Wrocław: MPK oddaje linię 403. Obawia się, że nie wystarczy kierowców

Weronika Skupin
Tomasz Hołod
MPK boi się, że zabraknie mu kierowców do obsługi linii 403 Leśnica – Kwiska. Dlaczego? Bo część kierowców odejdzie na emerytury, inni odejdą do konkurencji, a MPK nie chce powtórki sytuacji z zeszłego roku, kiedy w okresie urlopowym niektóre kursy nie wyjeżdżały z zajezdni. Dlatego autobusy 403 będą prowadzili kierowcy firmy, która wygra przetarg na wykonanie usługi przewozu.

Na razie w MPK nie ma masowych odejść do konkurencji, ale co najmniej kilku kierowców już zdecydowało, że przeniesie się do firmy Adama Michalczewskiego, której autobusy będą jeździły po Wrocławiu. O tym, że usługę przewozu na linii 403 trzeba zlecić firmie zewnętrznej zadecydował zapewne fakt, że już od wielu miesięcy ledwie wystarcza kierowców MPK.

Przypomnijmy, że mniej więcej w połowie 2015 roku, część zadań MPK ma przejąć firma ITS Michalczewski z Radomia. Zapewni swoją zajezdnię, kierowców, zaplecze oraz niskopodłogowe autobusy MAN Lion's City i Solaris Urbino Alpino w liczbie 69 sztuk.

– Odwołania oferentów spowodowały przesunięcie terminu podpisania umowy z tym podwykonawcą, w związku czym musieliśmy uwzględnić wynikające z tego konsekwencje. Biorąc pod uwagę te okoliczności, przeanalizowaliśmy zapotrzebowanie, liczbę pracowników i ich plany urlopowe, a także potencjalną liczbę odejść pracowników na emerytury w 2015 r., i podjęliśmy decyzję o czasowym zleceniu obsługi jednej z linii, aby w ten sposób zapobiec ewentualnym brakom pracowników do obsady kursów – wyjaśnia Korzeniowska. Jak podkreśla MPK, na razie kierowców nie brakuje.

MPK planuje zlecać przewozy na linii 403 przez rok. - To przedsięwzięcie o charakterze doraźnym – wyjaśnia Korzeniowska. Wykonawca będzie obsługiwał tę linię do 31 grudnia 2015 r. od momentu podpisania umowy, czyli najprawdopodobniej 19 stycznia.

Autobusy na linii 403 nie muszą być fabrycznie nowe. Należy zapewnić sześć sztuk. Muszą jedynie być sprawne, mieć odpowiednie wyposażenie (biletomaty, kasowniki, komputery pokładowe itp.) oraz spełniać normy emisji spalin, które spełniają wozy wyprodukowane nawet kilkanaście lat temu. Podłoga musi być niska tylko przy pierwszych i drugich drzwiach wejściowych, może być wysoka przy trzecich. Jeśli firma z częściowo "wysokimi" autobusami wygra w przetargu, deklaracja że od połowy roku każdy wrocławski autobus będzie niskopodłogowy stanie się nieaktualna.

Wideo

Komentarze 91

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Brzoza

Jeszcze jakiś czas temu na lini 403 jeździły same solarisy a teraz zastąpili je jakimiś brudnymi, śmierdzącymi spalinami autobusami...

---

Jest to autobus NISKOWEJŚCIOWY. Dziękujemy za twój komentarz domorosły "specjalisto"...

m
miś

dopóki brakuje kierowców jest problem, aby nimi sterować, (mają wtedy różne wymagania itd...)
a jak oddadzą linie, będzie można łatwo manipulować pozostałą załogą.

G
Gość

jw.

i
ivan

Prezes ? to jaja są i tyle . Pani prezes dopiera ma rozpocząć "pracę " po 15 .01 .2015 a decyzje ktoś podejmuje tak ? Czy może król Rafał ? i jego zastępca Adamski ? Prezes w tej firmie to etat i pensja a reszta ?

z
zxc

Skąd wiesz, jakie warunki proponuje?

b
byrcyn

Chyba nie MPK będzie płaciło, bo jak samo dostaje 7 zł, to skąd weźmie jeszcze 1 zł. - wydrukują w piwnicy ? To miasto jak zleceniodawca zapłaci innej firmie niż MPK więcej (chociaż cały czas mówi że więcej się nie da), a to już byłoby delikatnie mówiąc sk....synistwo !

M
Maniek

Autobus z niską podłogą "przy pierwszych i drugich drzwiach" to autobus niskopodłogowy. Wiem że to trudne...

u
user

Po tej właśnie decyzji widać jaką moc sprawczą ma nowa Pani Prezes , jeszcze nie zaczęła działać bo jest na urlopie a wszystko i tak toczy sie swoim torem i tak ważne decyzje podejmowane są bez niej. Życzę Pani zdrowia.

403

Ja to wszystko rozumiem. Rozumiem ludzi którzy odchodzą z MPK, wcale się im nie dziwię. Uważam, że MPK powinno się obudzić i coś z tym zrobić. Przede wszystkim płacić ludziom godne pieniądze. Szczerze to obojętne mi to jaki to będzie przewoźnik. Bardziej martwi mnie to że przy różnych przewoźnikach nie będzie można korzystać z urban card.

x
xenomorf

Tak pusto na ulicach? To chyba w nocy z Wigilii na 1-szy dzień świąt Bożego Narodzenia? ;)

p
pasażer mpk

czyli firma która wygrała przetarg na obsługę dodatkowych linii dostanie za wykonywaną usługę więcej kasy niż mpk. Kto zatem uzupełni brakujące mpk środki? Myślę że to dobre pytanie, tyle tylko że .......nikt nie chce na nie udzielić merytorycznej odpowiedzi.

w
wrocławianin

od kiedy to przedsiębiorstwa użyteczności publicznej (a takim jest mpk) są samowystarczalne (w całości zarabiają na siebie)? Nigdzie na świecie tak nie jest i być nie może. Radzę trochę poczytać na ten temat.

.

Chyba nie rozumiesz czym jest prywatyzacja.

MPK dostaje za km 7zł a swojemu podwykonawcy będzie płaciło 8zł. Gdzie tu logika. Przecież od razu widać że ktoś kto podpisał umowę chce wykończyć Wrocławskie MPK.

s
said

Jak niesie wieść gminna podwykonawca ma płacić 3200 netto do tego ci co przyjdą z MPK mogą liczyć na jakieś dodatkowe bonusy ale to tylko zajezdniowe opowiastki . Jednak w każdej plotce jest ziarko prawdy.

Dodaj ogłoszenie