- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zmierzają do przebudowy stacji Legnica. Pierwsze postępowanie zostało unieważnione ze względów formalnych. Jesteśmy w trakcie drugiego. Tu szczegółowo analizujemy sytuację. Do końca lutego zapadną decyzje, jak będziemy postępować, by jak najszybciej korzystnie zmienić obsługę i warunki na stacji Legnica – poinformował nas dziś Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
Legnicki dworzec kolejowy - zabytek z lat 20. XX wieku - odremontowano już parę lat temu. To dziś chluba miasta i PKP.
Tymczasem tunel na perony i same perony stacji są nadal w opłakanym stanie. A co gorsze, nie ma tu żadnych urządzeń ułatwiających dostęp osobom niepełnosprawnym. Pasażerowie lub ochrona kolei muszą po prostu wnosić wózki z niepełnosprawnymi albo z małymi dziećmi na wysokie perony. Jest to uciążliwe i także niebezpieczne.
PKP PLK zdecydowały się jeszcze w czerwcu 2017 roku ogłosić przetarg na przebudowę stacji, właśnie pod hasłem ułatwienia dostępu ludziom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Niestety, przetarg na wypalił, bo PKP PLK przeznaczyła na prace 21 mln zł, a zainteresowani chcieli je wykonać za ponad 26 mln zł. Obecnie analizowane są oferty w drugim przetargu. I tym razem, jak poinformował Siemieniec, wykonawcy chcą więcej niż oferuje za remont PKP PLK. Czy będzie kolejny przetarg? Czy jakaś inna decyzja? Tego dowiemy się na przełomie lutego i marca.
W ramach planowanej przebudowy ma być zmodernizowany tunel na perony (dziś w czasie deszczu leje się w nim woda) i zbudowane będą windy na perony. Te ostatnie zostaną odnowione. Wyremontowana zostanie też zabytkowa hala peronowa, gdzie zastosowano rozwiązania podobne do tych na dworcach w Hamburgu czy Wrocławiu Głównym.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?