Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mój reporter: Dlaczego na Robotniczej nie ma dodatkowych pasów ruchu?

Marcin Moneta.
fot. Michał Pawlik
- Zastanawia mnie, czy ktoś w końcu wpadnie na pomysł aby pomalować pasy na ulicy Robotniczej we Wrocławiu? Od strony Fabrycznej w stronę dworca Świebodzkiego często jest korek w godzinach szczytu i wszystkie samochody ustawiają się w jednym rzędzie mimo, że można tam spokojnie zrobić dwa pasy w jedną stronę - pisze nasz internauta Rafał Duszyński.

- Ulica jest na tyle szeroka, wystarczyć wprowadzić zakaz parkowania samochodów po stronie placu na ulicy. Wtedy można by było zrobić dwa pasy w stronę dworca Świebodzkiego. Przecież już przy samym dworcu jest rozwidlenie nawet na trzy pasy, to dlaczego całą Robotniczą wszyscy mają stać w gęsiego w korku? Ci bardziej sprytni kierowcy często przejeżdżają swobodnie między samochodami stojącymi w korku, a krawężnikiem, co na pewno denerwuje innych kierowców, ale tam jest na tyle szeroko, że spokojnie samochody mogą się ustawiać w dwóch rzędach. Gdyby były pasy, to myślę, że trochę by to rozluźniło ruch w tamtych rejonach. Dlaczego nikt jeszcze do tej pory nie wpadł na ten pomysł? Jaka jest przyczyna? - pyta internauta. Odpowiedzi szukał Marcin Moneta.

Pytana przez o sprawę Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta tłumaczy, że wymalowanie przez ZDIUM po dwa pasy w każdym kierunku nie jest problemem, pod warunkiem, że magistrat przygotuje zmianę organizacji ruchu na ul. Robotniczej.

Tak się jednak nie stanie. Katarzyna Kasprzak z wydziału inżynierii miejskiej magistratu tłumaczy, że urzędnicy nie mają tego w planach. Wg niej przyczyną korków w tym rejonie, nie jest brak dodatkowych pasów, tylko.... duża liczba aut na skrzyżowaniu:

- Na ulicy Robotniczej tworzą się korki nie dlatego, że brakuje pasów ruchu, tylko dlatego, że bardzo obłożone jest skrzyżowanie z Orląt Lwowskich. Obciążenie tego skrzyżowania ruchem, z każdej jego strony, w tej części miasta, jest po prostu za duże. Istotne jest też to, że właśnie rozpoczął się remont przy Orląt Lwowskich i w związku z tym, jak i z uwagi na porę roku, w tej chwili nie jest planowa zmiana organizacji ruchu. Po remoncie nie wykluczamy zmiany organizacji ruchu na tej ulicy, ale będzie to uzależnione od tego jak będzie rozkładało się natężenie ruchu w tym rejonie. Natomiast podkreślam jeszcze raz, że dodatkowy pas na Robotniczej nie zmieni zasadniczo sytuacji pod względem korków. Elementem wstrzymującym ruch nie jest liczba pasów, tylko duża liczba samochodów z każdej strony, które przejeżdżają przez skrzyżowanie Robotniczej z Orląt Lwowskich, co powoduje, że powstają korki - tyle w całej sprawie ma do powiedzenia Katarzyna Kasprzak z wydziału inżynierii miejskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska