Prawy pas zablokowany, lewy pusty. We Wrocławiu nie umiemy jeździć na suwak? Zobaczcie nagranie [FILM]

Katarzyna Zimna
Katarzyna Zimna
facebook.com/stop.cham.team/kadr z filmu
W czwartkowy (2 września) wieczór w okolicach Stadionu Wrocław zrobiło się tłoczno. Na jednej z dróg dojazdowych ustawiła się długa kolejka samochodów. Co ciekawe, auta stały wyłącznie na prawym pasie, podczas gdy lewym można było swobodnie przejechać. Dlaczego? Zobaczcie nagranie poniżej.

"Skąd długi korek na prawym pasie, a lewy cały wolny? Czemu nikt nie rozkłada ruchu na dwa pasy? Trzy pasy do jazdy prosto, a jeden całkiem pusty. Dalej zanika, więc wszyscy ignorują, zwiększając korek. Policja kieruje ruchem i jadę do końca pasa, jak mówią przepisy" - komentuje autor nagrania, jakie zostało opublikowane na kanale stop-cham.pl w sieci.

Widać na nim bardzo długą kolejkę samochodów zmierzających w stronę Stadionu Wrocław. Dlaczego kierowcy wybrali stanie w korku zamiast szybkiego dojazdu do celu?

Zobaczcie nagranie z kamery samochodowej:

Taki widok we Wrocławiu nie jest rzadkością. Kierowcy, wiedząc, że będą skręcać w lewo, wybierają pas lewy, w prawo - pas prawy. Tyle, że zajmują go kilkaset metrów (a bywa, że kilometrów!) przed skrzyżowaniem. Z obawy, że potem będzie trudniej go zmienić? Czy nie znają zasady jazdy na suwak? Pewne jest jedno: tak tworzą się korki.

Jazda na suwak to obowiązek!

Jazda na suwak polega na tym, by w momentach, kiedy z dwóch pasów robi się jeden, wpuszczać auta z zanikającego pasa na pas główny. Ta metoda pozwala szybko rozładowywać korki. Niestety, wielu polskich kierowców nie potrafi z niej korzystać. Ci włączający się do ruchu nie potrafią zrobić tego płynnie, dojeżdżając do końca pasa, tylko zatrzymują się gdzieś pośrodku i blokują pas. A kierowcy stojący w kolejce na pasie głównym uważają ich za cwaniaków, którzy chcą się wepchnąć (ja stałem, niech on też postoi!), więc blokują im możliwość zmiany pasa.

"Zasada jazdy na suwak to nie jest zwykła uprzejmość, a obowiązek wynikający z przepisów Prawa o ruchu drogowym, które weszły w życie 6 grudnia 2019 r. Dzięki niej znacznie szybciej można rozładować drogowy zator i zapewnić większą płynność ruchu" - przypomina Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostra

.

Jak to się robi? Zobaczcie:

Jak oceniacie umiejętności kierowców jeżdżących po Wrocławiu? Czekamy na Wasze opinie.

Prawy pas zablokowany, lewy pusty. We Wrocławiu nie umiemy j...

Wideo

Komentarze 48

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
8 września, 08:53, Gość:

O tej godzinie na AOW .... to nie wrocławianie się pchają. Raczej to mieszkańcy pobliskich wioch i miasteczek.

Dokładnie, Wrocławianie uprawiają samochodowy ANAL na głównych ulicach miasta!

G
Gość
8 września, 8:32, bb:

AUTOR artykułu jest w w DUŻYM błędzie !!! Jazda na ,,suwak,, tylko opóźni moment opuszczenia zwężenia.

8 września, 08:50, Gość:

Nie opóźni .. ani nie przyspieszy .... ale na 100% odblokuje skrzyżowania, zjazdy które ten długi korek blokuje.

Z jakiej wiochy jesteś ... może nie masz tam skrzyżowań .. albo 2 na krzyż i koniec twojej wiochy.

8 września, 9:24, Gość:

Co za idiotyzmy piszesz.

Jak zablokowanie dwóch pasów zamiast jednego ma zablokować poprzedzajce skrzyżowania?

Przecież zwykle lewy pas jest do jazdy na wprost i w lewo zatem jak będzie pusty bo nie da się jechać prosto, to na skrzyżowaniu można przynajmniej uciec w lewo zamiast pchać się w korek.

Można tez zawrócić choć nie na każdym skrzyżowaniu

Widać jesteś z wiochy. Za zjazdem na prawy pas są światła i pojazdy stoją - nie ma żadnego ronda, ani skrzyżowania

k
kierowca bombowca
8 września, 12:35, Gość:

Jechał ktoś kiedyś Żmigrodzka od zjazdu z S8 do skrzyżowania z obornicka? Wszyscy tam jada lewym pasem a prawy pusty:)

Prawy pas służy do zamulania tj kombajnów, traktorów, dorożek, a u nas w mieście same rajdowcy, wyścigowcy i mistrzowie prostej.

G
Gość
7 września, 21:04, olek_01:

Trzeba być jełopem ,żeby stać w korku na prawym pasie z własnej woli , przypominam ,że kierowca

na pasie kończącym się ma PIERWSZEŃSTWO , a inni powinni jechać w takich odstępach , żeby każdy

z pasa kończącego się mógł wjechać na ten który

prowadzi dalej jak w zamku błyskawicznym - TAK TRUDNO to zrozumieć ???

8 września, 9:46, Gość:

Co .. ty jakieś nowe PRD tworzysz ... twój pas się skończył, masz linie przerywaną i musisz zmienić pas ruchu .... z taką wiedzą raczej radziłbym nie siadać za kierownicą.

Bez względu zamieniający pas ruchu musi ustąpić pierwszeństwo pojazdom na nim się znajdującym ... no może jak znaki inaczej mówią.

8 września, 9:47, Gość:

no i pojazd zmieniający pas .... to nie tramwaj :)

8 września, 10:33, olek_01:

A słyszałeś o jeździe na suwak???

Po co stać w korku i smrodzić spalinami ??

Pod warunkiem, że pojazdy jadą a nie stoją - jest płynny ruch

G
Gość
Wjeżdżający z zanikającego pasa dzielą się na kilka kategorii.

Kamikadze, który wepcha się od razu kiedy zobaczy, że kilkaset metrów dalej pas zanika. Czyhaczy, którzy zamiast dostosować prędkość i na końcu pasa wjechać płynnie stoją i szukają dziury żeby się wepchać. Rzadkich, którzy stosują się do przepisów. A to że tak jest, to wypisz, wymaluj sytuacja z wchodzeniem pieszych na przejście, najpierw się mamiło elektorat co to pieszy nie może a teraz puszcza reklamy, że może lepiej jak sprawdzi czy go samochód nie wywiezie do bozi. Tylko szkolenie i stałe patrole policyjne w tych miejscach mogą sprawić, że będzie lepiej.
G
Gość
Jechał ktoś kiedyś Żmigrodzka od zjazdu z S8 do skrzyżowania z obornicka? Wszyscy tam jada lewym pasem a prawy pusty:)
G
Gość
8 września, 10:39, Gość:

co w tym dziwnego ? 95% kierowców to totalni idioci, wielu z nich nigdy nie powinno mieć prawa jazdy bo zwyczajnie stanowią zagrożenie dla otoeczenia i ten filmik dobitnie to pokazuje.

Oczywiście zaliczasz się do większości.

G
Gość
co w tym dziwnego ? 95% kierowców to totalni idioci, wielu z nich nigdy nie powinno mieć prawa jazdy bo zwyczajnie stanowią zagrożenie dla otoeczenia i ten filmik dobitnie to pokazuje.
o
olek_01
7 września, 21:04, olek_01:

Trzeba być jełopem ,żeby stać w korku na prawym pasie z własnej woli , przypominam ,że kierowca

na pasie kończącym się ma PIERWSZEŃSTWO , a inni powinni jechać w takich odstępach , żeby każdy

z pasa kończącego się mógł wjechać na ten który

prowadzi dalej jak w zamku błyskawicznym - TAK TRUDNO to zrozumieć ???

8 września, 9:46, Gość:

Co .. ty jakieś nowe PRD tworzysz ... twój pas się skończył, masz linie przerywaną i musisz zmienić pas ruchu .... z taką wiedzą raczej radziłbym nie siadać za kierownicą.

Bez względu zamieniający pas ruchu musi ustąpić pierwszeństwo pojazdom na nim się znajdującym ... no może jak znaki inaczej mówią.

8 września, 9:47, Gość:

no i pojazd zmieniający pas .... to nie tramwaj :)

A słyszałeś o jeździe na suwak???

Po co stać w korku i smrodzić spalinami ??

G
Gość
7 września, 21:04, olek_01:

Trzeba być jełopem ,żeby stać w korku na prawym pasie z własnej woli , przypominam ,że kierowca

na pasie kończącym się ma PIERWSZEŃSTWO , a inni powinni jechać w takich odstępach , żeby każdy

z pasa kończącego się mógł wjechać na ten który

prowadzi dalej jak w zamku błyskawicznym - TAK TRUDNO to zrozumieć ???

8 września, 9:46, Gość:

Co .. ty jakieś nowe PRD tworzysz ... twój pas się skończył, masz linie przerywaną i musisz zmienić pas ruchu .... z taką wiedzą raczej radziłbym nie siadać za kierownicą.

Bez względu zamieniający pas ruchu musi ustąpić pierwszeństwo pojazdom na nim się znajdującym ... no może jak znaki inaczej mówią.

Nie on. Ktoś już to za niego zrobił. Proponuję Ci odświeżyć znajomość PRD, skoro się na niego powołujesz, zwłaszcza art. 22 pkt. 4a i 4b.

G
Gość
Gwałtowne zmiany pasa czyli bez migacza.

Najeżdżanie na ciągłą i lawirowanie aby objechać auto o sekundę szybciej.

Duże przyspieszenie na wolnym pasie przy zablokowanym prawym grozi stłuczka gdy ktoś będzie chciał wyjechać na lewy pas.

Ten kierowca długo nie pojeżdzi a szaleje bo ma szybkie auto.
G
Gość
8 września, 8:32, bb:

AUTOR artykułu jest w w DUŻYM błędzie !!! Jazda na ,,suwak,, tylko opóźni moment opuszczenia zwężenia.

8 września, 08:50, Gość:

Nie opóźni .. ani nie przyspieszy .... ale na 100% odblokuje skrzyżowania, zjazdy które ten długi korek blokuje.

Z jakiej wiochy jesteś ... może nie masz tam skrzyżowań .. albo 2 na krzyż i koniec twojej wiochy.

8 września, 09:24, Gość:

Co za idiotyzmy piszesz.

Jak zablokowanie dwóch pasów zamiast jednego ma zablokować poprzedzajce skrzyżowania?

Przecież zwykle lewy pas jest do jazdy na wprost i w lewo zatem jak będzie pusty bo nie da się jechać prosto, to na skrzyżowaniu można przynajmniej uciec w lewo zamiast pchać się w korek.

Można tez zawrócić choć nie na każdym skrzyżowaniu

8 września, 9:29, Gość:

Sorry źle przeczytałem ze zablokuje.Oczywiście ze często odblokowuje zjazdy choć zjazdy są najczęściej z prawej.Ale zawsze można skorzystać z wcześniejszego skrzyżowania.

Autor wymulił ze na korek jest dopchanie koka jak największą liczba aut do najwęższego miejsca

Pasy urywa jace się powinny służyć do omijania korka przez autobusy i karetki.

Tylko zachęcając do szybkiej zbiorowej komunikacji można zmniejszyć ilość aut czyli zmniejszyć korki

8 września, 09:35, Gość:

Poza tym ... tam są 2 pasy do skrętu w prawo.

Na tym zjeździe, na następnym skrzyżowaniu ze światłami.

Patrz na zdjęcie z czerwonym autem DDZ ... po cholerę on się pakuje na prawy jak ma jak bym że jego pas daje możliwość skrętu w prawo.

Pewnie ludzie na google maps jeżdżą i już nie pomyślą. Porządną płatną nawigacje to rzadko kto ma.

8 września, 9:45, Gość:

Joz tam nie ma co czepiać się szczegółów (bo co miejsce to inaczej) ale jak jest np zablokowany skręt w prawo a auta stojąna prawym pasie to można dojechać lewym pasem i poprosić o odblokowanie skrętu w prawo.

Reszta taki zjazd to też skrzyzowanie i nie wolno go blokować korkiem

Ciekawe gdzie auta uciekna jak karetka będzie się przebijać przez dwa zakorkowane pasy ?

Mają zawieszenia urywać na krawężnikach czy rozjeżdżać trawniki i drogi rowerowe?

Ja tam wolę jechać dwa razy szybciej w dwa razy dłuzym korku

Mam dzięki temu więcej okazji do ucieczki w bok

Nikt mi się nie wciska na zderzak .

Oczywiście mi to też na rękę jak tak się ustawią :)

G
Gość
7 września, 21:04, olek_01:

Trzeba być jełopem ,żeby stać w korku na prawym pasie z własnej woli , przypominam ,że kierowca

na pasie kończącym się ma PIERWSZEŃSTWO , a inni powinni jechać w takich odstępach , żeby każdy

z pasa kończącego się mógł wjechać na ten który

prowadzi dalej jak w zamku błyskawicznym - TAK TRUDNO to zrozumieć ???

8 września, 9:46, Gość:

Co .. ty jakieś nowe PRD tworzysz ... twój pas się skończył, masz linie przerywaną i musisz zmienić pas ruchu .... z taką wiedzą raczej radziłbym nie siadać za kierownicą.

Bez względu zamieniający pas ruchu musi ustąpić pierwszeństwo pojazdom na nim się znajdującym ... no może jak znaki inaczej mówią.

no i pojazd zmieniający pas .... to nie tramwaj :)

G
Gość
7 września, 21:04, olek_01:

Trzeba być jełopem ,żeby stać w korku na prawym pasie z własnej woli , przypominam ,że kierowca

na pasie kończącym się ma PIERWSZEŃSTWO , a inni powinni jechać w takich odstępach , żeby każdy

z pasa kończącego się mógł wjechać na ten który

prowadzi dalej jak w zamku błyskawicznym - TAK TRUDNO to zrozumieć ???

Co .. ty jakieś nowe PRD tworzysz ... twój pas się skończył, masz linie przerywaną i musisz zmienić pas ruchu .... z taką wiedzą raczej radziłbym nie siadać za kierownicą.

Bez względu zamieniający pas ruchu musi ustąpić pierwszeństwo pojazdom na nim się znajdującym ... no może jak znaki inaczej mówią.

G
Gość
8 września, 8:32, bb:

AUTOR artykułu jest w w DUŻYM błędzie !!! Jazda na ,,suwak,, tylko opóźni moment opuszczenia zwężenia.

8 września, 08:50, Gość:

Nie opóźni .. ani nie przyspieszy .... ale na 100% odblokuje skrzyżowania, zjazdy które ten długi korek blokuje.

Z jakiej wiochy jesteś ... może nie masz tam skrzyżowań .. albo 2 na krzyż i koniec twojej wiochy.

8 września, 09:24, Gość:

Co za idiotyzmy piszesz.

Jak zablokowanie dwóch pasów zamiast jednego ma zablokować poprzedzajce skrzyżowania?

Przecież zwykle lewy pas jest do jazdy na wprost i w lewo zatem jak będzie pusty bo nie da się jechać prosto, to na skrzyżowaniu można przynajmniej uciec w lewo zamiast pchać się w korek.

Można tez zawrócić choć nie na każdym skrzyżowaniu

8 września, 9:29, Gość:

Sorry źle przeczytałem ze zablokuje.Oczywiście ze często odblokowuje zjazdy choć zjazdy są najczęściej z prawej.Ale zawsze można skorzystać z wcześniejszego skrzyżowania.

Autor wymulił ze na korek jest dopchanie koka jak największą liczba aut do najwęższego miejsca

Pasy urywa jace się powinny służyć do omijania korka przez autobusy i karetki.

Tylko zachęcając do szybkiej zbiorowej komunikacji można zmniejszyć ilość aut czyli zmniejszyć korki

8 września, 09:35, Gość:

Poza tym ... tam są 2 pasy do skrętu w prawo.

Na tym zjeździe, na następnym skrzyżowaniu ze światłami.

Patrz na zdjęcie z czerwonym autem DDZ ... po cholerę on się pakuje na prawy jak ma jak bym że jego pas daje możliwość skrętu w prawo.

Pewnie ludzie na google maps jeżdżą i już nie pomyślą. Porządną płatną nawigacje to rzadko kto ma.

Joz tam nie ma co czepiać się szczegółów (bo co miejsce to inaczej) ale jak jest np zablokowany skręt w prawo a auta stojąna prawym pasie to można dojechać lewym pasem i poprosić o odblokowanie skrętu w prawo.

Reszta taki zjazd to też skrzyzowanie i nie wolno go blokować korkiem

Ciekawe gdzie auta uciekna jak karetka będzie się przebijać przez dwa zakorkowane pasy ?

Mają zawieszenia urywać na krawężnikach czy rozjeżdżać trawniki i drogi rowerowe?

Ja tam wolę jechać dwa razy szybciej w dwa razy dłuzym korku

Mam dzięki temu więcej okazji do ucieczki w bok

Nikt mi się nie wciska na zderzak .

Dodaj ogłoszenie