Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prawy pas zablokowany, lewy pusty. We Wrocławiu nie umiemy jeździć na suwak? Zobaczcie nagranie [FILM]

Katarzyna Zimna
Katarzyna Zimna
facebook.com/stop.cham.team/kadr z filmu
W czwartkowy (2 września) wieczór w okolicach Stadionu Wrocław zrobiło się tłoczno. Na jednej z dróg dojazdowych ustawiła się długa kolejka samochodów. Co ciekawe, auta stały wyłącznie na prawym pasie, podczas gdy lewym można było swobodnie przejechać. Dlaczego? Zobaczcie nagranie poniżej.

"Skąd długi korek na prawym pasie, a lewy cały wolny? Czemu nikt nie rozkłada ruchu na dwa pasy? Trzy pasy do jazdy prosto, a jeden całkiem pusty. Dalej zanika, więc wszyscy ignorują, zwiększając korek. Policja kieruje ruchem i jadę do końca pasa, jak mówią przepisy" - komentuje autor nagrania, jakie zostało opublikowane na kanale stop-cham.pl w sieci.

Widać na nim bardzo długą kolejkę samochodów zmierzających w stronę Stadionu Wrocław. Dlaczego kierowcy wybrali stanie w korku zamiast szybkiego dojazdu do celu?

Zobaczcie nagranie z kamery samochodowej:

Taki widok we Wrocławiu nie jest rzadkością. Kierowcy, wiedząc, że będą skręcać w lewo, wybierają pas lewy, w prawo - pas prawy. Tyle, że zajmują go kilkaset metrów (a bywa, że kilometrów!) przed skrzyżowaniem. Z obawy, że potem będzie trudniej go zmienić? Czy nie znają zasady jazdy na suwak? Pewne jest jedno: tak tworzą się korki.

Jazda na suwak to obowiązek!

Jazda na suwak polega na tym, by w momentach, kiedy z dwóch pasów robi się jeden, wpuszczać auta z zanikającego pasa na pas główny. Ta metoda pozwala szybko rozładowywać korki. Niestety, wielu polskich kierowców nie potrafi z niej korzystać. Ci włączający się do ruchu nie potrafią zrobić tego płynnie, dojeżdżając do końca pasa, tylko zatrzymują się gdzieś pośrodku i blokują pas. A kierowcy stojący w kolejce na pasie głównym uważają ich za cwaniaków, którzy chcą się wepchnąć (ja stałem, niech on też postoi!), więc blokują im możliwość zmiany pasa.

"Zasada jazdy na suwak to nie jest zwykła uprzejmość, a obowiązek wynikający z przepisów Prawa o ruchu drogowym, które weszły w życie 6 grudnia 2019 r. Dzięki niej znacznie szybciej można rozładować drogowy zator i zapewnić większą płynność ruchu" - przypomina Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostra

.

Jak to się robi? Zobaczcie:

Jak oceniacie umiejętności kierowców jeżdżących po Wrocławiu? Czekamy na Wasze opinie.

Prawy pas zablokowany, lewy pusty. We Wrocławiu nie umiemy j...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska