Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Projekt Global Going: Dolnoślązacy na największych targach gier komputerowych na świecie. Czym mogą pochwalić się nasi wystawcy?

Magdalena Pasiewicz
Magdalena Pasiewicz
Na największych na świecie targach gier komputerowych Dolnoślązacy pojawili się dzięki projektowi Global Going organizowanemu przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Na największych na świecie targach gier komputerowych Dolnoślązacy pojawili się dzięki projektowi Global Going organizowanemu przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego MP
W ramach projektu Global Going realizowany jest już kolejny wyjazd reprezentacji dolnośląskich firm na światowe targi branżowe. Tym razem przedstawiciele firm IT, gier komputerowych, startupów z rozwiązaniami platform szkoleniowych i edukacyjnych pojechali na największe na świecie targi gier komputerowych w Tokio. Kto z Dolnego Śląska pojawił się na Tokio Game Show 2022, jakimi osiągnięciami mogą się już pochwalić ? Przeczytajcie poniżej.

Mniejsze firmy z Dolnego Śląska mają pełno nowatorskich pomysłów, a z ich kreatywnego podejścia powstają ciekawe rozwiązania. Szansą na rozwój takich firm jest udział w międzynarodowych targach, gdzie mogą liczyć na umowy z kontrahentami, ale co równie ważne - mają możliwość wymiany doświadczeń.

Dolnoślązacy podbijają Tokio
Na największych na świecie targach gier komputerowych Dolnoślązacy pojawili się dzięki projektowi Global Going organizowanemu przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Zakłada on możliwość sfinansowania wyjazdu na światowe targi branżowe dla przedstawicieli firm z rozwiązaniami, które mogą zaprezentować w szerokim gronie odbiorców. Taka promocja i bezpośredni kontakt z klientem często prowadzi do podpisania kilku kontraktów na realizację zadania. Podczas Tokio Game Show 2022 pojawiło się już kilka wstępnych zadań.

- Do tej pory udało się już nam uczestniczyć w pięciu wyjazdach na targi. Mamy podpisane kontrakty, co też oznacza, że czas na reakcję współpracy ze spółkami był bardzo krótki. — mówi Antoni Kozielski z firmy Vstorm.

Z osiągnięć tej spółki wypracowanych w krótkim czasie należą między innymi umowy podpisane z kontrahentem z Nowego Jorku, czy kontrakt podpisany po udziale w targach w Berlinie, jak i kilka innych strategicznych umów z klientami pozyskanych w trakcie targów. W ich rozwojowej branży to jedna z kluczowych kwestii, by mieć możliwość bezpośredniego przedstawienie swoich produktów. Jednym z obszarów działalności firmy są tworzone przez nich rozwiązania Data Security.

- Data Security to rozwiązanie, które polega na bezpieczeństwie. Jeśli w banku na przykład jest duży przepływ maili, dostarczane są im rozwiązania polegające na weryfikacji tych maili skanowaniu ich i pozbywaniu się wirusów. — wyjaśnia Kozielski

Udział w targach Tokio Game Show 2022 wzięła również firma Gamefound czyli serwis wspierający zbiórkę środków na kreatywne produkty, jak gry planszowe czy komputerowe. Ale nie tylko. Przemysł gier to często milionowe zamówienia, z których powstaje nie tylko gotowy produkt do zabawy w postaci na przykład ręcznie malowanych figurek czy plansz do gry, ale też tematyczne gadżety. Na czym polega taka zbiórka?

- Jeżeli ktoś ma oryginalny pomysł na grę planszową i chciałby zrealizować projekt, może zgłosić się do społeczności o zbiórkę środków na realizację projektu, z którego później chętni będą korzystać. Do zbiórki na projekt dołożyć się może każdy, zarówno klienci indywidualni, pasjonaci gier, jak i duże firmy, które często też zamawiają konkretny projekt przez naszą platformę — mówi Maciej Kuc z Gamefound.

Firma ta kolejny raz bierze udział w wyjazdach zagranicznych, gdzie prezentuje swoją platformę i podczas każdego z takich wydarzeń pozyskuje kolejnych klientów.

- Efekty wyjazdu do Tokio są dla mnie bardzo miłe, ponieważ udało mi się pozyskać kontakty do osób, z którymi nawiązałem już relację i jesteśmy umówieni na kolejne rozmowy na temat tego, co możemy dalej wspólnie zrobić. I wiem, że w żaden sposób z Polski nie byłbym w stanie tego dokonać, bo tu rzeczywiście zebrał cały świat po to, żeby szukać nowych kontaktów i nowych rozwiązań — mówi Maciej Kuc.

Z projektu Global Going kolejny raz skorzystała także firma Gigant Lazer, która również każdorazowo przywozi z wyjazdów umowy współpracy z kontrahentami. Przykładem znaczącej umowy jest współpraca z firmą Good Year czy umowy zawarte podczas targów medycznych w Miami. Gigant Lazer to firma zajmująca się realizacją szkoleń VR-owych i różnego rodzajem programów dla uczelni, które bazują na technologi wirtualnej rzeczywistości. Zajmują się rozwiązaniami związanymi z cyberbezpieczeństwem.

