Jest umowa na tramwaje Pesa dla Wrocławia. Wygodne i bezpieczne przy wypadkach

Weronika Skupin, JEWZaktualizowano 
fot. MPK Wroclaw
Dzisiaj spółka MPK Wrocław podpisała umowę z firmą Pesa Bydgoszcz S.A. na zakup pierwszych 6 w pełni niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów Twist. Wartość tej umowy to około 50 mln złotych. Pierwsze pojazdy dotrą do Wrocławia w pierwszej połowie przyszłego roku. Niewykluczone, że nie jest to koniec współpracy i Wrocław zamówi więcej takich wozów, ale będzie to zależało od przyznania miastu dodatkowych pieniędzy unijnych.

Wrocławskie MPK informuje, że nowe tramwaje Twist 2010NW są trójczłonowe i niskopodłogowe na całej długości. Dodatkowo zostały zaprojektowane tak, że zmniejszony jest nacisk na szyny, co umożliwia optymalną współpracę z torowiskiem. - W efekcie pozwala to na dłuższą eksploatację infrastruktury i znaczne oszczęd­ności - chwalą nowy tabor przedstawiciele MPK.

WROCŁAW BĘDZIE MIAŁ NOWE TRAMWAJE PESA Z BYDGOSZCZY. A DLACZEGO NIE NASZE PROTRAMY? CZYTAJ WIĘCEJ
Dodatkowo pojazdy powinny być bezpieczniejsze od tych używanych dziś we Wrocławiu. Twisty charakteryzują się wysoką wytrzymałością konstrukcji na ści­skanie oraz odpornością zderzeniową. To na pewno przyda się w tak dużym mieście jak Wrocław, gdzie nie brakuje zderzeń i wypadków. - Konstrukcja czoła pojazdu jest wyposażona w absorbery pochłaniające energię zderzeń z przeszkodami oraz innymi pojazdami, co zapewnia bez­pieczeństwo pasażerów oraz motorniczego i jednocze­śnie znacząco wpływa na obniżenie kosztów i czasu ewen­tualnych napraw - czytamy w komunikacie wysłanym przez MPK.

W nowych pojazdach łatwiej ma być także pasażerom niepełnosprawnym oraz osobom, które podróżują z dziećmi w wózkach. A to dzięki rampie dla wózków dziecięcych.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 50

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

ś
śiwwtnie

Tramwaje fajne a żeby jeszcze jezdiły koło tesco na długiej fajnie by był

j
jaja

A to czasem nie byl Poznan i pijany bałwan nie prowadził jednego z nich. Dokształć się a potem zasiadaj do pisania

w
wizzz

w samochodzie tylko po to, żeby zapobiec szczególnemu zderzeniu czołowemu (bo jeśli ma zapobiec innym to trzeba dokładać kolejne zderzaki).
EPAR to nic innego jak tłumik i należy przeprowadzić testy charakterystyki tłumienia w przeliczeniu na kg masy i cenę.
Porównać to z dostępnymi już tłumikami hydraulicznymi i wtedy się okaże jaki ma to sens.

A nie montować to w autach i opowiadać historyjki o magicznych właściwościach.

Mówienie o niższych przeciążeniach działających na człowieka w czasie uderzenia w ścianę z wykorzystaniem EPAR jest szarlataństwem w czystej postaci i wiąże się z nieznajomością praw fizyki. Nie ma takiej możliwości, że przy zderzeniu i wyhamowaniu tej samej masy na tej samej drodze przeciążenia będą identyczne.

Nie twierdzę, że to nie działa. Twierdzę, że nie ma to żadnych zalet ponad to co już istnieje.

W
Wójcik

Tramwaje są kapitalne, więc szkoda, że zakupione zostanie tylko 6 sztuk. Mam nadzieje, że to dopiero rozgrzewka przed dalszą modernizacją taboru. Oby jak najwięcej Twistów w naszym mieście.

61

Jako inżynier od 35 lat w zawodzie twierdzę, że nie ma dobrych czy złych pomysłów i idei. Są tylko takie, które nie zostały zanalizowane. z każdego nawet bzdurnego pomysłu można skorzystać o ile się wie jak to robić. A do tego trzeba mieć wiedzę i talent a nie tytuł naukowy.

61

Co to podczas jazdy technicznej w tramwajowym mieście się puknęły. Straty w rannych pasażerach wyniosły wtedy ponad 20 sztuk.

k
ktos

perdo..c lizusie ! dzuma twoje wspisy sa przezenujace

k
ktos

przy wypadkach z nissanami terenowymi to gl kryterium przetargu? qwa zamiast inwestowac w firme z miasta to sie bierze co pod stolem daja! no ale ciemniaki wybraly soltysa niech z tym zyja

w
wizzz

Przestał być wyśmiewany bo inżynierowie i fizycy nie mają już ochoty dyskutować z humanistami na tematy o których ci drudzy nie mają zielonego pojęcia i wolą zajmować się swoją pracą niż walczyć z ludźmi którzy WIERZĄ w EPAR.

Cała ta otoczka wokół EPAR przypomina bardziej sektę, która wierzy w cudowne właściwości jakiejś rzeczy (ew. guru), a cała wątpiąca reszta to niewierzący, których trzeba nawracać na każdym forum internetowym.

w
władysław

czy to te składy które pesa nie sprzedała do Rosji ?????

D
Dawid

"Konstrukcja czoła pojazdu jest wyposażona w absorbery pochłaniające energię zderzeń z przeszkodami oraz innymi pojazdami"

Skoro polski tramwaj, to może zaczną stosować wynalazek polskiego konstruktora, Łągiewki, w końcu nasz człowiek, z Kowar, z Dolnego Śląska.

"Ponad 1000 osób zgromadzonych na pokazie przecierało oczy ze zdumienia, kiedy pędzący 50 km/h maluch uderzał w ścianę. Kierowca jechał bez pasów i tylko nim lekko szarpnęło. - Całą energię uderzenia przejął specjalny pochłaniacz zamontowany w aucie. Wykorzystuje on prawa fizyki, choć dla wielu jest to nieprawdopodobne" >>> z pana Łągiewki się naśmiewano, przez długi czas żadne firmy nie chciały z wynalazku korzystać.

Gdy tymczasem... "Szejkowie z Kuwejtu, którzy byli zachwyceni możliwościami zderzaka Łągiewki. Chcą go wykorzystać przy zabezpieczeniach w portach, by zmniejszyć skutki uderzeń burt statków o nabrzeża. Specjaliści zatrudnieni w Centrum EPAR będą opracowywać portowy hamulec dla kuwejckich tankowców."

Łągiewka zapewnia, że da się opracować ten "pochłaniacz energii" w wielu formach, zwłaszcza komunikacji, np. w formie zderzaków do samochodów.

Wynalazek Łągiewki zainicjował powstanie Projektu EPAR, który rozwija koncepcję Energetycznego Przetwornika Akumulacyjno Rozproszeniowego i planuje wprowadzić go do powszechnego użytku. Współtwórcą EPAR jest Stanisław Gumuła[11]. Lucjan Łągiewka i Projekt EPAR za swój wynalazek zostali uhonorowani m.in. nagrodą ufundowaną przez firmę “Gorodissky & Partners”" z Rosji[12] i Nagrodą Targów Innowacji Gospodarczych i Naukowych INTARG – Katowice 2003 oraz złotym medalem na międzynarodowych targach wynalazków w Kuwejcie.

"Lucjan Łągiewka, wynalazca z Kowar, będzie współpracował z Europejską Agencją Kosmiczną. Właśnie podpisano porozumienie w tej sprawie. Centrum Badawczo-Rozwojowe EPAR, które wdraża wynalazek Łągiewki w życie, opracuje dla agencji specjalne amortyzatory lądowników i rakiet, a także mechanizmy otwierania paneli słonecznych i systemy dokowania w kosmosie."

Szkoda tylko pana Łągiewki, bo tyle wycierpiał, bo przez lata był wyśmiewany przez rodzimych naukowców.

j
ja

To teraz policzcie sobie ile można by kupić tramwajów za pieniądze wyrzucone na tą kretyńską paraolimpiadę z sr..niu na odległość, idiotyczną stolicę kultury i te kretyńskie NFM dla garstki "melomanów". O 1 mld złotych utopionym w bezsensownym stadionie już nawet nie wspomnę. Za te wszystkie pieniądze moglibyśmy mieć rozbudowaną komunikację miejską na prawdziwym, światowym poziomie.

k
kjh

Normalnie "sukces" jak cholera.

g
gh

A po drugie, co do Poloneza. Może i był przestarzały, ale o wiele bezpieczniejszy jak niejedno współczesne auto.

t
tantus

Pesa Twist - wreszcie jakaś dobra decyzja ze strony naszych władz...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3