Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przetarg na przebudowę Osobowickiej jeszcze zimą. Remont w przyszłym roku

MK
W przyszłym roku rozpocznie się remont ul. Osobowickiej. Dziurawa jak ser szwajcarski droga zostanie przebudowana na odcinku od mostu Milenijnego do ul. Lipskiej. Przetarg, który wyłoni wykonawcę remontu - jak ogłosił prezydent Jacek Sutryk - ruszy jeszcze zimą. W przygotowaniu jest już projekt przebudowy.

Jezdnia ul. Osobowickiej zostanie przebudowana na odcinku 1,3 kilometra pomiędzy mostem Osobowickim a skrzyżowaniem z ul. Lipską. Ulica zyska przede wszystkim nową nawierzchnię. Po remoncie będzie węższa o metr, ale dzięki temu będzie można wyznaczyć dodatkowe miejsca do parkowania bez konieczności likwidowania chodników. Parkować będzie można m.in. przy sklepie i restauracji, szkole podstawowej, kościele i przedszkolu. Samochody zaparkujemy również przy ogródkach działkowych w rejonie ul. Micheleta.

Przetarg na prace budowlane zostanie rozpisany do końca lutego. Tak wynika przynajmniej z deklaracji prezydenta Jacka Sutryka, który ogłoszenie przetargu na przebudowę Osobowickiej zamieścił w stu zadaniach na pierwsze sto dni prezydentury.

W ramach remontu po północnej stronie ul. Osobowickiej powstanie ścieżka rowerowa, dzięki której bezkolizyjnie i co ważne - bezpiecznie będzie można dojechać do już istniejących tras rowerowych wzdłuż wałów Odry.

Na Osobowickiej powstaną także nowe przejścia dla pieszych - przy pętli tramwajowej i skrzyżowaniu z ul. Krotoszyńską i przy skrzyżowaniach z ul. Ostrzeszowską, Ostrowską i Żywopłotową. Obok nich znajdą się także przejazdy dla rowerzystów.

Najprawdopodobniej w ramach inwestycji przebudowana zostanie także pętla tramwajowa. Wymienione zostaną szyny i rozjazdy, a przy peronach powstanie parking park&ride, z którego będą mogli skorzystać kierowcy przesiadający się do komunikacji miejskiej.

Na projekt, który przygotowuje firma Biprogeo Projekt miasto wydało 730 tys. zł. Gdy ten będzie gotowy, okaże się jak będzie wyglądała tymczasowa organizacja ruchu. W grę wchodzi całkowite zamknięcie remontowanego odcinka i skierowanie samochodów odjazdem mniejszymi ulicami, albo podzielenie remontu na dwie części i wprowadzenie ruchu wahadłowego.

Cała inwestycja ma pochłonąć niespełna 30 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska