Oszałamiająca premiera „Return to the Voice” Teatru Pieśń Kozła – recenzja

Małgorzata Matuszewska
Return to the Voice: Monika Dryl i Maria Sendow – niezwykłe głosy wibrowały w przejmującej, muzycznej przestrzeni
Return to the Voice: Monika Dryl i Maria Sendow – niezwykłe głosy wibrowały w przejmującej, muzycznej przestrzeni Paweł Relikowski
Udostępnij:
Najzupełniej zasłużone owacje na stojąco dostali artyści Teatru Pieśń Kozła w sobotni (20 grudnia) wieczór we wrocławskiej katedrze św. Marii Magdaleny. W pieśniach pokazali swoje niezwykłe umiejętności. To teatr muzyczny na najwyższym poziomie.

Przygotowując spektakl – koncert Return to the Voice, Grzegorz Bral wraz z Maciejem Rychłym (autorem muzyki z Jeanem-Claude’em Acquavivą) spenetrowali dawną szkocką kulturę, zagłębiając się w archiwa muzyczne, nagrane od lat 30. do 60. zeszłego wieku. Muzycy Pieśni Kozła i gościnnie występująca Anna Maria Jopek śpiewali pieśni powstałe z tych wykopalisk. Prawie cały koncert wyśpiewali w języku gaelic, więc nie można było zrozumieć treści. Trochę szkoda, bo na pewno poematy są bogatsze niż nasza wyobraźnia. Na tę jednak postawił Grzegorz Bral – reżyser całości, który do końca zastanawiał się, czy udostępnić publiczności tłumaczenia. Bez nich słuchający mogli skupić się na bogactwie muzyki.
Wydaje się, że muzyka Szkotom towarzyszyła w prawie wszystkich czynnościach życia. A artyści? Wszyscy tu są doskonali – swoiście podkreślający wokale Maciej Rychły, grający na sierszeńkach, użyte w ostatniej scenie ligawki (dęte instrumenty), świetnie prowadzący wokalistów Kacper Kuszewski, pełniący rolę kierownika muzycznego. I śpiewający: Anna Maria Jopek, Emma Bonnici, Henry McGrath, Ilenia Cipollari, Julianna Bloodgood, Kacper Kuszewski, Łukasz Wójcik, Maria Sendow, Monika Dryl, Paolo Garghentino, Rafał Habel, Christopher Sivertsen – każde z nich to wielka osobowość, a nikt w tym szczególnym zespole nie nie starał się błyszczeć własnym światłem. Pokazali, że umiejętność pracy zespołowej jest wartością podkreślającą artyzm wydarzenia. Doceniam też fizyczne poświęcenie, bo kościół św. Marii Magdaleny nie jest ogrzewany; było tam zimniej niż na zewnątrz.
Teatr Pieśń Kozła, „Return to the Voice”, spektakl premierowy 20 grudnia.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie