reklama

Wrocław: Od rana korki wokół placu Orląt Lwowskich

MKRZaktualizowano 
Organizacja ruchu na pl. Orląt Lwowskich od rana przechodzi test. Na samym placu jest tłoczno, ale samochody przejeżdżają nie tworząc wielkich korków. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda obok: kierowcy, którzy chcieli ominąć plac budowy, w jaki zamienił się pl. Orląt Lwowskich spotykają się w ogromnych korkach na sąsiednich ulicach Fot. mk
Organizacja ruchu na pl. Orląt Lwowskich od rana przechodzi test. Na samym placu jest tłoczno, ale samochody przejeżdżają nie tworząc wielkich korków. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w okolicy: kierowcy, którzy chcieli ominąć plac budowy, w jaki zamienił się pl. Orląt Lwowskich, spotykają się w ogromnych korkach na sąsiednich ulicach.

W poniedziałek od rana kierowcy testują rozwiązania komunikacyjne wprowadzone w weekend na pl. Orląt Lwowskich w związku z budową trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. W sobotę i niedzielę panowało spore zamieszanie i tworzyły się korki. Poniedziałek to pierwszy dzień roboczy, kiedy kierowcy muszą zmierzyć się z nową organizacją ruchu w tym rejonie.

Ruch na samym placu odbywa się dość płynnie. Kierowcy wzięli sobie do serca informacje o budowie, która tam trwa i wybrali inne trasy. Ale to spowodowało, że ogromne korki tworzą się na sąsiednich ulicach. Korkuje się pl. Jana Pawła II, ul. Legnicka, wjazd z Robotniczej na pl. Orląt Lwowskich, łącznik z Tęczowej do Piłsudskiego, Krupnicza i Podwale, ciasno jest na Sokolniczej, Śrubowej. Najtrudniej w rejon pl. Orląt Lwowskich dostać się z ul. Braniborskiej, a na samym wlocie tej ulicy do placu panuje chaos potęgowany dojazdem aut z Sokolniczej i ich próbami zmienienia pasa ruchu, by ustawić się do skrętu w Robotniczą i Tęczową. Korek na Braniborskiej zaczynał się dziś rano na wysokości Lidla. Po porannym szczycie nieco się poluzowało, ale wciąż przejazd tamtędy trwa bardzo długo.

O trudnościach z tej strony placu portal GazetaWroclawska.pl pisał już w sobotę. Na styku Braniborskiej i Orląt Lwowskich spotykają się także wjeżdżający z Sokolniczej i w tym miejscu wszyscy kierujący muszą znaleźć się na potrzebnym im pasie ruchu. Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do wakacji w 2020 r.

Kierowcy, którzy z ul. Piłsudskiego chcą wjechać w ul. Braniborską lub Robotniczą muszą jechać wjechać prosto w Podwale, następnie skręcić w lewo w Zelwerowicza, znów w lewo w ul. Sokolniczą. Tutaj można skręcić w prawo do Braniborskiej.

Nieco trudniej jest jadącym do Robotniczej. Po skręceniu z Sokolniczej w lewo trzeba liczyć na uprzejmość kierowców jadących od Braniborskiej do pl. Orląt Lwowskich, którym na tej wysokości tez już się zwęża droga. Dopiero po przebiciu się na prawą stronę można wjechać w Robotniczą lub kawałek dalej w Tęczową.

Jadący w stronę Świebodzkiego od Renomy już na wysokości skrzyżowania Podwala z Krupniczą zatrzymają się w korku. Po dojechaniu do pl. Orląt Lwowskich będą mogli skręcić jedynie w prawo, w stronę do pl. Jana Pawła II. Zdarza się jednak, że wjazd na Podwale jest zablokowany autami, które jadąc od Piłsudskiego nie zdążyły zjechać ze skrzyżowania.

Kierowcy, którzy z Tęczowej chcieliby przejechać w stronę pl. Jana Pawła II muszą skręcić w prawo, pojechać kilkaset metrów w kierunku pl. Legionów i tam skorzystać z przejazdu przez torowisko. Samo włączenie się do ruchu w tym miejscu jest dość bezpieczne, ponieważ drogowcy ustawili szykanę zmuszającą jadących od pl. Legionów do zjeżdżania na prawy pas, dzięki czemu lewy pozostaje do dyspozycji tych, którzy zawracają, by jechać w kierunku pl. Jana Pawła II.

KLIKNIJ I ZOBACZ MAPĘ NOWEJ ORGANIZACJI RUCHU

PLAC ORLĄT LWOWSKICH - JAK TERAZ JEŹDZIMY?

Kierowcy, którzy z ul. Piłsudskiego chcą wjechać w ul. Braniborską lub Robotniczą muszą jechać wjechać prosto w Podwale, następnie skręcić w lewo w Zelwerowicza, znów w lewo w ul. Sokolniczą. Tutaj można skręcić w prawo do Braniborskiej.

Nieco trudniej jest jadącym do Robotniczej. Po skręceniu z Sokolniczej w lewo trzeba liczyć na uprzejmość kierowców jadących od Braniborskiej do pl. Orląt Lwowskich, którym na tej wysokości tez już się zwęża droga. Dopiero po przebiciu się na prawą stronę można wjechać w Robotniczą lub kawałek dalej w Tęczową.

Jadący w stronę Świebodzkiego od Renomy już na wysokości skrzyżowania Podwala z Krupniczą zatrzymają się w korku. Po dojechaniu do pl. Orląt Lwowskich będą mogli skręcić jedynie w prawo, w stronę do pl. Jana Pawła II. Zdarza się jednak, że wjazd na Podwale jest zablokowany autami, które jadąc od Piłsudskiego nie zdążyły zjechać ze skrzyżowania.

Kierowcy, którzy z Tęczowej chcieliby przejechać w stronę pl. Jana Pawła II muszą skręcić w prawo, pojechać kilkaset metrów w kierunku pl. Legionów i tam skorzystać z przejazdu przez torowisko. Samo włączenie się do ruchu w tym miejscu jest dość bezpieczne, ponieważ drogowcy ustawili szykanę zmuszającą jadących od pl. Legionów do zjeżdżania na prawy pas, dzięki czemu lewy pozostaje do dyspozycji tych, którzy zawracają, by jechać w kierunku pl. Jana Pawła II.

Żłobki tylko dla szczepionych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 102

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Mam nadzieję, że z tą linią tramwajową to poszerzają też Robotniczą, Strzegomską do 4 pasów ruchu dla aut.

G
Gość
3 grudnia, 00:04, Gość:

trzeba było zacząć od łącznika Góralskiej z Grabiszyńską, potem szybko zrobić i odblokować smolecką i potem grzebać, a ci debile rozwalają całe miasto pod przeżytek- tramwaj, wystarczy, że jeden stanie i już blokuje pół miasta

3 grudnia, 1:14, bsj:

Narazie miasto blokują przerzytki samochody

to wybuduj mi tory rozchodzace się jak drzewo z centrum wrocławia na odległość tak 30km i nie trać na tym na gęstości średniego pokrycia.

ile to będzie 300-400 km bieżących podwójnych torów lub z mijankami

bo jak wrocław ma być metropolia jaką faktycznie się stara być to musi integrować znacznie większy teren, aktualnie jedynym wyborem jest samochód

j
jan
3 grudnia, 00:23, edek:

dlaczego skrzyżowanie Braniborskiej i Robotnicza jest bez świateł a Robotnicza jako podporządkowana stoi w korkach ?????

3 grudnia, 01:13, olop:

Nie istnieje skrzyżowanie Braniborskiej z Robotniczą. Zerknij sobie na mapę.

myśle , że chodzi o pl. Orląt Lwowskich , która przedłuża Braniborską w kier Piłsudskiego . A sama uwaga jest bardzo sensowna bo Robotnica przez to staje się niedrożna

j
jan
3 grudnia, 00:39, sthurex:

dlaczego " ekolodzy " z Ratusza bezmyślnie zablokowali miasto i trują mieszkańców spalinami . Proponuje wzorem Stuhra z Krakowa składać pozwy do sądu , o odszkodowanie za utratę zdrowia !!!

myśle , że chodzi o pl. Orląt Lwowskich , która przedłuża Braniborską w kier Piłsudskiego . A sama uwaga jest bardzo sensowna bo Robotnica przez to staje się niedrożna

J
Jacek S. ma kota
2 grudnia, 21:53, Gość:

Jak slysze te pompatyczne hasla ze mam sie przesiasc w komunikacje miejską to nie wiem czy smiac sie czy plakac. Co drugi dzien albo wypadek albo wykolejenie tramwaju, autobus jezdzi raz na godzine i najczesciej i tak jest spozniony. Bredzic tak to mozna sobie jak sie beztrosko fruwa buspasami na motorze, nie trzeba odbierac dzieciakow ze szkoly i przedszkola, ani na czas dojechac do pracy gdzie szef znaczaco patrzy na zegarek jak sie spoznisz. A teraz powrot z pracy zamiast 45 min bedzie zajmowal 1,5 godz. Trzba prosic 70 letnia babcie zeby codziennie odbierala dwojke dzieci, dramat. I choc daleko mi do PISu przyznam ze nigdy wiecej nie zaglosuje na kogos kto nie ma zielonego pojecia o zyciu codziennym i zyje chyba w jakiejs mydlanej bance.

3 grudnia, 01:22, bsjk:

We Wrocławiu jest za dużo samochodów. Dlatego są korki. Szkoły są na każdym osiedlu więc dziecko może pójść piechotą nie rób z niego kaleki co nie chodzi.

MPK jest nie wydolne. Jakby tych ludzi wsadzić w tramwaje to wyglądałyby tak.

https://demotywatory.pl/1205959/Pociagi-w-Indiach

Dzięki polityce Jacka S. coraz więcej ludzi ucieka poza Wrocław, wraz z podatkami. I nie ma się co dziwić.

Obecnie likwidowane jest przedszkole nr 2 na Sępolnie.

b
bsjk
2 grudnia, 21:53, Gość:

Jak slysze te pompatyczne hasla ze mam sie przesiasc w komunikacje miejską to nie wiem czy smiac sie czy plakac. Co drugi dzien albo wypadek albo wykolejenie tramwaju, autobus jezdzi raz na godzine i najczesciej i tak jest spozniony. Bredzic tak to mozna sobie jak sie beztrosko fruwa buspasami na motorze, nie trzeba odbierac dzieciakow ze szkoly i przedszkola, ani na czas dojechac do pracy gdzie szef znaczaco patrzy na zegarek jak sie spoznisz. A teraz powrot z pracy zamiast 45 min bedzie zajmowal 1,5 godz. Trzba prosic 70 letnia babcie zeby codziennie odbierala dwojke dzieci, dramat. I choc daleko mi do PISu przyznam ze nigdy wiecej nie zaglosuje na kogos kto nie ma zielonego pojecia o zyciu codziennym i zyje chyba w jakiejs mydlanej bance.

We Wrocławiu jest za dużo samochodów. Dlatego są korki. Szkoły są na każdym osiedlu więc dziecko może pójść piechotą nie rób z niego kaleki co nie chodzi.

h
heio
2 grudnia, 23:12, Jabba Budwajzer polbus:

Najpierw Budwajzer Jabba rozwalił PolBus (dzięki niemu mamy teraz 4 dworce autobusowe i idiotyczną wroclavie), teraz do kompletu rozwalił z podobnymi sobie dzbanami i wazonami MPK. Buspasy - się buduje nowe, a nie bierze puszkę farby i z większości 4-ro pasmowych ulic robi 2 pasy. Drogi rowerowe - buduje się nowe, a nie kasuje 1 pas dla aut kosztem rowerów (vide Piłsudskiego). Grubas u Obszarnego pie.rd-oli że wszystko jest ok - to spójrzcie jak dziś Wrocław wyglądał po południu, HAaaaaaa - Tfuuuuuuuuuu

Gdzie sie dało to na Piłsudskiego jest droga dla rowerów poza jezdnią. A gdzie nie dało jest na jezdni.

Po prostu we Wrocławiu jest za dużo samochodów.

b
bsj
3 grudnia, 00:04, Gość:

trzeba było zacząć od łącznika Góralskiej z Grabiszyńską, potem szybko zrobić i odblokować smolecką i potem grzebać, a ci debile rozwalają całe miasto pod przeżytek- tramwaj, wystarczy, że jeden stanie i już blokuje pół miasta

Narazie miasto blokują przerzytki samochody

o
olop
3 grudnia, 00:23, edek:

dlaczego skrzyżowanie Braniborskiej i Robotnicza jest bez świateł a Robotnicza jako podporządkowana stoi w korkach ?????

Nie istnieje skrzyżowanie Braniborskiej z Robotniczą. Zerknij sobie na mapę.

s
sthurex

dlaczego " ekolodzy " z Ratusza bezmyślnie zablokowali miasto i trują mieszkańców spalinami . Proponuje wzorem Stuhra z Krakowa składać pozwy do sądu , o odszkodowanie za utratę zdrowia !!!

r
romek

dlaczego władcy z PO od lat rządzący we Wrocławiu Zdrojewski później Dutkiewicz nie wykonali swoich zapowiedzi bo do dzisiaj nie ma łącznika z Robotniczej do Tęczowej-Grabiszyńskiej . Teraz ich obietnice i błędy powiela Sutryk , którego mędrcy z inżynierii ruchu w pierwszej kolejności nie uruchomili przejazdu z Góralskiej do Tęczowej !!!! Chyba , że on jako LGBT-owiec nie chce kalać tęczy ?

e
edek

dlaczego skrzyżowanie Braniborskiej i Robotnicza jest bez świateł a Robotnicza jako podporządkowana stoi w korkach ?????

G
Gość

trzeba było zacząć od łącznika Góralskiej z Grabiszyńską, potem szybko zrobić i odblokować smolecką i potem grzebać, a ci debile rozwalają całe miasto pod przeżytek- tramwaj, wystarczy, że jeden stanie i już blokuje pół miasta

G
Gość
2 grudnia, 15:56, Gość:

Wasza faworytka z pis oczywiście wybudowałaby całą trasę z piątku na sobotę, i to nie tylko na Nowy Dwór a na lotnisko. Nic wam nie pasuje. Gdyby Wrocław wycofał się z ME 2012, zjedlibyście Dutkiewicza, że przepuścił taką szansę. Teraz ciągle stękacie, że stadion niepotrzebny. Jak była propozycja miasta, nie budować linii tramwajowej na Nowy Dwór, tylko zbudować nową drogę z buspasami, to krzyk, że chcecie tramwaju. Teraz, gdy ruszyły prace i są utrudnienia to znowu źle. Oczywiście, wasz kochany pis wszystko wam obieca, tak jak milion samochodów elektrycznych polskiej produkcji, odbudowę stoczni i budowę nowych statków. Krzywousty obiecał wam nawet, że za 20 lat przegonimy w bogactwie Szwajcarię. I wy oczywiście w to wszystko wierzycie, bo przecież dali wam 500 , które już nie ma nawet wartości 300 z czasów wprowadzenia tej łapówy. Łudzicie się, że pis wybuduje wam nowe drogi, każdemu zafunduje nowy samochód elektryczny, oczywiście z miejscem do garażowania pod domem, a na emeryturę będziecie przechodzić w wieku 50 lat i będzie to bardzo wysoka emerytura.Jak na razie, poza doprowadzeniem do najwyższej od 30 lat inflacji, nie zbudował nic, nawet słynnych 2 wież w Warszawie. Mnie jest już to obojętne, swoje przeżyłem, dzieci znalazły swoje miejsce za granicą. Ale dziwię wam się młodym, żyjącym tutaj - że tak łatwo dajecie się nabierać na prymitywną populistyczną pisowską propagandę, godzicie się i popieracie politykę izolacji Polski w Europie. Wiadomym jest, że celem pisu jest wyjście z Unii Europejskiej w momencie gdy skończą się unijne dotacje. Wielu z was pracuje w firmach zagranicznych, zarabiacie przyzwoite pieniądze, ale wiedzcie o tym, że gdy kaczyński ze swoją bandą zrealizują swój cel - uniezależnienie się od europejskich instytucji - zachodni kapitał ucieknie stąd o wiele szybciej niż tu wszedł i wasze miejsca pracy oraz godziwe pensje znikną. A na razie - plujcie jadem dalej. Powodzenia.

2 grudnia, 16:44, szary człowiek:

Bardzo trafny komentarz. PIS-owcy mogli by tylko przecierpieć budowę pomnika wiadomo kogo.

2 grudnia, 17:06, Gość:

tu nie chodzi o to czy ktoś jest z pis po czy pzpr

chodzi o to ze ludzie planujący taki remont rozbudowę biorą się za prace ziemne 1 grudnia, zamiast 1 czerwca.

że nie poczekali nie dokończyli innych objazdów.

2 grudnia, 21:49, Gość:

Co ty pieprzysz.

Byłeś na budowie?

Mamy 1 grudnia.Położona jest kanalizacja i zrobiona droga z krawężnikami. Szyny leżą już obok i zaraz będą montować.

Wiadukt rozebrany w puch i są już wylane pierwsze obiekty inżynieryjne jak mikro-wiadukt dla pieszych i rowerzystów.

Dziś robi się do minus pięciu stopni i do konca roku jeszcze sporo podgonią. Na zrobienie torów na placu potrzebują około miesiąca.

Firma chce się pokazać i jak nie będzie wpadek to wygrają przetargi na kolejne odcinki

2 grudnia, 22:53, Gość:

Fakt - zasuwają aż miło. Szkoda tylko, że miasto tego nie przemyślało i zamknęli praktycznie cały odcinek wzdłuż przyszłej TAT zamiast dogadać się z wykonawcą i zalecić najpierw skończenie jednej części (np. tej przy WPP), a później wpięcie się z torami na Orląt Lwowskich - uniknęliby tym samym tak ogromnego paraliżu jak mamy teraz.

nie ma paraliżu.Ludzie objeżdżają Podwale Sokolniczą

Jak się kierowcy usuną ze Strzegomskiej na Legnicką i Klecińska to autobusy nie będą stać w korkach

Spieszą się z wiaduktem na Smoleckiej aby połączyć ulice.Zaraz po wyburzeniu lali ściany nowego wiaduktu.Potem sobie mogą budować tory i ścieżki na górze.

Ja tam błędów synchronizacji robót nie widzę.

Pewnie się boją obsuwy albo że im Ukraińcy wyjadą bo obsuwa popsuła by szyki innych firm robiących kolejne odcinki.Horror to bedzie jak wejdą na Nowy Dwór bo zablokują i Strzegosksą i zjazd z obwodnicy

Widziałem projekty chyba z 1973 roku gdzie szybki tramwaj miał jechać po estakadzie postawionej na słupach

J
Jabba Budwajzer polbus

Najpierw Budwajzer Jabba rozwalił PolBus (dzięki niemu mamy teraz 4 dworce autobusowe i idiotyczną wroclavie), teraz do kompletu rozwalił z podobnymi sobie dzbanami i wazonami MPK. Buspasy - się buduje nowe, a nie bierze puszkę farby i z większości 4-ro pasmowych ulic robi 2 pasy. Drogi rowerowe - buduje się nowe, a nie kasuje 1 pas dla aut kosztem rowerów (vide Piłsudskiego). Grubas u Obszarnego pie.rd-oli że wszystko jest ok - to spójrzcie jak dziś Wrocław wyglądał po południu, HAaaaaaa - Tfuuuuuuuuuu

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3