W poniedziałek - zamiast 150 osób - przy ul. Swobodnej o godz. 6.30 naliczyliśmy 50 rodziców, którzy chcieli zapisać na rehabilitację swoje dzieci. Pierwsi pojawili się przed godz.5 rano, a nie - jak ostatnio- o godz. 10 rano dzień wcześniej.
Na kartkach na drzwiach wejściowych można też przeczytać, że nastąpiła zmiana sposobu rejestracji. Będzie prowadzona w godzinach pracy placówki, bo "nie ma już rejestracji w jednym dniu miesiąca". Żona Witolda Kozłowskiego usłyszała przez telefon, że można się rejestrować w każdym dniu miesiąca, ale tylko osobiście. O godz. 7 drzwi się otworzyły. Gdy pan Witold podszedł do okienka, dowiedział się, że są trzy miejsca na NFZ i jeśli chce, to może jedno wziąć. Były też ulotki, że codziennie prowadzona jest rejestracja telefoniczna.
- Poczułem się zdezorientowany - mówi Kozłowski. - Co innego mówią żonie, a co innego mają na papierze - dziwi się. Adriana Pietraszkiewicz, dyrektor Centrum Diagnostyczno-Rehabilitacyjnego "Promyk Słońca": - Teraz można rejestrować się u nas na bieżąco: osobiście i przez telefon - zapewnia. I dodaje, że dzieci, które dostaną się na rehabilitację, będą chodziły na nią do "Promyka" tak długo, na ile dostały skierowanie. Pacjenci, którym nie uda się zarejestrować na wizyty refundowane, mają zostać wpisani na listę osób oczekujących.
W miarę wolnych terminów rejestratorki mają ich powiadamiać i rejestrować na ustalone dni i godziny. Dyrektor zaznacza, że po cyklu rehabilitacji może jednak być problem z dostaniem się do lekarza rehabilitanta lub neurologa po nowe skierowanie. Kierownictwo centrum obiecuje, że postara się na bieżąco rozwiązywać ten problem w miarę posiadanych punktów na usługi finansowane przez NFZ w odpowiednich poradniach. - Na pewno musimy zrobić tak, żeby rodzice nie stali w kolejce - podkreśla Pietraszkiewicz.
Teraz można rejestrować się u nas na bieżąco: osobiście i przez telefon.
Tego samego zdania jest Małgorzata Sadowy-Piątek, dolnośląska rzecznik praw pacjenta z NFZ. - Rejestracja powinna odbywać się w każdym dniu miesiąca w godzinach pracy przychodni, osobiście lub przez telefon - podkreśla rzecznik. - Jeśli jest inaczej, proszę nas alarmować pod nr. tel. 71-797-91-49.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?