Nasza Loteria

Jest decyzja: Remont ul. Curie-Skłodowskiej będzie później

Przemysław Wronecki
Remont ul. Curie-Skłodowskiej rozpocznie się nie wcześniej niż w pierwszym tygodniu stycznia 2014 - zdecydowali dziś drogowcy z firmy Skanska, która ma zająć się pracami. Remont miał się rozpocząć już 14 grudnia, ale przesunięto go, bo zastrzeżenia do planowanej organizacji ruchu zgłosiła m.in. dyrekcja szpitala z ul. Curie-Skłodowskiej. Chodziło o drogi dojazdowe dla karetek.

Jak mówi Dariusz Kotarski z firmy Skanska, przygotowanie nowego projektu organizacji ruchu zajmie trochę czasu. - Dlatego remont nie rozpocznie się wcześniej niż w pierwszym lub nawet drugim tygodniu stycznia - mówi Kotarski.

A i tak wszystko zależy od pogody. - Jeśli w pierwszej połowie stycznia będą spore mrozy i gruba pokrywa śnieżna, prace będziemy musieli przesunąć dopiero na wiosnę - przyznaje Kotarski.

Przypomnijmy, że ul. Curie-Skłodowskiej ma być remontowana na odcinku od Norwida do mostu Zwierzynieckiego. W pierwszym etapie prac kierowcy będą mogli przejechać przez sam most i skręcić z niego w Wybrzeże Wyspiańskiego. Sama ul. Curie-Skłodowskiej będzie zamknięta dla samochodów i tramwajów.

Drogowcy deklarują, że zrobią wszystko by uporać się z remontem do września 2014, kiedy w Hali Ludowej zaplanowano mistrzostwa świata w siatkówce. Z umowy łączącej miasto z firmą Skanska wynika, że prace mogą potrwać nawet do listopada 2014.

Oto, jak podczas remontu ul. Curie-Skłodowskiej ma kursować komunikacja miejska

Oto proponowane przez wydział transportu trasy objazdów:
KOMUNIKACJA TRAMWAJOWA:
1 - linia zawieszona

2 - Biskupin - Olszewskiego - Wróblewskiego - Mickiewicza - Paderewskiego - Różyckiego - most Szczytnicki - pl. Grunwaldzki - Rondo Reagana - powrót na dotychczasową trasę - Krzyki

powrót: dotychczasowa trasa z dzielnicy Krzyki - Szczytnicka - Skłodowskiej - Curie - Rondo Reagana, peron 2 - pl. Grunwaldzki - most Szczytnicki - Różyckiego - Paderewskiego - Mickiewicza - Wróblewskiego - Biskupin

4 - linia zawieszona

10 - dotychczasowa trasa z Leśnicy - most Pokoju - Wyszyńskiego - Szczytnicka - Skłodowska - Curie - Rondo Reagana, peron 2 - pl. Grunwaldzki - most Szczytnicki - Różyckiego - Paderewskiego - Mickiewicza - Wróblewskiego - Biskupin

powrót: Biskupin - Wróblewskiego - Mickiewicza - Paderewskiego - Różyckiego - most Grunwaldzki - Rondo Reagana - powrót na dotychczasową trasę - Leśnica

71 - Oporów - Grabiszyńska, pl. Legionów - Sądowa - Krupnicza - Kazimierza Wielkiego - pl. Dominikański - Oławska - Traugutta - pl. Społeczny - most Grunwaldzki - pl. Grunwaldzki - Rondo Reagana, peron 2 - Piastowska - Nowowiejska - Jedności Narodowej - Słowiańska - Trzebnicka - pl. Powstańców Wielkopolskich - Trzebnicka - most Trzebnicki - Żmigrodzka - Marino

powrót: Marino - Żmigrodzka - most Trzebnicki - Trzebnicka - pl. Powstańców Wielkopolskich - Trzebnicka - Słowiańska - Jedności Narodowej - Nowowiejska - Piastowska - Rondo Reagana, peron 3 - pl. Grunwaldzki - most Grunwaldzki - pl. Społeczny - Traugutta - Oławska - pl. Dominikański - Kazimierza Wielkiego - Krupnicza - Sądowa - pl. Legionów - Grabiszyńska - Oporów

