Co prawda pandemię mamy już za sobą, ale ośrodki zdrowia nadal chętnie korzystają z teleporad. Co więcej, przychodnie nie mogą odmówić pacjentowi świadczeń na odległość. Są zobowiązane do zapewnienia pacjentowi kontaktu telefonicznego z lekarzem. Czasami jednak, do przychodni trzeba udać się osobiście.
NFZ wziął pod lupę teleporady
Kontrola Narodowego Funduszu Zdrowia objęła okres od 1 stycznia do końca lipca 2022 roku.
“W okresie sprawozdawczym pracownicy Departamentu Kontroli zaangażowani byli także między innymi: w monitorowanie dostępności telefonicznej do świadczeń lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Wykonano łącznie 15 tys. 970 połączeń telefonicznych, poddając weryfikacji 9 tys. 027 lokalizacji” – czytamy w pokontrolnym raporcie NFZ.
W województwie dolnośląskim inspektorzy NFZ zadzwonili do 706 POZ-ów. Ustalenia?
- Większość (689) udzielała teleporad.
- W przypadku dziesięciu placówek kontakt telefoniczny z lekarzem był ograniczony.
- Siedem przychodni nie udzielało teleporad wcale.
Teleporady – jak się umówić
Na teleporadę umówicie się w rejestracji poszczególnych przychodni. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia, teleporada jest udzielana nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do przychodni lub w późniejszym terminie, jeśli zostanie to ustalone wspólnie z pacjentem.
W ramach teleporady otrzymasz:
- zalecenia dotyczące dalszego leczenia
- e-zwolnienie
- e-skierowanie
- zlecenie na test na koronawirusa
- e-receptę
Ci pacjenci z lekarzem muszą spotkać się osobiście, w przychodni. Kiedy teleporada nie wystarczy? >>
Polski smog najbardziej szkodzi kobietom!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?