Pracownicy wrocławskich firm ufundowali szkolne wyprawki dla uczniów z dolnośląskich domów dziecka

Janusz Michalczyk
Takie plecaki z potrzebnymi przyborami otrzymały dzieci
Takie plecaki z potrzebnymi przyborami otrzymały dzieci fot. organizator akcji
To pierwsza inicjatywa CSR WroClubu zorganizowana we współpracy z dolnośląskimi domami dziecka oraz rodzinami zastępczymi.

Akcja „Kup plecaka dla dzieciaka” rozpoczęła się na początku lipca. W siedzibach firm należących do CSR WroClub pojawiły się skarbonki z nazwą inicjatywy i plakaty zachęcające pracowników do zbiórki i przygotowania plecaków wyposażonych w szkolne przybory. Wszystkie wyprawki były dostosowane do płci i wieku dziecka. W każdym plecaku znalazły się m.in.: piórnik, zeszyty, długopisy, blok techniczny i rysunkowy. Z plecaków dla młodszych dzieci wystawała bibuła czy plastelina, a starszych - cyrkiel czy przybory geometryczne.
- Akcja odbiła się szerokim echem wśród pracowników naszych firm. Mimo okresu wakacyjnego udało nam się zebrać więcej plecaków niż planowaliśmy - podkreśla Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy banku Credit Agricole. - W naszym banku zaangażowali się pracownicy nie tylko z wrocławskiej centrali, ale także z placówek terenowych, m.in. w Tarnowie, Puławach czy Zduńskiej Woli. Niektórzy, poza sugerowanymi przez nas przyborami, dorzucali też coś od siebie: słuchawki, kalkulator czy słodycze. Wyszło naprawdę super.
Celem akcji „Kup plecaka dla dzieciaka” było wsparcie uczniów-wychowanków dolnośląskich, rodzinnych i państwowych domów dziecka z: Borowa, Dzbanowa, Ludowa Polskiego, Obornik Śląskich, Pieszyc, Piławy Górnej, Przyłęku i Skorogoszcza oraz rodzin zastępczych. Wspólnymi siłami udało się przygotować ponad 320 wyprawek szkolnych dla dzieci w wieku od 6 do 19 lat.
- Pomoc, jaką otrzymaliśmy od wrocławskich firm dzięki akcji „Kup plecaka dla dzieciaka” jest nieoceniona, ponieważ służy dzieciom, które od nowa budują swój świat. Dzięki takim inicjatywom dzieci nabierają przekonania, że rzeczywistość nie jest nacechowana jedynie przykrymi doświadczeniami. Zaczynają nabierać zaufania i budować wiarę w drugiego człowieka - podsumowuje Ilona Bugaj, dyrektorka domów dziecka w Pieszycach i w Piławie Górnej.
Pomysłodawcą i organizatorem akcji jest powołany w 2017 r. CSR WroClub. Zrzesza on entuzjastów i praktyków społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) z największych firm z Wrocławia. W akcję „Kup plecaka dla dzieciaka” zaangażowało się 15 wrocławskich przedsiębiorstw z różnych branż: Carefleet, Credit Agricole, Credit Suisse, Dolby, DXC Technology, Gigaset, IBM, Infor, intive, Nokia, Objectivity, PwC, Rödl&Partner, SoftServe i Unit4.
opr. RED

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gregor
Fajnie, fajnie, też się dołączyliśmy
M
Marek
Gratuluję pomysłu i mam nadzieję, że dzieci się ucieszyły : )
Dodaj ogłoszenie