Wrocławska firma chce pozyskać środki na ekspansję zagraniczną oraz dalszy rozwój produktów. Zapisy na akcje ruszą 15 grudnia i potrwają do końca roku. Debiut planowany jest na I kw. 2017 roku

Spółka NESTMEDIC, która stworzyła jedno z najbardziej innowacyjnych rozwiązań telemedycznych 2016 roku – Pregnabit, chce wejść na NewConnect. Zapisy na akcje ruszą 15 grudnia. Oferta jest skierowana do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych.

Firma zamierza pozyskać środki na ekspansję zagraniczną oraz dalszy rozwój produktów. Działa na rynku digital health, którego wartość dziś wyceniana na 80 mld dolarów ma wzrosnąć do 2020 roku do ponad 200 mld dolarów.

NESTMEDIC powstał w 2014 r. Zespół stworzyła i kieruje nim dr n. med. Patrycja Wizińska-Socha, Innowatorka Roku 2016 według MIT Technology Review. Financial Times określił ją jako jedną z osób wyznaczających standardy innowacyjności w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma w ciągu kilkunastu miesięcy zrealizowała innowacyjny na skalę światową produkt – jeden z najbardziej zaawansowanych diagnostycznie i technologicznie telemedyczny system KTG do zdalnego przeprowadzania kontrolnych badań i analizowania wyników.

– Dajemy lekarzom i pacjentkom urządzenie łączące specjalistyczny, mobilny sprzęt medyczny, technologie chmurowe i zaawansowaną algorytmikę. Można powiedzieć, że wprowadzamy kardiotokografię w XXI wiek. Jest taka potrzeba. Podczas badań rynku zauważyliśmy znaczną grupę pacjentek mających trudne doświadczenia, takie jak historie poronień, trudności z zajściem w ciążę. Dla takich kobiet Pregnabit to nie tylko bieżące monitorowanie stanu płodu i możliwość kontroli nad sytuacją, ale też związane z tym poczucie bezpieczeństwa – tłumaczy Patrycja Wizińska-Socha.

Spółka otrzymała certyfikację CE oraz ISO 13485, która pozwala firmie sprzedawać produkt w Unii Europejskiej, otworzyła też Medyczne Centrum Telemonitoringu. Niebawem rozpocznie sprzedaż swojego rozwiązania w innowacyjnym modelu abonamentowym nie tylko w Polsce, ale i w innych krajach świata.

Spółka rozpoczęła proces certyfikacji na rynkach zagranicznych, wystąpi m.in. o certyfikat FDA, czyli amerykańskiej Agencji Żywności i Leków. Rozpoczęto już rozmowy z globalnymi partnerami, którzy mają pomóc w ich zdobyciu. Jedną z pierwszych klinik testujących system Pregnabit poza Polską będzie renomowany szpital w Niemczech.

– Sprzedaż na rynkach zagranicznych jest dla nas bardzo ważna. Ceny za badania na rynkach globalnych potrafią być cztero-, a nawet pięciokrotnie wyższe niż w Polsce. Dodatkowo na części rynków są refundowane, a to oznacza, że państwa i instytucje rozumieją konieczność przeprowadzania profilaktycznych działań telemedycznych i są gotowe w nie inwestować. To dla nas duża szansa, tym bardziej że już teraz widzimy ogromne zainteresowanie globalnych partnerów naszym rozwiązaniem. Podczas niedawno zakończonych światowych targów Medica przeprowadziliśmy wiele rozmów z dystrybutorami, którzy zainteresowani są sprzedażą naszego urządzenia m.in. w USA, Australii, Kanadzie, Brazylii oraz krajach UE – komentuje dr n. med. Anna Skotny, wiceprezes zarządu NESTMEDIC.

To właśnie na rozwój sprzedaży NESTMEDIC chce przeznaczyć pieniądze pozyskane ze sprzedaży akcji. Spółka liczy na 4 mln zł. NESTMEDIC planuje także zaawansowane prace nad kolejną wersją urządzenia Pregnabit.