Wrocław: Będzie buspas na Robotniczej. Po jednym pasie dla innych kierowców

MAL, red.
Ulica Robotnicza jest szeroką, bo około 12-metrową jezdnią. Teraz ma na niej powstać buspas fot. Google Street View
Będzie buspas na ul. Robotniczej - poinformował prezydent Rafał Dutkiewicz. Wydzielonym pasem będą mogły jechać autobusy MPK, taksówki i karetki pogotowia. Buspas na Robotniczej ma powstać między Centrozłomem a pl. Orląt Lwowskich.

Ulica Robotnicza jest szeroką, bo około 12-metrową jezdnią. Kursują nią autobusy 106, 107, 109, 148, 149 i 609. W godzinach szczytu przejeżdżają tam średnio co 3 minuty i jak wszystkie pojazdy, stoją w korkach. MPK obliczyło, że z obecnym natężeniem ruchu w godzinach szczytu wożące wrocławian autobusy notują tam około 10 minut opóźnienia. Teraz ma się to zmienić.

Autobusy MPK, karetki i taksówki pojadą Robotniczą wyznaczonym dla nich buspasem. Ma on zostać wyznaczony na odcinku między Centrozłomem a pl. Orląt Lwowskich. Kierowcom zostanie tu więc po jednym pasie w każdym kierunku.

Kiedy buspas na Robotniczej zostanie wyznaczony?- Tak szybko, jak się da - informuje Elżbieta Urbanek, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Gospodarki we wrocławskim magistracie i dodaje, że w związku z tym, że większość planowanego buspasa na Robotniczej biegnie po kostce brukowej, na której zwykłe malowanie znaków poziomych utrzymuje się krótko, dlatego trzeba będzie tam zastosować dwuwarstwowy system oznakowania. Na czym to polega? Pasy na Robotniczej zostaną pomalowane przy użyciu masy chemoutwardzalnej. Będzie ona miała dwie warstwy:

  • podkładową - szarą, która wypełni fugi i wyrówna nawierzchnię
  • docelową - białą, przy pomocy której zostanie pomalowane oznakowanie.

Pomysł powstania buspasa był zgłaszany do WBO, jednak nie udało mu się zakwalifikować do realizacji.

Magistrat oszacował wstępnie, że wyznaczenie buspasa na Robotniczej będzie kosztować około 200 tys. zł.

PRZECZYTAJ TEŻ: Rafał Dutkiewicz na tweetupie: We Wrocławiu nie będzie zmian w rozkładzie MPK na ferie zimowe

Wideo

Komentarze 146

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
ppp

A karetki przy przejazdach medycznych stoja w korkach.

g
gość

i świetny cytat ze Zdroja : " O myśleniu w ratuszu już nikt nie myśli". Strzał w dziesiątkę i cytat roku !

61

zakładasz kiciu, że rowerzysta po zejściu z roweru wsiada do zaparkowanego w pobliżu własnego samochodu.

s
sgt

Podróżując 149/406/409 łatwo dostrzec że głównym problemem jest korek do Orląt Lwowskich. Zachęcam też do sprawdzenie tego na podstawie aktualnych danych w szczycie w aplikacji BusLive (kolor czerwony oznacza korek), żółty i zielony płynna jazdę.
Po Piłsudskiego podrózują linie tramwajowe po wydzielonym torowisku więc jest alternatywa, a po Podwalu też sporoczęści jest wydzielonych.

t
tam

o matko jaki debil inaczej nie mozna napisac

k
ktostam

Pewnie w samochodach i KM. Dlatego korki większe. Zamiast marudzić na pedalarzy, ciesz się, że dzięki nim są mniejsze korki.

s
sgt

Przecież problemem nie jest sama robotnicza i ilośc pasów, a skrzyżowanie na Orląt Lwowskich.
Autobusy szybciej dotra do swojego wydzielonego pasa na jazdę na wprost na tym skrzyżowaniu, a samochody będa miały płynniejszy ruch bo przed skrzyżowaniem się rozjeźdza na kilka pasów w odpowiednim kierunku. Ewentualnie przerzuci to ruch na AOW lub śródmiejską.

p
popieam Cię.

Widzę ża pytasz o to samo co ja swego czasu. Dałem już sobie spokój, bo odpowiedź była żadna w tym temacie. Cóż, pozostaje domyślać się czym popindala żołnierzyk rowerowy.

B
BUSOMAT PL

Bardzo dobre usprawnienie dla autobusów.

Y
Yendrol

Z reszta miasta?

G
Gość

Szanowny Panie w związku z nastaniem okresu jesienno zimowego co w naszej strefie klimatycznej wiąże się z przeważnie pluchą wiatrem zimnem i deszczem mam do PANA pytanie: Komu mają służyć w tym czasie tak pieczołowicie budowane przez Pana ścieżki rowerowe ? Może Pan podać jaki P R O M I L Wrocławian korzysta w tym czasie z DDR-ów ! Infrastruktura miasta ma służyć marginesowi czy ogółowi ? Czy zamierza Pan wytłumaczyć większości Wrocławian dlaczego Pan ich truje ? Tak tak truje Pan społeczeństwo Wrocławia poprzez ograniczenia w ruchu kołowym, nie od dzisiaj wiadomo że każdy pojazd mechaniczny ( te z MPK i TAXI także to dotyczy ) generuje najwięcej spalin w trakcie ruszania i hamowania. A to przez Państwa nieudolne działania Wrocław wygląda jak wielki korek !.
Czekam aż ktoś w tym kraju zrobi wreszcie porządek z pseudo urzędnikami którzy już dawno stracili kontakt z rzeczywistością.
Na koniec prosiłbym o informację jakim środkiem transportu jeździ Pan do i z pracy, tylko proszę nie mówić że korzysta Pan z samochodu !!! Rozumiem że jeździ PAN ROWERM 12 m-cy w roku !
Nie mam nic do rowerzystów i bardzo dobrze że cześć z nas przesiada się na ten środek transportu. Ale rozumiem też że nie wszyscy mogą korzystać z MPK ( to tylko namiastka transportu publicznego – nieskuteczna, źle zarządzana a do tego wiecznie odwołująca kursy i notorycznie się spóźniająca). Dlatego nie wyzywajmy się nawzajem bo NASZ WRÓG siedzi gdzie indziej a mianowicie w RATUSZU

c
claps

Najpierw wyremontujcie tą ulicę bo wygląda jakby II WŚ się tam wczoraj skończyła , a potem organizujcie ruch na nowo. Jak już słyszę urojenia Pani Urbanek to nie wiem czy się śmiać czy płakać. Kobieta musi mieszkać w innym mieście albo na wsi... Jak z jednego pasa dla normalnych kierowców będą się rozjeżdżać na cztery przy dworcu to ją zawołajcie!!!

.

Na Robotniczej SĄ 2 pasy w stronę miasta, tylko banda debili notorycznie okupuje pas lewy I się dziwi że są korki. A jak ktoś prawidłowo jedzie prawym nie zwracając uwagi na bandę niedouków, to zawsze się trafi jakiś szeryf co zacznie zajeżdżać drogę.

PAMIĘTAJCIE PSEUDOKIEROWCY - 2 pasy są wtedy, kiedy 2 auta zmieszczą jedno obok drugiego, bez względu czy ktoś wymaluje linie na jezdni czy nie (definicja z PORD: "pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi").

Jeśli ktoś chciałby podyskutować to tylko zwrócę uwagę, że też kiedyś jechałem prawym pasem na Robotniczej I jeden szeryf zahaczył mi o lusterko, przez co obudowa spadła na jezdnię i się połamała. Skończyło się interwencją policji, szeryf dostał 450PLN mandatu + 700 z OC. Nauczcie się w końcu jeździć to nie będzie korków!

g
gość

To dramat. Ulica do remontu, z kostka brukową, dosyć dużą przepustowością I nagle.... szlag by to trafił !. Przecież tam są miejsca tak wąskie, że najpierw trzeba je poszerzyć, zbudować alternatywne miejsca zatoczkowe (albo wydłużone) ." O myśleniu w ratuszu juz chyba nikt nie myśli" cytat ze Zdrojewskiego.

G
Gość

nie wiesz jak tam ruch wygląda i w czym jest problem, to się nie wypowiadaj.

Dodaj ogłoszenie