Używana Mazda 3 (2013-2018). Poznaj jej wady i zalety

Kamil Rogala
Z punktu widzenia auta używanego, sens zakupu Mazdy 3 z motorem wysokoprężnym jest mocno ograniczony.
Z punktu widzenia auta używanego, sens zakupu Mazdy 3 z motorem wysokoprężnym jest mocno ograniczony. Mazda
Używana Mazda 3 ma niepodważalne zalety. Jest niezawodna, dobrze wyposażona i ma całkiem przestronne nadwozie. Minusem jest delikatny lakier i dość drogi serwis, z którego korzystać trzeba praktycznie tylko podczas rutynowych przeglądów.

Wbrew temu, co proponują inni producenci, Mazda nie zdecydowała się na poddanie swoich silników downsizingowi. Z tego powodu w „trójce” dostępne były dwulitrowe, wolnossące motory benzynowe o mocach od 100 do 165 KM. W ofercie były też dwa diesle - 1,5-litrowy o mocy 105 KM i 2,2-litrowy generujący 150 KM. W egzemplarzach sprowadzonych zza oceanu można spotkać też 2.5-litrowy motor benzynowy, który jest znany z Mazdy 6 i CX-5, ale takie auta stanowią margines.

Jak się okazuje, nawet po większym przebiegu najpopularniejsze dwulitrówki sprawują się bardzo dobrze. Nie ma doniesień o poważnych awariach. Nie są to silniki zapewniające sportowe osiągi, ale należy je docenić za wysoką kulturę pracy i niskie zużycie paliwa. Nieco ponad 6 l/100 km na autostradzie i ok. 8 l/100 km w mieście to wyniki, które da się osiągnąć bez większego wysiłku. Na szczególne zainteresowanie zasługuje najmocniejsza wersja tego motoru, która przy 165 KM mocy zapewnia sprint do „setki” w nieco ponad 8 sekund. Nie są to może osiągi godne hot hatcha, ale do sprawnego poruszania się w trasie, taki rezultat wystarczy w zupełności.

Z punktu widzenia auta używanego, sens zakupu Mazdy 3 z motorem wysokoprężnym jest mocno ograniczony. Po pierwsze, „benzyniaki” palą niewiele więcej i są niezawodne. Po drugie, większość dostępnych diesli ma spore przebiegi, co oznacza nieuchronnie zbliżającą się konieczność napraw osprzętu. W przypadku Mazdy nie ma co liczyć na „okazyjne” ceny części i serwisu, dlatego zdecydowanie lepiej pozostać przy silnikach benzynowych. Pochwały należą się za pracę skrzyń biegów. Manualne działają „po japońsku” z krótkimi skokami i przyjemnym „kliknięciem” w momencie wrzucania biegu. Automatyczne mają klasyczną, hydrokinetyczną konstrukcję. Zapewnia ona płynność pracy obcą skrzyniom dwusprzęgłowym. Ta płynność doskonale pasuje do charakteru auta. Oba typy przekładni mają 6 przełożeń.

Zawieszenie Mazdy 3 nie jest stosunkowo sztywne, acz sprężyste. Mazda 3 nie boi się zakrętów i daje na nich sporą przyjemność z jazdy.

ZALETY:

  • wysoka niezawodność ogólna;
  • oszczędne silniki benzynowe.

WADY:

  • hałas przy prędkościach autostradowych;
  • delikatny lakier.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak bezpiecznie jeździć zimą - radzi Miko Marczyk!

Materiał oryginalny: Używana Mazda 3 (2013-2018). Poznaj jej wady i zalety - Motofakty

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie