Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak skonfigurować samochód? Wybrać auto stojące na placu, skorzystać z pakietów czy indywidualnie dobrać wyposażenie?

Wojciech Frelichowski; Cykl powstał we współpracy z marką Skoda
Wybór samochodu nie jest łatwą sprawą, a jeśli już zdecydujemy się na konkretny model stajemy przed dylematem, jaki potrzebujemy silnik i jakie wyposażenie.

Przy wyborze auta wiele zależy od tego, jakim budżetem na zakup auta dysponujemy, ale nawet jeśli mamy do wydania sporą sumę, to wybór modelu i jego wyposażenia nadal nie jest prosty. Pojawia sę też pytanie, czy kupić auto, które już stoi w salonie samochodowym, czy też określić swoje potrzeby sprzedawcy i czekać na realizację zamówienia.

To pierwsze rozwiązanie jest wygodne, bo auto otrzymujemy "od ręki" i praktycznie od razu możemy korzystać z nowego auta. Jednak na taki wybór decyduje się niezbyt duża liczba klientów. Dlaczego? Powodów jest dużo, ale główne to m.in. nieodpowiedni kolor lakieru czy tapicerki, zbyt bogate lub zbyt skromne wyposażenie, nie taki silnik. Auto "od ręki" kupują zazwyczaj nabywcy instytucjonalni oraz firmy, które potrzebują auta "na teraz".

Natomiast popularność zakupu samochodu już skompletowanego i czekającego na klienta rośnie podczas akcji wyprzedażowych, gdy koncerny samochodowe ogłaszają specjalne promocje. Wtedy można kupić nieźle wyposażony samochód w okazyjnej cenie.

Większość nabywców wybiera jednak opcję doboru wersji i wyposażenia auta. I tu mają dwie możliwości: skorzystać z pakietów proponowanych przez producenta lub skonfigurować pojazd indywidualnie. Pakiety są wygodnym rozwiązaniem, bo nabywca otrzymuje zestaw wyposażenia w dobrej cenie. Spójrzmy, co proponuje lider polskiego rynku samochodowego, marka Skoda.

Jak skonfigurować samochód? Wybrać auto stojące na placu, skorzystać z pakietów czy indywidualnie dobrać wyposażenie?
Skoda

Zainteresowaliśmy się ofertą dotyczącą dwóch, najlepiej sprzedających się modeli na krajowym rynku, czyli Fabią i Octavią. W przypadku tego pierwszego modelu wybraliśmy wersję z silnikiem benzynowym 1.0 TSI o mocy 110 KM, w optymalnej pod względem wyposażenia i ceny wersji Ambiente. Standardowo w tej odmianie auto ma stalowe felgi. Najtańszy komplet aluminiowych obręczy kosztuje 2150 zł. Ale jeśli wybierzemy promocyjny pakiet Mixx za złotówkę, otrzymujemy 15-calowe aluminiowe obręcze, a także czujnik parkowania z tyłu oraz czujnik zmierzchu. Gdybyśmy wybierali te dwa ostatnie elementy osobno, zapłacilibyśmy 1100 zł za czujnik parkowania i 150 za czujnik zmierzchu.

Inny przykład - pakiet Audio, w skład którego wchodzi radio Swing (z Bluetooth, kolorowym ekranem dotykowym, wejściami SD, USB, AUX-IN, obsługa telefonu poprzez ekran radia), dwa dodatkowe głośniki z tyłu systemu Skoda Surround oraz trójramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna (z przyciskami do obsługi radia i telefonu). Pakiet ten kosztuje 1550 zł, podczas gdy w indywidualnej konfiguracji sama kierownica kosztuje 1400 zł. Korzyść jest zatem niewątpliwa.

Podobne przykłady można również znaleźć w ofercie dotyczącej drugiego hitu Skody, czyli modelu Octavia. Sprawdziliśmy propozycje pakietów dla Octavii 1.4 TSI 150 KM w wersji Ambition. W tym przypadku jest proponowany pakiet Amazing za 1100 zł, w skład którego wchodzą: dwustrefowa automatyczna klimatyzacja Climatronic, radio Bolero 8 z wejściami SD i USB, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia, tempomat, lusterko wsteczne z czujnikiem wilgotności oraz funkcja Smart Link+ zapewniająca współpracę między samochodem i smartfonem. Gdyby wymienione elementy wyposażenia wybierać osobno, to już za sam Climatronic trzeba zapłacić 1850 zł, a za czyjniki parkowania 1200 zł. Tempomat oraz funkcja Smart Link+ kosztują po 700 zł, a lusterko z czujnikiem wilgotności 100 zł.

Oczywiście nie każdemu odpowiada wyposażenie proponowane w pakietach. Jednemu nabywcy będzie odpowiadać np. Climatronic, ale może uznać, że nie będzie mu potrzebny Smart Link. Są też tacy klienci, którzy potrzebują podpowiedzi ze strony sprzedawcy, jakie wyposażenie będzie odpowiednie do jego oczekiwań. W takich przypadkach potencjalny klient nie musi się nawet udawać do salonu samochodowego, aby się dowiedzieć, jakie wyposażenie może zamówić do wybranego modelu. Wszystko można sprawdzić przez internet. Np. na stronie www.skoda-auto.pl jest wirtualny konfigurator, dzięki któremu można skompletować auto pod własne potrzeby. W przejrzysty sposób są tam wymienione wersje nadwoziowe i silnikowe poszczególnych modeli oraz wyposażenie, w tym pakiety. Co więcej, można też skorzystać z podpowiedzi "rekomendowane opcje", co może znacząco ułatwić wybór wyposażenia. Wybraną konfigurację można zapisać w pamięci komputera i wydrukować w formie pliku tekstowego. Z takim dokumentem można pójść do salonu Skody i przedstawić swoje oczekiwania sprzedawcy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Jak skonfigurować samochód? Wybrać auto stojące na placu, skorzystać z pakietów czy indywidualnie dobrać wyposażenie? - Motofakty

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska