Reagana, peron 3 - pl. Grunwaldzki - powrót na dotychczasową trasę na Tarnogaj

powrót: dotychczasowa trasa z Tarnogaju - Rondo Reagana, peron 4 - Skłodowskiej - Curie przejazd torowiskiem tramwajowym - Norwida - Wybrzeże Wyspiańskiego - most Zwierzyniecki - powrót na dotychczasową trasę na Sępolno

146 - dotychczasowa trasa z Gaju z pętli - Rondo Reagana, peron 4 Skłodowskiej - Curie - Norwida - Wybrzeże Wyspiańskiego - most Zwierzyniecki - powrót na dotychczasową trasę na Bartoszowice

powrót: dotychczasowa trasa z Bartoszowic - Rondo Reagana, peron 4 Skłodowskiej - Curie - Norwida - Wybrzeże Wyspiańskiego - most Zwierzyniecki - powrót na dotychczasową trasę na pętlę na Gaju

253 - dotychczasowa trasa z Leśnicy - Rondo Reagana, peron 4 Skłodowskiej - Curie - Norwida - Wybrzeże Wyspiańskiego - most Zwierzyniecki - powrót na dotychczasową trasę na Bartoszowice

powrót: dotychczasowa trasa z Bartoszowic - most Zwierzyniecki - Wyspiańskiego - Smoluchowskiego - Norwida - Skłodowskiej - Curie - Rondo Reagana, peron 1 - powrót na dotychczasową trasę do Leśnicy

255 - dotychczasowa trasa z Sępolna - - most Zwierzyniecki - Wyspiańskiego - Smoluchowskiego - Norwida - Skłodowskiej - Curie - Rondo Reagana, peron 1 - powrót na dotychczasową trasę do pętli Gaj

powrót: dotychczasowa trasa pętli Gaj - Rondo Reagana, peron 4 - Skłodowskiej - Curie - Norwida - Wybrzeże Wyspiańskiego - most Zwierzyniecki - powrót na dotychczasową trasę na Sępolno

Wideo

Komentarze 85

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Autobus "D" w kierunu Psiego Pola jedzie przez plac grunwaldzki i Rondo Reagana a z powrotem w kierunku ul.Giełdowej zjeżdża z mostu Szczytnickiego w ul.Norwida,robi NIEPOTRZEBNE KOŁO i wjeżdża na Rondo Reagana na inny peron.Co za ograniczony umysłowo urzędas wymyślił ten kretyński objazd????Autobus nie zatrzymuje sie w czasie tego objazdu na ŻADNYM PRZYSTANKU,ZA TO 2 LUB 3 KROTNIE STOI NA SWIATŁACH.Kto to wymyślił?Dlaczego w jedną stronę autobus "D" może jechać prosto a z powrotem już nie ???CZYSTY KRETYNIZM!!!Widocznie urzędasy uznały,że w MPK mają za małe przepały paliwa,więc teraz spalą go więcej na durnym objezdzie nikomu i niczemu niesłużącym,A TYLKO WYDŁUŻAJĄCYM CZAS JAZDY.Brawa dla niemyślących urzędników!!!WY NAWET Z KWADRATOWEGO TRÓJKĄTA ZROBICIE KOŁO!!!
701
linia zastępcza 701 Bartoszowice - Reja
a na pl. Grunwaldzkim przesiadka do linii zastępczej 71.
Czy tak trudno przeczytać i zrozumieć?
e
emeryt z Biskupina
Proszę jeszcze zamknąć Most Szczytnicki. Może wtedy ekooszołomy zauważą, że potrzebny jest Most Wschodni.
g
gosc
Jezeli zawiesza 4 to dzieki temu panu bede musiala z biskupina isc na pl grunwaldzki po to zeby dostac sie na grabiszynska bo tam pracuje a 4 byla jedyna linia ktora moglam sie tam dostac!!! to skandal wiec co?! Dostac sie na 7 rano do pracy oznacza targac z buta o 4.30 bo nie ma zadnego zastepczego kursu???? To jest żałosne, jak ludzie maja sie dostac do pracy,szkoły czy gdzie tam musza jechac skoro nie wszyskie linie sa dostepne, ja rozumiem ze remont jest najwazniejszy ale nie powinno sie to odbic na ludziach!! Jestem za tym zeby zwolnic tego goscia ale co zmieni to rozkład jazdy? Mam nadzieje ze ułozy go ktos bardziej kompetentny.
K
Kpiarz
lulu i spać trzynastolatku. Bo dorosły człowiek myśli zanim coś napisze. I uczy się historii a nie powtarza ślepo to co mu podsunęli w świątyni internetu.

Na przyszłość jeśli chcesz kogoś obrażać to rób to z pomysłem. Już dawno nie trafiają do mnie wymiociny umysłu nastolatka.
K
Kpiarz
A my jesteśmy gdzie? W Polsce czy Francji? I nie ma tu znaczenia gdzie Skłodowska studiowała czy mieszkała.
p
pasażer
Kiedy jeszcze istniała linia 12, to widocznie mogły sobie tamtędy jeździć, ale proszę pamiętać również o tym, że 33+ jeździ co 6 minut, co odpowiada dwóm liniom i już samo w sobie wystarczająco korkuje rejon Kochanowskiego/Różyckiego. Poza tym, ubiegłej zimy tramwaje z pl. Grunwaldzkiego, czy od strony Kochanowskiego, przez oblodzenie torów miały czasem problem z wjechaniem na Most Szczytnicki, a ich koła pięknie boksowały o tory. Jeśli w tym roku będzie tak samo, to z pewnością ludzie cieszyliby się stojąc w korku tramwajowym ciągnącym się przez cały pl. Grunwaldzi i całą ul. Różyckiego.
Taka jest przypadłość przy remontach, że chcąc nie chcąc zawsze będą jakieś utrudnienia i wszystkim się nie dogodzi.
D
Do Jerry
W nazwie UMCS-u też się pomylili według ciebie?