- Trzeba podkreślić, że dzięki wsparciu tej inicjatywy wyjazdu możemy dotrzeć z naszą ofertą znacznie dalej niż gdybyśmy zrobili to samodzielnie szczególnie na odległe rynki - przyznaje Mateusz Tokarski z Gigant Lazer.

Na targach pojawiły się firmy z Wrocławia tworzące nie tylko rozwiązania edukacyjne, platformy szkoleniowe, ale też takie firmy, które przygotowują rozwiązania dla tworzenia kursów online.

- Weszliśmy już na rynek globalny, sprzedajemy kursy do Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych. Udział w takich targach służy nam przede wszystkim w nawiązywaniu relacji biznesowych, pozwala nam to na zawiązanie partnerstw na przykład między uniwersytetami, albo ministerstwami edukacji — mówi mówi Tomasz Sajewski CRP z Wrocławia.

Dodaje, że taki wyjazdy pozwalają nawiązać kontakty branżowe, przynoszą współpracę ze światowymi rynkami, jak na przykład po wyjeździe do Dubaju, gdzie dzięki targom podpisano umowę na zamówienie w języku arabskim. Owocnie zakończył się także ostatni wyjazd do Koloni, natomiast podczas tokijskich targów udało się nawiązać kontakt z kolejnym uniwersytetem.

Sukcesami podczas trwających w Tokio tragów, pochwalić się może firma z Wrocławia z nowatorskimi rozwiązaniami między innymi dla fabryk. Stworzyli oni bowiem grę, która pozwala na przygotowanie cyfrowego bliźniaka dowolnej fabryki, co zostało użyte przez niektóre firmy do wprowadzania pracowników w tajniki funkcjonowania fabryki, do której te osoby właśnie się zatrudniły. Jeden z klientów natomiast wykorzystał rozwiązanie proponowane przez firmę DSR, do rozwiązywania problemów i edukacji swoich pracowników w obszarze BHP.

- Nasz zamysł, żeby stworzyć cyfrowego bliźniaka, który będzie symulatorem fabryki, został zmodyfikowany przez życie i przez klientów — mówi Tomasz Warchała DSR. - My jako firma jesteśmy już czwarty raz na targach, które są wspierane przez naszych samorządowców. Istotne jest, ze te spotkania pozwoliły nam na pozyskanie czterech nowych klientów, z czego dwa planujemy już domknąć do końca roku bieżącego. Wstępny szacunek tych projeketów oceniamy na 2 miliony złotych — dodaje.

Kolejny ciekawy symulator stworzony został przez niewielką firmę, która na co dzień działa we Wrocławskim Parku Technologicznym. Magnetic Games pracuje nad stworzeniem nietypowego symulatora z wątkami historycznymi i elementami edukacyjnymi. Gra polegać będzie na odbudowie miast zniszczonych podczas wojny. Już teraz zdradzają fragmenty, gdzie jedno z zadań polega na naprawie łodzi z Dunkierki. Jej wyciąganie na brzeg jest zanimowane w taki sposób, że podskakuje jak radosny pies wyprowadzany właśnie na spacer, co przy tworzeniu mechaniki gry jest nie lada wyzwaniem.

- Jesteśmy w jednym z lepszych miejsc na targach. Cały czas ktoś podchodzi i interesuje się naszym produktem. Odbiór jest bardzo pozytywny i zawsze spotykamy się z dużym zaskoczeniem ze względu na tematykę gry — mówi Jakub Czech z Magnetic Games. - Jest prawie skończona, planujemy premierę już w październiku, będzie dostępna na platformie Steam.pl.

Jak wystawcy oceniają udział w targach? Wspólnym głosem przyznają, że plusem jest duży rozmach tej imprezy. Dla firm jest to możliwość zaprezentowania się w tak szerokim gronie odbiorców i mimo, że wielu z odwiedzających event gości pochodzi z całej Japonii i reszty świata, kontakt z dolnośląskimi wystawcami jest ułatwiany przez tłumacza pomagającego im na miejscu.

Na największych na świecie targach gier komputerowych Dolnoślązacy pojawili się dzięki projektowi Global Going organizowanemu przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

Projekt Global Going: Dolnoślązacy na największych targach g...

„Global Going – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza” to projekt realizowany przez Wydział Współpracy z Zagranicą UMWD, odpowiadający potrzebom, wyzwaniom i oczekiwaniom dolnośląskich MMŚP. Wartość projektu wynosi 6 mln złotych (przy 85% udziale środków europejskich), które samorząd województwa przeznacza na organizację i pokrycie kosztów udziału dolnośląskich przedsiębiorstw w międzynarodowych targach, konferencjach, misjach gospodarczych oraz kampaniach promocyjnych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

DZIEŃ OTWARTY w Akademii Marynarki Wojennej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska