Wrocław: Brak pomysłu na walkę z korkami

Marcin Torz
Fot. TH
Urząd Miejski we Wrocławiu nie ma żadnych nowych pomysłów na walkę z korkami w mieście. Takie wnioski można wysnuć z konferencji prasowej, jaką zorganizowano wczoraj w magistracie.

Jeden z planów to wcześniejsze otwarcie fragmentu autostradowej obwodnicy Wrocławia na odcinku od Magnic w gminie Kobierzyce do lotniska i ulicy Granicznej (pisaliśmy o tym jako pierwsi już w ubiegłym roku). Trasa ma zostać oddana do użytku w grudniu i dzięki temu mniej samochodów będzie jechało aleją Karkonoską.

Urzędnicy przypominali również o skrzyżowaniach (pl. Dominikański, pl. Legionów, ul. Swobodnej z Powstańców Śląskich i ul. Zielińskiego z Piłsudskiego), na których namalowano czerwone kwadraty. To miejsca, na które kierowcy nie powinni wjeżdżać w sytuacji, gdy krzyżówki opuścić nie mogą. Jeśli czerwone pole jest puste, samochody wyjeżdżające z innej strony skrzyżowania mogą przejechać swobodnie.

Zaznaczano też, że niebawem będzie gotowy kolejny fragment obwodnicy śródmiejskiej (od mostu Milenijnego do ul. Żmigrodzkiej), a także że w połowie przyszłego roku pojedziemy już całą autostradową obwodnicą Wrocławia.

- Za kilkanaście miesięcy gotowy będzie również inteligentny system sterowania ruchem - dodawał Wojciech Adamski, wiceprezydent Wrocławia. - Na początku obejmie 93 skrzyżowania, a docelowo 200.
System ma obliczać, ile samochodów wpuścić na światłach i dawać priorytet na skrzyżowaniach komunikacji miejskiej.

Adamski pochwalił się również, że kilka dni temu urzędnicy zmienili organizację ruchu obok mostu Szczytnickiego. Dzięki temu ulica Sienkiewicza nie jest tak zakorkowana, jak wcześniej.
Urzędnicy nie zapomnieli dodać, że w internecie od kilku miesięcy działa mapa utrudnień drogowych. Kierowcy mogą dzięki niej zorientować się, w jakich punktach miasta czekają ich kłopoty.
Jedyną nową informacją była ta, że Urząd Miejski zapłaci policji 70 tysięcy złotych, by funkcjonariusze pomogli rozładowywać korki na krajowej ósemce. Zdaniem urzędników akcja zaczęła się dziś, a zakończy w połowie października. - Policjanci staną na głównych skrzyżowaniach trasy czy na rondzie Reagana, na krzyżówce Sienkiewicza i Wyszyńskiego, Sienkiewicza i Piastowskiej oraz na pl. Wróblewskiego - wyliczał Adamski. Tymczasem policjanci już od dłuższego czasu pojawiają się w tych miejscach.

Dzisiaj dzień bez samochodu

Dziś nie trzeba kasować biletu w autobusach i tramwajach komunikacji miejskiej. Wszystko z okazji Dnia bez Samochodu. W taki sposób miejscy urzędnicy chcą zachęcić wrocławian, by zostawili swoje cztery kółka w garażu i wybrali w zamian podróż komunikacją miejską. Liczą przy tym, że przynajmniej część osób na stałe zrezygnuje z jazdy po mieście samochodem.

Teoretycznie taka akcja może przynieść spore straty finansowe. Bo dziennie za sprzedane bilety do miejskiej kasy trafia kilkaset tysięcy złotych. Jednak w MPK uspokajają, że i tak większość pieniędzy to opłaty za bilety okresowe, a nie jednorazowe. W Europie Dzień bez Samochodu obchodzony jest już od 12 lat. Pomysł narodził się we Francji. W Polsce obchodzony jest od 2002 roku. MAT

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
byrcyn
tam już od jakiegoś czasu leci warszawska reklama bus -pasów. Pobudkaaaa !
x
xXx
a dróg nie przybywa?
r
ref
Korki w mieście są dlatego, że jeden kierowca myśli, że jadąc szeroką ulicą (dwupasmówką) nie natrafi na korek. Problem w tym, że tak jak on myśli połowa Wrocławia! Jeżeli tyle osób pcha się w jedną ulicę to korki są PEWNIKIEM!

Myślę, że należy ZWĘŻAĆ ULICE w mieście najlepiej poprzez budowę buspasów i/lub wydzielanie torowisk. Dopiero to pozwoli na uprzywilejowanie komunikacji miejskiej we Wrocławiu. Ale trzeba też ulepszyć system komunikacji w mieście. TO W TEORII POWINNO DAĆ SPODZIEWANE EFEKTY.
a
adaś
Który debil wymyślił wydzielenie torowiska na Pułaskiego, zamiast tą ulicę poszerzyć?
m
miron
Moim skromnym zdaniem wystarczyło by na początek tak ustawić sygnalizację świetlną w popołudniowym szczycie by jak najszybciej wypuścić z miasta mieszkańców Trzebnicy, Strzelina itp
Żal ściska gdy jadę do domu na karłowice i widzę sznury aut z Detroit starających się wydostać z Wrocławia a światła "mówią" stop... nie wiadomo po co... ruch w przeciwnym kierunku jest wówczas o niebo mniejszy i przynajmniej przez godzinkę priorytetem powinny być kierunki wyjazdowe.
w
ww_miastem_korków
Stała się rzecz niesłychana. Miasto się korkuje! Larum grają! Prezydencie do dzieła! Jeszcze trzy konferencje i się odkorkuje (ale nie miasto).
Pisałem tu juz wiele razy, skoro większość nakładów panujący nam Zarząd zdecydował ponieść na organizację trzech meczy piłkarskich i dla nich buduje stadion i tam drogi dojazdowe, to mamy tego skutki. Czy mityczna AOW rozwiąże problem przekonamy się za rok. Pamiętajcie że dla Tirów ma byc ona płatna.
m
malko
Pan Adamski opowiada o zmianie organizacji ruchu OBOK Mostu Szczytnickiego! Na pewno poprawi to przepustowość - przy niskim stanie Odry można przejechać brodem, ale jak woda przybierze? Jak ten nowy system sterowania będzie tak inteligentny, jak wypowiedź p.Adamskiego, to można przewidzieć rezultat. A tak naprawdę, to każdy powinien robić to, co umie, np. strażak powinien gasić pożary.
a
agatek
Problem jest, ale trzeba jego minimalizować! Czy ten "geniusz" od problemów Pan Adamski- strażak z zawodu- myśli ludzkim rozumem? A może tak na początek ograniczyć a wręcz wyłączyć światła sterujące ruchem np. na 30 min bądź 1 godzine przez 2 dni w szczycie i sprawdzić co się bedzie działa jaki będzie skutek i efekty. A tak naprawde to ten gostek co sie szczyci jako vicek to jest całkiem do bani on tylko i wyłacznie z Obrębskim, Filipiakiem myśla jak tu kolejny raz na koszt mieszkańców wyjechac do egzotycznych krajów w ramach tzw promowania miasta. Wstyd i chńba.
p
pp
A czy tu trzeba wielkiej filozofii żeby zrobić coś z tymi korkami. Urzędnicy i Dutkiewicz zachowują sie tak jakby z choinki sie urwali, a przecież rządzą miastem wiec powinni znać, a przynajmniej szukać rozwiązań. Na zachodzie jest ich pełno, które juz teraz można zacząć wdrażać. Podstawą jest zrozumienie, ze samochód nie może być podstawowym środkiem transportu w mieście, bo gdyby zbudować kilometry dróg tuneli, wiaduktów to miasto i tak się zakorkuje, bo takie inwestycje tylko zachęcają do jazdy samochodem, a co za tym idzie aut ciągle przybywa. Przykładem mogą być Stany Zjednoczone gdzie niemal w centrach miast pobudowano dwunastopasmowe autostrady (niszcząc wiele budynków), które i tak się zakorkowały.

Priorytetem musi być komunikacja miejska (nie zapominając o rowerowej), a przede wszystkim tramwaj (na metro raczej nas nie stać). Należy wydzielać torowiska (i je oczywiście remontować). Konieczna jest budowa nowych linii (np. Psie Pole, Nowy Dwór, Bielany). Dodatkowo tramwaj musi mięć zawsze zielone światło na skrzyżowaniach. No i oczywiście należy zwiększać częstotliwość kursowania. Tylko wtedy komunikacja zbiorowa stanie się konkurencją dla samochodu. Jeśli kierowca zauważy, że do pracy może dojechać w 15 min tramwajem, a w godz. samochodem to istnieje duża szansa, że z niego skorzysta. A im mniej będzie samochodów na ulicach tym jeszcze sprawniej będzie działać komunikacja, a więc jeszcze chętniej będą z niej kierowcy korzystać. Jeśli tak się będzie dziać to zwiększą się dochody mpk, a więc przybędzie kasy na inwestycje itd.
....
z akcyzy, VATu, podatków, więcej napraw ... więc po co to zmieniać.
p
pikuś
że jest wzrost średniej płacy, to sobie dr ponożył przez nie wiadomo co, i ustalił stawki najmu i dzierżaw a teraz Urban szuka juz we wrześniu brakujących 180 milionów zl bo wizja wizjonera się nie spełniła! Co będzie w grudniu z budżetem miejskim? Takie samo pojęcie maja o korkach w mieście!
b
barbie
Dlaczego? Bo to miernota z wydziałów UM i ZDiUM nie ma żadnej wyobraźni przestrzennej i jak zaplanuje jakąś organizację ruchu czy komunikacji zbiorowej to tylko w mordę lać. Tam jest pełna nieprzemakalność na argumenty. Coś jak ten trep wojskowy: odporny na wiedzę i nie do za....bania. I tu jest problem. To całe "towarzystwo" trzeba rozgonić batem w stylu Kmicica. I pewnie by się to udało ale Adamski Kmicicem nie jest. I to jest jego problem główny. W efekcie łyka bez popicia te dureństwa "towarzystwa" a oni w kułak się śmieją patrząc jak Adamski wychodzi na idiotę.
Szefie, okaż męstwo i władzę!
a
agrawa01
p.........li głupot to jest taktyka od lat na pozyskanie częśći finasów z podatków jak acyza, vet, lokalne opłaty PIT i CIT. Stojąc w korakch samochody spalają paliwo obciązone : podatkiem drogowym, akcyzą, vatem a potem opłata za dzierzawe lub najem stcji paliw, warsztatów samochodowych i ogólnie 30% z tych wszystkich podatków pozostaje w gminie. Nich oni nie ściemniają wrocławianów bo to jest robota celowa. Dobrze że tuż tuz wybory. 3 x NIE dla dutka i jego nieudolnych tzw zastępców.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie