Torowisko na Podwalu do wymiany. Będą objazdy

Marcin KrukZaktualizowano 
Stan kilkudziesięciu płyt torowiska węgierskiego na odcinku pomiędzy placami Jana Pawła II i Orląt Lwowskich jest zły. Wymiany wymaga tez odwodnienie i popękane szyny. ZDiUM przymierza się do remontu, który spowoduje zamieszanie w ruchu w tym rejonie.

Planowany jest duży remont na Podwalu na mierzącym ok. 400 m odcinku pomiędzy pl. Orląt Lwowskich i Jana Pawła II. Wymiany wymaga kilkadziesiąt płyt torowiska, kilkaset metrów szyn. Zostanie też wymienionych 8 skrzyń odwodnienia. Część płyt będzie regulowana.

- Prace ruszą nie wcześniej niż we wrześniu, bo warunkiem niezbędnym jest uprzednie ukończenie prac na pl. Legionów. Planowaliśmy wykonać to zadanie w czerwcu, jeszcze przed remontem na pl. Legionów, ale nie udało nam się uzyskać ceny zgodnej z kosztorysem – mówi Ewa Mazur ze ZDiUM-u.

Wykonawca, który podejmie się remontu, będzie musiał zakończyć go do 18 października. Na czas prac będzie wprowadzona zastępcza organizacja ruchu, którą zaprojektuje wykonawca. Jak zapowiada Ewa Mazur ze ZDiUM-u, utrudnienia w ruchu na tym odcinku potrwają ok. 3 tygodni i obejmą wyłącznie komunikację zbiorową. Tramwaje pojadą objazdem, a autobusy jezdnią wzdłuż torowiska.

Torowisko „węgierskie” na przeznaczonym do remontu odcinku powstało w 1997 r. jako inwestycja popowodziowa. Są to płyty betonowe mające 2,2 m szerokości, długość od 66 cm do 6 metrów i grubość 18 cm, w których są dwa rowki. W nich na podkładach gumowych montowane są szyny, które z boków zalewane są żywicą poliuretanową. Dzięki temu przenoszone wibracje są znacznie mniejsze, a przejazd tramwajów takim torowiskiem powoduje mniejszy hałas. Torowiska takie wraz z szynami nie wystają ponad poziom jezdni, dzięki czemu nie przeszkadzają w ruchu samochodów.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

n
nikola

Sporo tych remontów torowisk ostatnim czasy, to się chwali

S
Stop ludzkiej głupocie!
2019-07-09T20:12:46 02:00, Gość:

Tramwaje we Wrocławiu są absurdem, Zachód od dawna od nich odchodzi. Awarie zawsze będą się zdarzały, taka jest natura rzeczy. Gdyby zamiast torów były buspasy, awaria jednego autobusu nie blokowałaby kawałka miasta. Tramwaje są okrutnie drogie, elektryczne autobusy są 4 razy tańsze i bazują na tańszej infrastrukturze.

Daj spokój z takimi pierdołami, o jakim ty zachodzie piszesz, chyba o zachodzie Kamczatki!

Mam wrażenie, że dawno nie byłeś na tym "zachodzie" o którym piszesz...

G
Gość
2019-07-09T20:12:46 02:00, Gość:

Tramwaje we Wrocławiu są absurdem, Zachód od dawna od nich odchodzi. Awarie zawsze będą się zdarzały, taka jest natura rzeczy. Gdyby zamiast torów były buspasy, awaria jednego autobusu nie blokowałaby kawałka miasta. Tramwaje są okrutnie drogie, elektryczne autobusy są 4 razy tańsze i bazują na tańszej infrastrukturze.

Tramwaje bardziej ekologiczne niż autobusy

G
Gość

I tak ta inwestycja wytrwała ponad 20 lat. Ponad 20 lat temu był remont tego odcinka toru to rekord we Wrocławiu. Jakby tak remontowano tory tramwajowe to stan torowisk w ciągu kilku lat by się znacząco poprawił

G
Gość
2019-07-09T20:12:46 02:00, Gość:

Tramwaje we Wrocławiu są absurdem, Zachód od dawna od nich odchodzi. Awarie zawsze będą się zdarzały, taka jest natura rzeczy. Gdyby zamiast torów były buspasy, awaria jednego autobusu nie blokowałaby kawałka miasta. Tramwaje są okrutnie drogie, elektryczne autobusy są 4 razy tańsze i bazują na tańszej infrastrukturze.

zachod sie zdziwil jak przeczytal ze odchodzi od tramwajow

niech zgadne. wyborca pisu ?

gdzie macie swoj wrak ? swoi pilnuja, prawda ?

a
asf
2019-07-09T20:12:46 02:00, Gość:

Tramwaje we Wrocławiu są absurdem, Zachód od dawna od nich odchodzi. Awarie zawsze będą się zdarzały, taka jest natura rzeczy. Gdyby zamiast torów były buspasy, awaria jednego autobusu nie blokowałaby kawałka miasta. Tramwaje są okrutnie drogie, elektryczne autobusy są 4 razy tańsze i bazują na tańszej infrastrukturze.

Jak się wdepnęło w bagno......tak bezrozumnie się topi, nikt nie odważy się powiedzieć STOP>

G
Gość

Tramwaje we Wrocławiu są absurdem, Zachód od dawna od nich odchodzi. Awarie zawsze będą się zdarzały, taka jest natura rzeczy. Gdyby zamiast torów były buspasy, awaria jednego autobusu nie blokowałaby kawałka miasta. Tramwaje są okrutnie drogie, elektryczne autobusy są 4 razy tańsze i bazują na tańszej infrastrukturze.

M
Maryjan fan

Przecie wiadomo że to Maryjan ze zisu bedzie tam zapindalać. Jak un tam pohefta będzie na 3 miesiące

G
Gość

Ogólnie motorniczy to zło konieczne

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3