Trwa sezon na czereśnie! Wspierają pracę serca i tarczycy oraz ułatwiają odchudzanie. Dlaczego warto częściej sięgać po czereśnie?

Agata Siemiaszko
Agata Siemiaszko
Dlaczego warto sięgać po czereśnie? Sprawdź, jak te owoce wpływają na pracę organizmu. Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Dlaczego warto sięgać po czereśnie? Sprawdź, jak te owoce wpływają na pracę organizmu. Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. Eladstudio/Getty Images
Udostępnij:
Rozpoczął się sezon na czereśnie. Te niskokaloryczne owoce stanowią znakomite źródło witamin antyoksydacyjnych i błonnika pokarmowego, który korzystnie wpływa na pracę układu pokarmowego. Czereśnie mają niski indeks glikemiczny, dzięki czemu osoby chore na cukrzycę lub insulinooporność mogą bezpiecznie zajadać się ich umiarkowaną ilością. Jedzenie czereśni wspiera również leczenie dny moczanowej. Z tych owoców przygotujesz sok, dżem, a nawet nalewkę, czyli czereśniówkę. Podpowiadamy, co się dzieje z organizmem, gdy regularnie sięgasz po te owoce. Sprawdź, dlaczego warto jeść czereśnie.

Spis treści

Czy warto jeść czereśnie? Sprawdź, jak wpływają na organizm

Czereśnie to dobre źródło witamin i związków mineralnych. Warto sięgać po te sezonowe owoce, które właśnie zaczęły pojawiać się w sklepach. W galerii przedstawiamy korzyści płynące z regularnego spożywania czereśni.

Jaki wpływ na organizm ma jedzenie czereśni?

Ile kalorii mają czereśnie? Wartość odżywcza czereśni

Czereśnie to niskokaloryczne owoce, które w porcji 100 g zawierają 68 kcal. Są źródłem witaminy C (7 mg), która jako silny antyoksydant chroni komórki i tkanki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników tlenowych. Czereśnie w 80 proc. składają się z wody, dzięki czemu korzystnie wpływają na nawodnienie organizmu.

Kolor czereśni ma znaczenie. Im ciemniejszy owoc, tym ilość związków przeciwutleniających jest większa.

Mimo że czereśnie zawierają znaczne ilości cukru (8 g na 100 g), to ich indeks glikemiczny jest niski i wynosi tylko 23. Dzięki temu osoby z cukrzycą lub insulinoopornością mogą bezpiecznie spożywać umiarkowane ilości tych owoców.

Porcja 100 g czereśni stanowi źródło 222 mg potasu, dlatego ich regularne spożycie korzystnie wpływa na regulację ciśnienia tętniczego krwi.

Co jeszcze zawierają czereśnie? W 100 g tych owoców znajdziemy również:

  • witaminę A – 64 jednostki międzynarodowe(IU),
  • witaminę B1 – 0,027 mg,
  • witaminę B2 – 0,033 mg,
  • witaminę B3 – 0,154 mg,
  • witaminę B6 – 0,049 mg,
  • kwas foliowy – 4 μg,
  • witaminę E – 0,07 mg,
  • witaminę K – 2,1 μg
  • wapń – 13 mg,
  • magnez – 11 mg,
  • żelazo – 0,36 mg,
  • cynk – 0,07 mg.
  • jod – 330 mg.

Czereśnie stanowią również źródło kwercetyny, która zmniejsza przepuszczalność naczyń krwionośnych, obniża stężenie cholesterolu frakcji LDL we krwi, a także łagodzi objawy alergiczne.

Owoce te są zalecane chorym na dnę moczanową, ponieważ zawierają cyjanidynę – związek o działaniu przeciwbólowym i przeciwzapalnym. Regularne jedzenie czereśni dodatkowo obniża stężenie kwasu moczowego we krwi, a tym samym zmniejsza ryzyko ataku dny.

Warto przeczytać też:

Zadbaj o optymalne trawienie

miejsce #1

Bonimed

Bonimed Syrop Vernikabon complex 100 ml

36,29 zł22,29 zł-39%
miejsce #2

ZF Polpharma S.A.

Alugastrin 3 Forte 20 Sasz

52,58 zł37,99 zł-28%
miejsce #3

USP Zdrowie

Multilac 3 x 20 kaps.

66,89 zł48,30 zł-28%
miejsce #6

Biocodex

Symbiosys Alflorex 30 kapsułek

40,62 zł
miejsce #7

Aflofarm

HepaSlimin 30 tabl.

8,48 zł
Materiały promocyjne partnera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Deszczówka zatruta na całej planecie

Materiał oryginalny: Trwa sezon na czereśnie! Wspierają pracę serca i tarczycy oraz ułatwiają odchudzanie. Dlaczego warto częściej sięgać po czereśnie? - Strona Zdrowia

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie