Ulica Robotnicza jest szeroką, bo około 12-metrową jezdnią. Kursują nią autobusy 106, 107, 109, 148, 149 i 609. W godzinach szczytu przejeżdżają tam średnio co 3 minuty i jak wszystkie pojazdy, stoją w korkach. MPK obliczyło, że z obecnym natężeniem ruchu w godzinach szczytu wożące wrocławian autobusy notują tam około 10 minut opóźnienia. Teraz ma się to zmienić.
Autobusy MPK, karetki i taksówki pojadą Robotniczą wyznaczonym dla nich buspasem. Ma on zostać wyznaczony na odcinku między Centrozłomem a pl. Orląt Lwowskich. Kierowcom zostanie tu więc po jednym pasie w każdym kierunku.
Kiedy buspas na Robotniczej zostanie wyznaczony?- Tak szybko, jak się da - informuje Elżbieta Urbanek, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Gospodarki we wrocławskim magistracie i dodaje, że w związku z tym, że większość planowanego buspasa na Robotniczej biegnie po kostce brukowej, na której zwykłe malowanie znaków poziomych utrzymuje się krótko, dlatego trzeba będzie tam zastosować dwuwarstwowy system oznakowania. Na czym to polega? Pasy na Robotniczej zostaną pomalowane przy użyciu masy chemoutwardzalnej. Będzie ona miała dwie warstwy:
- podkładową - szarą, która wypełni fugi i wyrówna nawierzchnię
- docelową - białą, przy pomocy której zostanie pomalowane oznakowanie.
Pomysł powstania buspasa był zgłaszany do WBO, jednak nie udało mu się zakwalifikować do realizacji.
Magistrat oszacował wstępnie, że wyznaczenie buspasa na Robotniczej będzie kosztować około 200 tys. zł.
PRZECZYTAJ TEŻ: Rafał Dutkiewicz na tweetupie: We Wrocławiu nie będzie zmian w rozkładzie MPK na ferie zimowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?