Renoma zostanie przebudowana. Będą nowe sklepy i wystrój

Celina Marchewka
Celina Marchewka
Wrocławską Renomę czeka remont. Zespół architektów pod kierownictwem Zbigniewa Maćkowa opracuje nowy projekt aranżacji wnętrz, zmieni się także oferta. Nowa koncepcja zostanie oparta o wyniki badań satysfakcji klientów galerii. Prace mają ruszyć w przyszłym roku.Zobacz na kolejnych slajdach co zmieni się w Renomie - posługuj się klawiszami strzałek, myszką lub gestami
Wrocławską Renomę czeka remont. Zespół architektów pod kierownictwem Zbigniewa Maćkowa opracuje nowy projekt aranżacji wnętrz, zmieni się także oferta. Nowa koncepcja zostanie oparta o wyniki badań satysfakcji klientów galerii. Prace mają ruszyć w przyszłym roku.Zobacz na kolejnych slajdach co zmieni się w Renomie - posługuj się klawiszami strzałek, myszką lub gestami
Udostępnij:
Wrocławską Renomę czeka remont. Zespół architektów pod kierownictwem Zbigniewa Maćkowa opracuje nowy projekt aranżacji wnętrz, zmieni się także oferta. Nowa koncepcja zostanie oparta o wyniki badań satysfakcji klientów galerii. Prace mają ruszyć w przyszłym roku.

Dzisiejsza Renoma otwarta została w 1930 roku pod nazwą Dom Towarowy Wertheim. Budynek później przeszedł gruntowną przebudowę w latach 2005- 2009. Teraz czas na kolejne zmiany.

Właściciele galerii przeprowadzili badania potrzeb klientów i na ich podstawie opracowana będzie teraz koncepcja architektoniczna. Wiadomo, że swoje miejsce znajdą tam unikalne marki modowe premium, jak na przykład Liu Jo, Emanuel Berg, Marc Cain i Max Mara Weekend. Pozostała przestrzeń zostanie zagospodarowana przez autorskie koncepty restauracyjne, nowoczesne usługi i przestrzenie co-workingowe.

- Rynek galerii handlowych w Polsce czekają duże zmiany. Coraz ważniejszymi elementami kształtującymi branżę są synergia handlu offline i online, rewitalizacja powierzchni handlowych oraz zakaz handlu w niedziele – mówi Anna Merta, Leasing Director w Globalworth Poland, właściciela galerii. W Polsce istnieje liczna grupa społeczna, która z powodu zobowiązań zawodowych i rodzinnych ma nadal trudności ze znalezieniem czasu na zakupy w innym dniu tygodnia niż niedziela. Według szacunków Retail Institute w 2018 roku centra handlowe straciły 17,84 mln klientów robiących do tej pory zakupy w tym dniu. Dynamicznie zwiększa się także liczba kupujących w sieci. Na koniec grudnia 2018 r. na polskim rynku zarejestrowanych było blisko 31 tys. sklepów internetowych. Liczba osób, które łączą ze sobą zakupowa kanały offline i online sięga 14 milionów. Na krajowe i globalne trendy nakłada się wrocławska specyfika. Jak wynika z raportu PRCH Retail Research Forum, Wrocław ma obecnie najwyższe nasycenie powierzchnią handlową w Polsce - 948 mkw. na 1000 mieszkańców - dodaje Anna Merta.

Z powodu mnogości wielkopowierzchniowych obiektów, wielu klientów szuka mniejszych centrów, gdzie każdy może miło spędzać czas ze znajomymi czy rodziną. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez GfK Polonia na zlecenie Globalworth Poland.

- Chcemy wyprzedzać trendy rynkowe, dlatego już w 2018 roku we współpracy z GfK przeprowadziliśmy kompleksowe badania satysfakcji naszych klientów. Rocznie odwiedza nas blisko 8 milionów osób. Zapytaliśmy ich nie tylko o poziom zadowolenia, ale również o oczekiwane kierunki rozwoju Renomy. Okazuje się, że nasi goście chcą przede wszystkim miejsca spotkań z szeroką ofertą gastronomiczną, nowoczesnymi usługami i wellness. Mając na uwadze wyniki badań, przygotowaliśmy długofalową strategię rozwoju oferty Renomy – mówi Barbara Wójcik Dyrektor DH Renoma.

Historia i nowoczesność
Koncepcję przebudowy Renomy przygotowuje zespół architektów z Pracowni Projektowej Maćków.

- Renoma to absolutna wizytówka wrocławskiej architektury. Miejsce z historią i charakterem. Położony w samym centrum miasta budynek od początku był nowatorski i wyprzedzający swoją epokę. Nowym pomysłem na wystrój wnętrz będziemy nawiązywać do najbardziej luksusowej historii Domu Towarowego Wertheim. Połączymy nowoczesne z historycznym – mówi Zbigniew Maćków, który kierował pracami architektonicznymi nad stworzeniem nowego skrzydła Renomy w latach 2005 – 2009.

Zmianie ulegnie również plac Czysty, położony pomiędzy Renomą i Podwalem. Powstanie tam aktywna, otwarta na mieszkańców przestrzeń, z jednej strony z widokiem na Teatr Lalek i Park Staromiejski, a z drugiej z ogródkami autorskich konceptów restauracyjnych.

Start prac w przyszłym roku
Przebudowa ruszy w IV kwartale 2020 roku. Prace mają być prowadzone w kilku etapach. Wówczas z użytkowania zostanie wyłączona dana część budynku. Centrum będzie jednak pracowało normalnie.

Tak powstawała wrocławska Renoma [PRZEDWOJENNE ZDJĘCIA]

Zakupy róbmy racjonalnie a nie emocjonalnie KOMENTARZ

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
subiekt
5 listopada, 10:37, Gość:

Pitolenie o Szopenie. Tzw.: "luksusowe" marki we Wrocławiu mają problem ze sprzedażą swych produktów. Pijar turystyki biznesowej, biznesowego centrum Dolnego Śląska nie sprawdzil się i nikt w to nie uwierzył. Bo poza Ostrowem Tumskim i Rynkiem we Wrocławiu nie ma co pokazywać. Oprócz wyrastających biurowców, w których robi się to co można robić w każdej innej TAŃSZEJ części globu, Wrocław nie wypracował żadnej wartości dodanej. Więc po co biznesjerka ma przyjeżdzać? Oglądać skulonych ludzi za klawiaturami komputerów? Czy montownie w Kątach Wr? Tu nie ma nic nowego co by przyciągnęło osoby z zewnątrz. Ścieżki rowerowe i buspasy czy nowe trmawaje to nei jest nic co może przyciągać osoby z zewnątrz. Tanie gruunty pod inwestycje kończą się i tylko czekać jak Ukraina wejdzie w struktury UE, to z Wrocławia zrobi się Detroit. Niestety, w pijar uwierzyła ciemna masa i dlatego mamy napompowane ceny mieszkań, usług, gruntów i wszystkiego innego.

A galeryjki? Sami spójrzcie: Skytower pada, arkady się zwijają (tak wiem, Wroclawia je wykosiła). Ttrzyma się Dominikańska, Pasaż, Borek. Ale czy tam są marki tzw.: premium? Kto pamięta salon Evy Minge? Almę? No właśnie... Przebudowa polegająca na zamianie powierzchni handlowej na konsumpcyjną to zabieg który ma pokazać że galeria handlowa jednak się trzyma choć już hanldowa jest tylko z nazwy.

Wrocław się sypie, jak farba którą maluje się na asfalcie ścieżki rowerowe...

7 listopada, 16:04, Kokosz:

Bardzo mądry komentarz. Galerie na zachodzie są w odwrocie, w końcu trend dotrze do Polski, a wroclaw który ma najwięcej galerii w przeliczeniu na mieszkańca, odczuje to najmocniej. Będzie więcej takich pustek jak w Sky Tower. Co zresztą juz widać (powstają dziwne, na bank nie rentowe sklepy, np z grami planszowymi albo przestrzenie coworkingowe albo chińskie badziewmarkety)

Powód jest tylko jeden, czynsze ! Jest wiele firm które w takim miejscu mogłyby się mocno rozwinąć ale nie przy takich stawkach czynszowych i umowach najmu nie do akceptacji (procent haraczu od obrotów).

Znajomy za mały sklep ok. 100m2 płacił 20 tyś miesięcznie plus jakiś procent od utargu gdy przekroczył obroty określone w umowie najmu. Rachunek jest prosty, jeśli najem lokalu kosztuje przez 5 lat więcej od własnościowego lokalu o tym samym metrażu kawałek dalej od galerii to trzeba nie mieć rozumu aby tam prowadzić działalność.

K
Kokosz

Niech Macków się lepiej trzyma z daleka od Renomy bo zamieni ja w kwadratowy klocek z kwadratowymi oknami jak osiedla ktor e "projektuje".

Wrocław nie ma szczęścia do architektów.

Najpierw Barscy, później Jarzabek A teraz Mackow.

K
Kokosz
5 listopada, 10:37, Gość:

Pitolenie o Szopenie. Tzw.: "luksusowe" marki we Wrocławiu mają problem ze sprzedażą swych produktów. Pijar turystyki biznesowej, biznesowego centrum Dolnego Śląska nie sprawdzil się i nikt w to nie uwierzył. Bo poza Ostrowem Tumskim i Rynkiem we Wrocławiu nie ma co pokazywać. Oprócz wyrastających biurowców, w których robi się to co można robić w każdej innej TAŃSZEJ części globu, Wrocław nie wypracował żadnej wartości dodanej. Więc po co biznesjerka ma przyjeżdzać? Oglądać skulonych ludzi za klawiaturami komputerów? Czy montownie w Kątach Wr? Tu nie ma nic nowego co by przyciągnęło osoby z zewnątrz. Ścieżki rowerowe i buspasy czy nowe trmawaje to nei jest nic co może przyciągać osoby z zewnątrz. Tanie gruunty pod inwestycje kończą się i tylko czekać jak Ukraina wejdzie w struktury UE, to z Wrocławia zrobi się Detroit. Niestety, w pijar uwierzyła ciemna masa i dlatego mamy napompowane ceny mieszkań, usług, gruntów i wszystkiego innego.

A galeryjki? Sami spójrzcie: Skytower pada, arkady się zwijają (tak wiem, Wroclawia je wykosiła). Ttrzyma się Dominikańska, Pasaż, Borek. Ale czy tam są marki tzw.: premium? Kto pamięta salon Evy Minge? Almę? No właśnie... Przebudowa polegająca na zamianie powierzchni handlowej na konsumpcyjną to zabieg który ma pokazać że galeria handlowa jednak się trzyma choć już hanldowa jest tylko z nazwy.

Wrocław się sypie, jak farba którą maluje się na asfalcie ścieżki rowerowe...

Bardzo mądry komentarz. Galerie na zachodzie są w odwrocie, w końcu trend dotrze do Polski, a wroclaw który ma najwięcej galerii w przeliczeniu na mieszkańca, odczuje to najmocniej. Będzie więcej takich pustek jak w Sky Tower. Co zresztą juz widać (powstają dziwne, na bank nie rentowe sklepy, np z grami planszowymi albo przestrzenie coworkingowe albo chińskie badziewmarkety)

G
Gość

Widzę, że najbardziej się wypowiadają osoby, którym daleko do targetu :)

G
Gość
6 listopada, 12:08, 321:

Nigdy tam nie byłem po przebudowie. Podobnie jak jeszcze nigdy nie byłem we wroclavii,sky tower czy pedecie. Niech ktoś opisze czy dużo straciłem?

Ty całe życie straciłeś

R
Renoma fajna ale...

Gdzie jest gó.wnoBurza? Gdzie jest gó.wnoBurza? Gdzie jest gó.wnoBurza? Gdzie jest gó.wnoBurza? Gdzie jest gó.wnoBurza? Gdzie jest gó.wnoBurza? Gdzie jest gó.wnoBurza?

G
Gość

Co ten Maćków się tak uczepił tej Renomy?

A tak na marginesie - przedstawicielka Zielonych wchodzi z Wrcoławia do Sejmu, a w mieście leją beton, beton, beton. Może by tak się Maćków do spółki z głównym architektem miasta oraz jego partnerką życiową będącą głównym konserwatorem zastanowili, na jaką zabudowę pozwalają w tym mieście.

321

Nigdy tam nie byłem po przebudowie. Podobnie jak jeszcze nigdy nie byłem we wroclavii,sky tower czy pedecie. Niech ktoś opisze czy dużo straciłem?

k
klient społem

Przecież jest po remoncie który kosztował grube miliony. Nikt z moich znajomych tam nie chodzi, to nie czasy PRL. To samo Fenix czy Kameleon, pompowanie pieniędzy w te twory nie przyniesie żadnego efektu. Wrocławia, Arkady Sky Tower a wszystko w promieniu 3 km.

Czym ma się przebić Renoma ? Sentymentem do miejsca ? ...gdy pokolenie 40 latkow już tam nie dociera a młodsi wolą inne galerie bliżej miejsca zamieszkania.

Kto jest grupą docelową dla tego miejsca ? Z kim rywalizują ? To koniec, jeśli nie będzie tam unikalnej oferty, innej niż w każdym innym sklepie to nie macie czego szukać na wrocławskiej mapie handlowej :(

G
Gość

Pitolenie o Szopenie. Tzw.: "luksusowe" marki we Wrocławiu mają problem ze sprzedażą swych produktów. Pijar turystyki biznesowej, biznesowego centrum Dolnego Śląska nie sprawdzil się i nikt w to nie uwierzył. Bo poza Ostrowem Tumskim i Rynkiem we Wrocławiu nie ma co pokazywać. Oprócz wyrastających biurowców, w których robi się to co można robić w każdej innej TAŃSZEJ części globu, Wrocław nie wypracował żadnej wartości dodanej. Więc po co biznesjerka ma przyjeżdzać? Oglądać skulonych ludzi za klawiaturami komputerów? Czy montownie w Kątach Wr? Tu nie ma nic nowego co by przyciągnęło osoby z zewnątrz. Ścieżki rowerowe i buspasy czy nowe trmawaje to nei jest nic co może przyciągać osoby z zewnątrz. Tanie gruunty pod inwestycje kończą się i tylko czekać jak Ukraina wejdzie w struktury UE, to z Wrocławia zrobi się Detroit. Niestety, w pijar uwierzyła ciemna masa i dlatego mamy napompowane ceny mieszkań, usług, gruntów i wszystkiego innego.

A galeryjki? Sami spójrzcie: Skytower pada, arkady się zwijają (tak wiem, Wroclawia je wykosiła). Ttrzyma się Dominikańska, Pasaż, Borek. Ale czy tam są marki tzw.: premium? Kto pamięta salon Evy Minge? Almę? No właśnie... Przebudowa polegająca na zamianie powierzchni handlowej na konsumpcyjną to zabieg który ma pokazać że galeria handlowa jednak się trzyma choć już hanldowa jest tylko z nazwy.

Wrocław się sypie, jak farba którą maluje się na asfalcie ścieżki rowerowe...

Dodaj ogłoszenie