Szpiegomat – śledzenie konkurencji jest proste

Agata Bociek
Szpiegomat stworzyli Grzegorz i Stanisław Brajewscy z Oławy
Szpiegomat stworzyli Grzegorz i Stanisław Brajewscy z Oławy Szpiegomat stworzyli Grzegorz i Stanisław Brajewscy z Oławy
Szpiegomat to serwis przeznaczony dla sklepów internetowych, producentów i dystrybutorów. Umożliwia im porównanie cen z ofertą konkurencji i modyfikację własnych propozycji.

Użytkownicy Szpiegomatu  nie muszą tracić czasu na samodzielne zbieranie danych. Na przykład będą wiedzieć, kiedy obniżyć cenę, aby przyciągnąć więcej klientów, a kiedy mogą ją podnieść, by zwiększyć zysk.
W każdej chwili mogą zalogować się do panelu i sprawdzić sytuację. Raz na dobę dostają mejlem powiadomienia z podsumowaniem i wskazówkami. Klienci mogą też pobrać i zapisać te dane np. w programie Excel, żeby potem zrobić większą analizę. Użytkownicy korzystają ze Szpiegomatu w ramach opłacanego co miesiąc abonamentu.

Idea Szpiegomatu narodziła się w 2013 roku. Jego twórcami są Grzegorz i Stanisław Brajewscy, bracia pochodzący z Oławy, w przeszłości tworzący aplikacje internetowe. Zaczęło się od tego, że kilka firm zwróciło się do nich z pytaniami o narzędzie umożliwiające monitorowanie cen konkurencji. Wykonali testy marketingowe i postanowili wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Na początku pojawiło się kilka trudności.

– Polski rynek nie był do końca gotowy na taki produkt, kiedy zaczynaliśmy działalność – wyjaśnia Grzegorz Brajewski. – Wiele sklepów internetowych nie widziało potrzeby stałego monitorowania konkurencji. A inne, większe miały już podobne narzędzia, funkcjonujące jako ich własne, wewnętrzne programy – dodaje Brajewski. Wyzwaniem było też stworzenie algorytmu, który pozwoliłby zebrać dane ze sklepów internetowych, w sytuacji gdy ten sam produkt u każdego sprzedawcy ma trochę inną nazwę. Na początku serwis zbierał tylko dane z porównywarki Ceneo. Teraz wyszukuje wszystko.

Jakie są główne zalety Szpiegomatu? Przede wszystkim pozwala oszczędzić czas. Grzegorz Brajewski podkreśla, że dzięki temu narzędziu wiedzę o całym rynku mamy zgromadzoną w jednym miejscu.
Kolejnym atutem są sugestie cenowe – narzędzie podpowiada, na których częściach z oferty sklepu warto się skupić. Spośród kilku tysięcy produktów wskazuje te, które stwarzają największe szanse na zwiększenie sprzedaży lub marży.  

Trzecią zaletą  jest automatyka cenowa. W serwisie możemy ustalić sobie sami określone reguły zmiany cen. Szpiegomat zgodnie z nimi będzie podnosił lub obniżał ceny w zależności od tego, co dzieje się na rynku. Nie musimy nic robić, serwis wykona za nas pracę.  
Twórcy Szpiegomatu cały czas rozwijają swoją ofertę.

– Stopniowo wychodzimy z naszym produktem zagranicę. Pod  koniec kwietnia pojawimy się na targach w Berlinie– informuje Grzegorz Brajewski. – Dokładna analiza pokazała nam, że powinniśmy się skupić na rynku niemieckim i brytyjskim. Dodaje, że w Polsce ich oferta cieszy się coraz większym zainteresowaniem.

– Mamy wrażenie, że polski rynek dojrzewa do naszego produktu. Sklepy internetowe zauważyły, że bez stałego prowadzenia analizy cen trudno jest konkurować. Szpiegomatem zainteresowali się również producenci i dystrybutorzy, którym pomaga on monitorować ceny w ich sieci sprzedaży – zauważa Grzegorz Brajewski.

Ten start-up ma siedzibę we Wrocławiu a biuro handlowe w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Starter.

FLESZ: Część sklepów zamknięta z powodu koronawirusa.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3