A za Wikipedią: "W Polsce prawidłowo podaje się najpierw nazwisko panieńskie, a następnie męża stąd Maria Skłodowska-Curie. We Francji zwyczaj jest odwrotny, dlatego Maria Curie–Skłodowska."
m
myślący
Z miłości do Katotalibanu wielbiącego naukę, postęp, rozwój oraz prawa kobiet do studiowania wyjechała do Francji sławić to przecudne miejsce na Ziemi Kultu dawnej Sekty Palącej Ludzi Żywcem na Stosach (obecna Sekta Pedofili).
p
polonistka
Nie, nie, nie i jeszcze raz nie. U nas z musu królami Polski były tylko dwie kobiety św. Jadwiga i Anna Jagiellonka. Pierwsza była jedyną dziedziczką po Ludwiku Węgierskim a druga w wyniku zawieruchy politycznej została okrzyknięta królem.

W Wlk. Brytanii jest trochę inaczej. Tam jest inna tradycja. Tam kobieta ma po prostu prawo dziedziczenia tronu i rządzenia. I w świetle prawa W.B. jest królową a nie królem. Bowiem pierwszym władcą Zjednoczonego Królestwa była kobieta a nie mężczyzna.
p
polonistka
Niestety właśnie dlatego, że są rzadkie stają się prześmiewcze np. zwracanie się do młodych nierozgarniętych dziewcząt -ówna czy -anka ma już niestety formę prześmiewczą, wręcz deprecjonującą.

Jeżeli zaś chodzi o tendencje czeskie to właśnie z powodu emancypacji kobiet zanika -owa.

Jeżeli chodzi o polskie nazwiska to nie masz racji. Końcówkę -owa nosiły tylko mężatki. Chodziło natomiast o to by właśnie podkreślić ten stan i przed wojną było tak, że po rozwodzie nie zatrzymywano nazwiska męża, tylko wracano do panieńskiego. To -owa wpisywano do dowodów, jako zaznaczenie stanu cywilnego.

I jeszcze jedno- tendencje światowe nie mają nic do tendencji lokalnych (chodzi mi o wpływy poszczególnych języków na siebie). Nie ma mowy aby francuski czy hiszpański wpływały na polski. Natomiast są jeszcze pewne wymiany innymi słowiańskimi językami. Największy wpływ z języków niesłowiańskich niestety ma angielski, ale z tym się walczy moim zdaniem skutecznie.
t
to znowu ja
Święte słowa, ale znowu się kłania polska skomplikowana gramatyka i obyczaj. Jak tu przekonać społeczeństwo, że Elżbieta jest królem Wielkiej Brytanii, a królową jest książę Filip?
t
to znowu ja
nie widzę nic prześmiewczego w nazwisku Skarżanka, Ludwiżanka, Kotulanka. Niestosowanie tych form to jest po prostu znak czasu; przypuszczalnie wyemancypowane kobiety nie życzyły sobie by z brzmienia nazwiska wnioskować, często fałszywie, o ich stanie cywilnym. Nie dziwi mnie to, tendencja jest chyba ogólnoświatowa, choć Anglosasi w dalszym ciągu trzymają się form pani i panna. Ale na przykład u Niemców w sytuacjach służbowych "panna" już jest zabroniona. Co do Nowaków - wyrażam sprzeciw. Nowakowa to żona Nowaka i przypuszczalnie nawet u Czechów żaden mężczyzna nie nosi nazwiska Nowakowa.
111
wasza propozycja zawieszenia lini 1 oraz 4 nijak ma się do rzeczywistości!tylko utrudniacie Wrocławianom poruszanie się po mieście.Przypomnę objazdy z przed kilku laty,gdy był remontowany plac Grunwaldzki.Linia 1 i linia 4 kursowały przez most Szczytnicki(linia 1 z mostu w Sienkiewicza a 4-ka do pl.Grunwaldzkiego.Czy panu to przeszkadza,by pasażerowie mogli przemieszczać się bez przesiadki? Linia 71 jest zupełnie nie potrzebna,ale wasza złośliwość wobec mieszkańców nie zna granic!!!!pan powinien zostać natychmiast zwolniony dyscyplinarnie z pracy,za utrudnienie przemieszczania się komunikacją miejską!!!!no ale za projekt zmiany w kursowaniu tramwajów i autobusów to pewnie kasiorkę żeście wzieli?
p
polonistka
Tak samo jak mamy ulicę św. Jadwigi królowej Polski - co jest wielce hańbiące dla tej kobiety, bo to ona odziedziczyła tron i była KRÓLEM a nie królową, ponieważ przez pierwsze lata sama sprawowała władzę a później tę władzę dzieliła, z musu, z mężem.

W nazwach ulic, na tablicach jest wiele błędów.

Zatem Skłodowskiej-Curie
Dodaj ogłoszenie