Vectra przejęła sieć Multimedia Polska. Co to oznacza dla klientów obu kablówek?

Celina Marchewka
Celina Marchewka
Sieć kablowa Vectra przejęła z końcem stycznia spółkę Multimedia Polska - swojego dotychczasowego konkurenta. Ma teraz 1,7 mln abonentów w całym kraju. Obie sieci należą też do liderów rynku telewizji kablowej, internetu i telefonii we Wrocławiu. Co ta zmiana oznacza dla abonentów?

Spółka Multimedia Polska przestaje istnieć. Jej akcje zostały kupione przez dotychczasowego konkurenta, czyli Vectrę. Cena nabycia nie jest znana. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaakceptował tę transakcję, ale pod warunkiem odsprzedania części abonamentów i infrastruktury niezależnemu inwestorowi. Obowiązek ten nie obejmuje Wrocławia.

Co się zmieni dla klientów?

W Vectrze dowiadujemy się, że na razie nie powinno zmienić się nic. Osoby, które mają podpisane umowy z Multimedia Polska nadal będą mogły korzystać z internetu i telewizji na dotychczasowych zasadach - nie zmieni się ani cena abonamentu, ani parametry połączenia czy liczba kanałów. Przynajmniej do końca obowiązywania obecnej umowy.

W przyszłości Vectra będzie chciała ujednolicić swoją ofertę dla wszystkich klientów. Każda osoba zostanie wówczas poinformowana o zmianie. Jeśli nie zaakceptuje nowych warunków, będzie mogła rozwiązać umowę z operatorem. Do tego momentu jeśli się to zrobi, trzeba się liczyć z koniecznością zapłaty kary umownej.

Na razie nie zmieniają się też ceny. Nie wiadomo czy nie zmienią się w przyszłości, bo Vectra była dotąd droższa niż Multimedia Polska.
W Multimedia Polska za pakiet 150 kanałów, internet o prędkości 150 Mb/s i kanały sportowe płaciło się dotąd 64 złote miesięcznie. W Vectrze paczka z takim samym łączem, kanałami sportowymi i telewizją kosztuje odpowiednio przy 134 kanałach - 79,99 zł, a przy 168 kanałach - 89,99 zł. Wyższe są ceny także w przypadku innych konfiguracji usług.

Co jeszcze? Multimedia w wybranych miejscach oferuje swoim klientom internet z maksymalną prędkością 1,2 Gb/s. W Vectrze natomiast maksymalnie można w tym momencie liczyć na 600 Mb/s.

Czy wzrośnie opłata za ZUS?

Wideo

Komentarze 33

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jeżeli wprowadzą wyższe ceny niż multimedia , to napewno zrezygnuję z ich usług.

G
Gość

Czy Vectra wprowadzi programy National Geographic, gdyż Multimedia Polska nie miała tych programów.

w
wrocławianin
4 lutego, 8:41, mea:

za jakość się płaci. mnie vectra bardzo odpowiada, bo jako jedyna we Wrocławiu postawiła na skablowane światłowody.

a oświeć mnie co znaczy " skablowane światłowody "

G
Gość

Obecna Vectra SA wywodzi się ze spółki „Vectra”, która rozpoczęła działalność w 1991 w Słupsku. Do 1995 wybudowała lub przejęła istniejące sieci kablowe w Olsztynie, Wrocławiu, Elblągu i Bielsku-Białej. W 1995 firma zaczęła emitować program własnej produkcji. W kolejnych latach firma przejmowała kolejne sieci kablowe, m.in. prawie wszystkie w Słupsku, stając się w tym mieście monopolistą (1996), stargardzką TVK (2000), warszawską TVM (2001), Telewizję Kablową „Dami” z Radomia (2003, wcześniej w posiadaniu grupy Polsat) i Śląską Telewizję Kablową (2005). Po tym ostatnim przejęciu Vectra stała się drugą pod względem liczby abonentów telewizją kablową w Polsce.

w
wrocławianin

https://www.vectra.pl/rekompensata

G
Gość

https://www.spidersweb.pl/2017/06/vectra-problemy.html

Łukasz Kotkowski, zanany bloger technologiczny, opisuje naganne praktyki firmy Vectra. Wpis co prawda pochodzi z 2017 roku, ale zapewniam, a jestem osobą która z powodów zawodowych dobrze zna rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce, że nic się nie zmieniło. W rzeczywistości Kotowski poruszył swoim wpisem jedynie przysłowiowy wierzchołek góry lodowej - Vectra była i jest uwikłana w liczne systemowe patologiczne uwarunkowania, za które zresztą nakładane były na tę spółkę kary przez UOKiK. Jak ktoś wcześniej zauważył, jest to polska (niestety) firma "wyrosła" na jednym z wrocławskich blokowisk, i nadal, pod płaszczykiem nachalnego marketingu i nie znajdującej pokrycia w rzeczywistości reklamy, prezentuje sobą "blokerską" mentalność lat 90-tych

Warto przypomnieć, Vectra podejrzewana i oskarżana była o agresywne i przestępcze praktyki m.in. celowe uszkadzanie okablowania konkurencji. Ostatecznie nic nikomu nie udowodniono.

Jeśli koniecznie chcemy związać się z Vectrą umową na świadczenie usług, warto zrobić solidny risercz i zapoznać się z opiniami na jej temat (różne źródła). Umowę zawrzeć poza lokalem przedsiębiorstwa (czyli nie osobiście w salonie na ul. Piotra Skargi, ale poprzez kanał sprzedaży telefoniczny lub internetowy), co teoretycznie daje nam 2 tygodnie na testowanie usługi i ewentualne odstąpienie od umowy. Trzeba mieć na uwadze, iż Vectra stosuje utrudnienia, aby skrócić ten czas do minimum.

W mojej opinii, jako osoby przez kilka lat pracującej w branży, poprzez całościowy pryzmat dotychczasowej działalności, nie jest to firma warta polecenia.

Niemniej, trzeba też mieć na uwadze fakt, iż w moim domu, internet działa stabilnie, awarie zdarzają się rzadko, a jeśli już to tzw. masowe, niezwiązane z konkretną lokalizacją, zaś prędkość deklarowana na umowie oscyluje w górnych granicach widełek - nie oznacza, że u koleżanki po drugiej stronie ulicy ten sam provider zaoferuje identyczne realne warunki świadczenia usługi.

U jednego sprawdzi się UPC (obecnie najlepsze opinie i najprzyjaźniejsza obsługa wg. badań rynku), u drugiego, w tej konkretnej lokalizacji, może rewelacyjnie działać Vectra. Dlatego oprócz poświęcenia czasu na spokojne przejrzenie opinii na temat firmy, decydujące znaczenie powinno mieć lokalny "wywiad" z użytkownikami usługi. Jeżeli zaprzyjaźnionemu sąsiadowi z domku obok, albo piętra wyżej, dostawca mediów sprawdza się i sobie chwali, jest wysoce prawdopodobne, że i my będziemy zadowoleni - ale już sąsiad z ulicy obok nie jest wiarygodnym źródłem informacji

Samo wywiązywanie się z deklarowanych w umowie prędkości internetu przez dostawcę usługi, to tylko jeden z elementów poczucia zadowolenia z jakości obsługi. Trzeba brać pod uwagę również m.in.:

- warunki umowy, w tym niekorzystne dla klienta zapisy, co np. w przypadku, gdy nie dotrzymuje minimalnych parametrów prędkości łącza?

- kary umowne, w tym np. za zgłaszanie awarii

- liczbę awarii (dla "Kowalskiego" pomocny może być downdetector.pl)

- średni czas potrzebny na jej usunięcie (czas reakcji)

- kwalifikacje, zaangażowanie i doświadczenie montera (terenowego i zdalnego)

- kontakt z obsługą (konsultantem/ką) i jej "ogarnięcie" - proszę też pamiętać, że np. połączenia z infolinią Vectry są płatne!, a np. nierzetelna obsługa, obiecuje oddzwonić, a nie robi tego, zmuszając klienta do ponownego (czasem wielokrotnego) dzwonienia na płatną infolinię i wielominutowego oczekiwania na połączenie. Dodatkowe miesięczne rachunki opiewające na kilkadziesiąt złotych za samo połączenie się z infolinią i np. otwarcie zlecenia usterki, nie jest niczym wyjątkowym. Gwoli wyjaśnienia, taryfa "no limit" nie ma tu zastosowania.

- jakość, możliwości i parametry dzierżawionego nam sprzętu (np. modemoroutera)

G
Gość

pismackie ble ble ble a jeszcze kłamstwa. Jakia Vectra wrocławska to jest spółka z Gdyni . I to jest przejęcie ogólno krajowe . Jacy pismacy taka broszura

G
Gość

jak to co bedzie ? bedzie dwa razy gorzej

G
Gość
3 lutego, 20:42, Zbyszek:

Ostatnio oglądałem jakiś program przyrodniczy, w którym lektorem była znana wszystkim Krystyna Cz. Nagle, ni z tego ni z owego, będącego aktem kompletnie nieuświadomionego geniuszu, na środku ekranu pojawił się defekujacy nosorożec. Głowa dumnie zadartą ku górze, potężny róg również. Tylko kał wypływający (bo warto tutaj nadmienić o jego półpłynnej konsystencji) skapywał do kloacznej dziury, która, czego nie sposób jednoznacznie wykluczyć, mogła pelnic uprzednio rolę wodopoju dla innych zwierząt Afryki. To co mnie naprawdę urzekło w tym naturalnym ale jednocześnie prymitywnym obrazie to brak skrępowania, choćby najmniejszego, ze strony defekujacego do kloaki nosorożca. O gęstości stolca nie wspominając.

Mam nadzieję że dostarczyłem mu pachnącego czterowarstwowego papieru toaletowego?

m
mea

za jakość się płaci. mnie vectra bardzo odpowiada, bo jako jedyna we Wrocławiu postawiła na skablowane światłowody.

L
LOL

Jakim cudem ta żałosna firma z najbardziej żenująca obsługa na rynku, mnóstwem kruczków w umowach, obrywająca karami od uokik, niedająca rady sprawnie dostarczać swoich usług, dewastująca klatki naklejkami jeszcze istnieje?

G
Gość
4 lutego, 3:28, :-):

Najgorsza sieć przejęła bardzo słabą i arogancką. Ot i wszystko :-)

Dokładnie Tak, współczuję.. Vectra mistrzowie wlepek i niszczenia mienia w budynkach. Internet to porażka. Obsługa porażka. Zastanawiam się że te dziady funkcjonują.

G
Gość

UPC nie polecam, drogo i oszukują.

:-)

Najgorsza sieć przejęła bardzo słabą i arogancką. Ot i wszystko :-)

A
Antysutryk

Telewizja z kabelka po całym korytarzu! Syf,kiła i mogiła!

Dodaj ogłoszenie