KOMUNIKACJA AUTOBUSOWA:
701 - Bartoszowice - Bacciarellego - Olszewskiego - Wróblewskiego - most Zwierzyniecki - Wybrzeże Wyspiańskiego - Smoluchowskiego - Norwida - Skłodowska - Curie - Rondo Reagana, peron 1 - Skłodowskiej - Curie - Reja

powrót: pl. Grunwaldzki - Skłodowskiej - Curie - Rondo Reagana, peron 4 - Skłodowskiej - Curie - Wybrzeże Wyspiańskiego - most Zwierzyniecki - Wróblewskiego - Olszewskiego - Bacciarellego - Bartoszowice

Linia kończy bieg na przystanku Reja, następnie nawraca na rondzie przy Polaka - Skłodowskiej - Curie. Linia 701 będzie kursowała z częstotliwością:
- w dni robocze do godz. 6 co 10 minut, w godzinach szczytowych od 6 - 9 i 14 - 18 co 6 minut, poza godzinami szczytowymi od 9 - 14 i 18 - 19 co 7,5 minuty, w godzinach wieczornych po godz. 19 co 10 minut
- w soboty i niedziele co 10 minut

C i 149 - jadące w kierunku pl. Grunwaldzkiego będą zatrzymywały się na peronie 4

D - dotychczasowa trasa z Osiedla Sobieskiego - pl. Grunwaldzki - Norwida - Skłodowskiej - Curie - Rondo Reagana, peron 3 - pl. Grunwaldzki - most Grunwaldzki - powrót na dotychczasową trasę do Centrum Hurtu Giełdowa

powrót: dotychczasowa trasa z Centrum Hurtu Giełdowa - most Grunwaldzki - pl. Grunwaldzki - Rondo Reagana, peron 2 - pl. Grunwaldzki - most Szczytnicki - powrót na dotychczasową trasę na Osiedle Sobieskiego

115 - pl. Grunwaldzki - Norwida - Wybrzeże Wyspiańskiego - most Zwierzyniecki - powrót na dotychczasową trasę do Wojnowa

powrót: dotychczasowa trasa z Wojnowa - most Zwierzyniecki - Wybrzeże Wyspiańskiego - Smoluchowskiego - Norwida - Skłodowskiej - Curie - pl. Grunwaldzki

Kursy przez Volvo, Mydlaną i Dembowskiego pojadą analogicznie.

145 - dotychczasowa trasa z Sępolna - most Zwierzyniecki - Wyspiańskiego - Smoluchowskiego - Norwida - Skłodowskiej - Curie - Rondo Reagana, peron 3 - pl. Grunwaldzki - powrót na dotychczasową trasę na Tarnogaj

powrót: dotychczasowa trasa z Tarnogaju - Rondo Reagana, peron 4 - Skłodowskiej - Curie przejazd torowiskiem tramwajowym - Norwida - Wybrzeże Wyspiańskiego - most Zwierzyniecki - powrót na dotychczasową trasę na Sępolno

146 - dotychczasowa trasa z Gaju z pętli - Rondo Reagana, peron 4 Skłodowskiej - Curie - Norwida - Wybrzeże Wyspiańskiego - most Zwierzyniecki - powrót na dotychczasową trasę na Bartoszowice

powrót: dotychczasowa trasa z Bartoszowic - Rondo Reagana, peron 4 Skłodowskiej - Curie - Norwida - Wybrzeże Wyspiańskiego - most Zwierzyniecki - powrót na dotychczasową trasę na pętlę na Gaju

253 - dotychczasowa trasa z Leśnicy - Rondo Reagana, peron 4 Skłodowskiej - Curie - Norwida - Wybrzeże Wyspiańskiego - most Zwierzyniecki - powrót na dotychczasową trasę na Bartoszowice

powrót: dotychczasowa trasa z Bartoszowic - most Zwierzyniecki - Wyspiańskiego - Smoluchowskiego - Norwida - Skłodowskiej - Curie - Rondo Reagana, peron 1 - powrót na dotychczasową trasę do Leśnicy

255 - dotychczasowa trasa z Sępolna - - most Zwierzyniecki - Wyspiańskiego - Smoluchowskiego - Norwida - Skłodowskiej - Curie - Rondo Reagana, peron 1 - powrót na dotychczasową trasę do pętli Gaj

powrót: dotychczasowa trasa pętli Gaj - Rondo Reagana, peron 4 - Skłodowskiej - Curie - Norwida - Wybrzeże Wyspiańskiego - most Zwierzyniecki - powrót na dotychczasową trasę na Sępolno

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
oburzony
Czemu ważniejszy jest interes sportowców i kibiców, którzy przyjadą na jeden/kilka meczy (ich czas w hali można by policzyć w godzinach), a nie mieszkańców kilku osiedli na wyspie i poza nią, jak również pacjentom szpitala i całej reszcie. Remont jest konieczny - fakt! Ale czemu kosztem paraliżu trwającego pół roku? Ktoś tu myśli racjonalnie? Ktoś tu wogóle myśli?
Pozostaje mieć nadzieję, że od stycznia będzie srogi mróz, a gruba pokrywa śnieżna będzie się utrzymywać do końca kwietnia. Czuwaj!
m
moko
Wizyta w tym mieście zmieni pogląd każdego na jakość dróg, brud na ulicach w centrum i kulturę jazdy, ruch w centrum bez ograniczeń. Ale starówkę i zabytki mają wspaniałe.
m
maruda
to razem z ul Norwida tworzyloby to namiastke Breslau (ok nie chce bruku). No i te sedesowce na horyzoncie, zgroza. Wreszcie remont ruszy, juz te 2tygodnie swiateczno-noworoczne mozna sobie darowac. Kiedy zakonczyl sie remont placu i czesci ulicy? Z kilka lat ladnych bedzie. W miedzyczasie wazniejszy byl np WKS slask.

A kiedy remont kolejnego reliktu po niemcach czyli obecna ulica Zaporoska? O tym sie nie mowi... ah i czesc Powstancow Slazkich (juz nie chce calej :/) wola o remont.
:)
chociaż by i dla tego ze będzie za duże przeciążenie trakcji tranwajowej
P
PJX
Przecież zwykle winna jest zima (bo było zimno i padał śnieg), albo jesień: bo padał deszcz, albo upalne lato, bo było ciepło...

Nie zakładam się...
...
a ciebie boli że ktos prawde pisze? To miasto to syf kiła i mogiuła dzięki kilku rządzącym osobom-okrojono pierwotną bardzo dobra wersję remontu i robi sie znowu minium bez mostu-będziesz siię baranim głosem śmiał jak się wreszcie jakis most zawali
...
grube bańcury z pewnością............
w
www.wroclawskie-drogi.pl
no aż nie wiem co zrobić-chyba zabiorę zabawki i ucieknę z piaskownicy...

A na poważnie - przestań farmazonić. Jeśli uważasz że w temacie M0ostu Zwierzynieckiego/Mickiewicza i idiotycznego pomysłu "ścięcia" remontu się mylę - to zapraszam do przejechania się wspomnianą trasa-albo do rozmów z mieszkańcami Wyspy. Żenujący komentarz.

Niemniej dostrzegam zjawisko tzw. "bólu du...y" - jak mniemam bezpieczny stołeczek we wrocławskiej spółeczce, której powierzono inwestycje drogowe zaczął palić w siedzenie? A to jakoś mi "nieprzykro" :)

W momencie w którym wspomniana spółeczka pozwala sobie na odpowiedź typu "nie odpowiemy Wam bo nie podlegamy pod prawo o informacji publicznej" - sprawa staje się jasna...

Podobnie zresztą w wypadku wrocławskiego zarządcy dróg, który z uporem godnym lepszej sprawy broni - na przykład - wycięcia barierek na Podwalu-encyklopedycznego działania zmniejszającego bezpieczeństwo pieszych...

Ale tego już nie widzisz... A szkoda.
h
haha
bieda bo pod drzwiami sklepu czy bankomatem nie zaparkujesz tak jak przed remontem hahaha
x
xyz
miejska spółka = skarbonka bez dna
o
ona
Wstyd mieć takie drogi!!!Na tej drodze można się zabić!Same dziury.Wielka metropolia,a drogi nie potrafia zrobic cale lata!
J
Jasio
Bluzgać każdy może...
A może tak merytorycznie się odnieść do opinii a nie bluzgać na ludzi, kryjąc się za nikiem.
J
Jasio
zwłaszcza dla małych dzieci, kobiety z wózkiem czy starszej lub mniej sprawnej osoby. Dowalić jak najwięcej przesiadek i to w miejscach gdzie nawet do tramwaju niskopodłogowego nie wiedziesz z poziomu peronu, jak na super jaju. I do tego zrobić maksymalnie długą linię, która będzie zaliczała mega spóźnienia.
Rewelacja UMW tak trzymać. Mieszkańcy będą wam kwiaty na samochody z radości rzucać gdy będziecie do pracy jechać.
k
kierowiec
Czy ktoś wie ile zgarnie firma Wasko za its na tym remoncie?????????
e
elb
Nim zaczniesz wymyślać jeszcze ciekawsze teorie sprawdź trasę tramwaju 71 i dodaj do tego autobus 701...
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska