Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe samochody, które najmniej stracą na wartości

Materiał Partnera Zewnętrznego
Wśród polskich konsumentów panuje przekonanie, że kupując nowe samochody prosto z salonu, dużo na nich stracimy. I to praktycznie od momentu wyjazdu za bramę. Nie zawsze tak jest, dlatego warto poznać propozycje samochodów, które po kilku latach najmniej stracą na wartości.

W ostatnich latach na polskim rynku, ale także globalnie, segment aut sportowo-rekreacyjnych, nazywanych popularnie SUV-ami, ciągle rośnie. W tej chwili na naszym rynku jest to już trzecia siła, która za chwilę dogoni popularne, miejskie auta z segmentu B. Dlaczego klienci wybierają SUV-y? Przede wszystkim ze względu na dużą ilość miejsca w środku, bogate wyposażenie, poczucie bezpieczeństwa (wyższy i bardziej masywny samochód) oraz wysoką wartość rezydualną takiego pojazdu, co oznacza, że nie będzie on tracił dużo na wartości przez kolejne lata użytkowania. To ważne, ponieważ gdy zdecydujemy się sprzedać samochód po kilku latach, jego cena będzie nadal wysoka.

Segment SUV można podzielić na kilka subsegmentów. Najpopularniejsze są niewielkie, względnie tanie crossovery klasy C, takie jak Nissan Qashwai i Kia Sportage. Jednak już na trzecim miejscu znajduje się bogato wyposażony SUV średniej wielkości – Toyota RAV4. Auto powstało na platformie Toyoty Avensis, sedana segmentu D, zapewnia jednak większą przestrzeń, lepszy komfort i bogatsze wyposażenie niż jego osobowy krewniak, a do tego uniwersalność i możliwości terenowe.
Toyota RAV4, lider subsegmentu średniej wielkości SUV-ów, w zeszłym roku znalazł prawie 4 tys. nabywców. W tym roku popularność tego modelu będzie nadal wysoka, ponieważ do salonów wchodzi właśnie odświeżona wersja tego modelu, a na dodatek auto będzie oferowane w wersji hybrydowej. Bazowa Toyota RAV4 kosztuje od 108 900 zł, jednak najpopularniejsze są wersje Premium i Style, droższe odpowiednio o 9 i 20 tys. zł od podstawowej wersji Active. Średnia cena zakupu to 130 tys. zł.

Kolejną propozycją w tym przedziale cenowym może być Volkswagen Tiguan. Model, który jest obecnie sprzedawany, przeszedł ostatni face-lifting w 2011 roku. Nowa wersja pojawi się w salonach dopiero w drugiej połowie roku. Średnia cena zakupowa w przypadku tego modelu to 115 tys. zł, dlatego że bazowa cena Tiguana startuje od 97 190 zł. Jednak w zeszłym roku zdecydowało się na niego sporo mniej klientów (2785 egzemplarzy), a jego wartość rezydualna po kilku latach jest niższa niż w przypadku Toyoty.

Trzecim najpopularniejszym modelem wśród średnich SUV-ów jest Honda CR-V. Sprawdziliśmy, jak przedstawia się popyt na nowe samochody. Ceny tego modelu zaczynają się od 99 400 zł, ale podobnie jak w przypadku Toyoty większość klientów decyduje się na konfigurację w okolicach 130 tys. zł. Jednak Honda, podobnie jak Volkswagen, nie posiada w ofercie wersji z napędem hybrydowym. W zeszłym roku sprzedano 2185 sztuk, a sam model jest już sprzedawany bez większych zmian od 2011 roku. Na SUV-ie Hondy także nie stracimy zbyt dużo po kilku latach, choć jego wartości rezydualne są nieco niższe niż Toyoty.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska