Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta opublikował specjalny komunikat:
Właściciele nieruchomości, współwłaściciele, użytkownicy wieczyści, jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu oraz inne podmioty władające nieruchomościami na terenie Miasta Wrocławia, zwane dalej "właścicielami nieruchomości", zobowiązani są w terminach od 15 kwietnia do 15 maja i od 15 października do 15 listopada:
- do wyłożenia preparatów do zwalczania gryzoni nie później niż 15 kwietnia lub 15 października, odpowiednio do terminów deratyzacji, w szczególności w narożnikach pomieszczeń i wzdłuż ścian, na ścieżkach przemieszczania się gryzoni i w miejscach ich żerowania, oraz do umieszczenia w miejscach wyłożenia preparatów napisów ostrzegawczych o treści:
UWAGA! WYŁOŻONO PREPARAT DO ZWALCZANIA GRYZONI O NAZWIE.........! NIEBEZPIECZEŃSTWO ZATRUCIA LUDZI I ZWIERZĄT!
- stałego uzupełniania preparatów do zwalczania gryzoni.
Przed rozpoczęciem deratyzacji należy:
- dokonać naprawy wszystkich uszkodzeń, które mogą służyć gryzoniom jako drogi dostępu do budynków i pomieszczeń, np. otwory w drzwiach, podłogach;
- usunąć z terenu nieruchomości i pomieszczeń wszelkie odpady mogące stanowić pożywienie dla zwalczanych gryzoni.
Właściciele nieruchomości deratyzację przeprowadzają na własny koszt i we własnym zakresie - informuje ZDiUM.
Właściciele nieruchomości mają obowiązek umożliwić upoważnionym służbom przeprowadzenie kontroli w zakresie wykonania niniejszego zarządzenia oraz okazać dowód potwierdzający fakt przeprowadzenia deratyzacji, np. rachunek za zakup preparatu do zwalczania gryzoni, umowę z firmą specjalistyczną świadczącą usługi w zakresie deratyzacji. Po upływie terminu obowiązkowej deratyzacji wyłożone preparaty do zwalczania gryzoni powinny zostać usunięte.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?