ITS: I teraz stoisz. Kierowcy autobusów MPK załamani, bo tracą cenne minuty (LIST)

list czytelnika
ITS - I teraz stoisz - autobus stoi i traci czas, bo tramwaj jedzie
ITS - I teraz stoisz - autobus stoi i traci czas, bo tramwaj jedzie fot. Paweł Relikowski
Inteligentny Sysem Transportu (ITS) przyspieszył komunikacje miejską we Wrocławiu. Kierowcy autobusów MPK są odmiennego zdania. – Śmiech mnie ogarnia, gdy słyszę takie hasła - pisze w liście do redakcji pan Piotr, kierowca autobusu MPK z 10-letnim stażem. – Przyspieszono wyłącznie tramwaje i to głównie Plusy, autobusy MPK zwolniły, bo tracą teraz więcej czasu na skrzyżowaniach. Nie pojmuję tego "ułatwienia" - dodaje.

Oto cały list kierowcy wrocławskiego MPK:

Ostatnio wszyscy mówią o ITS-ie i twierdzą (w szczególności urzędnicy), że to rewolucyjny system, który przyspieszy komunikację miejską we Wrocławiu. Śmiech mnie ogarnia, gdy słyszę takie hasła

Czy nikt nie zauważył, że przyspieszono wyłącznie tramwaje i to głównie Plusy, autobusy MPK zwolniły, bo tracą teraz więcej czasu na skrzyżowaniach. Nie pojmuję tego "ułatwienia".

Gdy mam przejechać przez skrzyżowanie i widzę z daleka Tramwaj Plus, już wiem że będą problemy. Autobus nie dostanie zielonego światła, bo priorytet ma Plus. Na części skrzyżowań (np. Pilczycka/Górnicza, Grabiszyńska/Stalowa, Borowska/Gliniana) jest tak, że traci się cały cykl zielonego. Dojeżdżam do skrzyżowania, mam czerwone, potem nie dostaję zielonego bo jedzie tramwaj - i czekam kolejny cały cykl - nawet do 1,5 minuty.

Oczywiście nikt nie pomyślał, żeby przyspieszając tramwaje, wprowadzić korekty do rozkładu jazdy autobusów MPK - które siłą rzeczy zwalniają, bo muszą przepuszczać tramwaje, jak inni kierowcy. Efekt jest taki, że na pętli często nawet nie mam czasu zjeść kanapki, bo trzeba się obracać autobusem i ruszać dalej, żeby trzymać się choć trochę rozkładu...

Dlatego pytam, czy ktoś zamierza coś z tym zrobić, czy promując tramwaje, postawiono krzyżyk na autobusach MPK?

Najnowsze informacje o epidemii koronawirusa

Wideo

Komentarze 69

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mpk

prezesa za burte i po kłopocie unia da kase.

J
Jedrekn

Choć jest różnica pomiędzy zwrotami "zrobił mi łaskę" a "zrobil mi laske"

d
dobrze zorientowany

Trudno się nie zgodzić z powyższymi komentarzami ponieważ rzeczywiście ruch kołowy w mieście został spowolniony.
Miasto postawiło na priorytet dla tramwajów i efekty tej decyzji są nad wyraz widoczne i odczuwalne.
Jednak chcę zwrócić uwagę, że nie jest to wina systemu wartego 100 mln złotych tylko decyzji urzędników w jaki sposób system ma przydzielać priorytety. System ITS we Wrocławiu jest narzędziem, które umożliwia konfigurowanie priorytetów i zarządzanie ruchem. Całe zamieszanie we Wrocławiu można opanować przeprowadzając rekonfigurację systemu ITS, bez konieczności ponoszenia wielkich kosztów

m
morzyl

w pełni popieram żale kierowców, jade autobusem z myślą o przesiadce na tzw. podwójnym przystanku na tramwaj ale bez szans codziennie nawet w wakacja gdy drogi są puste, czasem dwie zmiany świateł autobus stoi bo plus sobie jedzie. niech durnota zza biurek zrozumie że nie z każdego osiedla jedzie tramwaj plus i trzeba dojechać wiec nam tego nie ułatwiacie!

W
Wojtek

Twoim tokiem myślenia podmiejskie taradajki i pociagi pośpieszne powinny jeździć tak samo szybko w imię równości obywateli?

M
Mat

Dziś taki przykład na pilczyckiej do kozanowskiej.Czekam na prawo skręt gasną światła na wprost ale zbliża się plus od Dokerskiej zabiera psażerów rusza i po cyklu prawo skrętu znów światło dostają na prost.Stałem tam dokładnie 4min i nie przejechałem bo kolejka zrobiła się na 300m.To samo z Rybacka skręt w Jana Pawła.Można dostać kur...cy co to się wyprawia w tym mieście.Teraz ludzie zapomnieli jak wyglądają korki ale idzie wrzesień powoli będzie bolało stanie w korku przez nasz kochany ITS.

G
Gosc

Tobie pojęcie mobilności jest chyba obce, a i sam zbytnio elastyczny nie jesteś. Co Ci przeszkadza brak polskich znaków. Może "myslacy" pisał to z komórki, a jego słownik nauczył się podczas pisania sms-ów, żeby używać słów bez naszych znaków? I co, powinien wg Ciebie pilnować każdego słowa i poprawiać je? Wrzuć na luz i przestań być zgryźliwym.

G
Gość

A masz Ty może polskie znaki na swojej "myslacej" klawiaturze?
A uczyli "myslacego" może podstaw interpunkcji ?
Piszesz o "tlukach" ale sam nie błyszczysz przesadnie...

m
myslacy

kup za 100 milionow swietny system do zarzadzania plynnoscia ruchu i daj go urzedasom. urzedasy wydumaja zeby system zepsuc programujac mu "priorytet". system ma "inteligentnie" zarzadzac plynnoscia ruchu, ale co "priorytet" ma wspolnego z "inteligencja" - NIC! "priorytet" to ksiazkowy przyklad urzedniczej durnoty. w efekcei system zamiast inteligentnie zapewniac plynnosc ruchu realizuje polityczny kretynizm wroclawiskich urzednikow. pytanie ile lat jeszcze te tluki pootrzebuja zeby zrozumiec, ze nie ma czegos takiego jak odgorne "proiorytety" - plynnosci zapewnia wlasnie inteligentne zarzadzanie nakierowane na rozladowanie wszelkich zatorow, zaleznie tylko od inteligentnie komputerowo wyliczone skutecznosci (przewidywanej przyszlosci). kazda decyzja polityczna kto ma byc pierwszy psuje program i uniemozliwia obliczenia

m
m

tam zdałoby egzamin skrzyżowanie wielopoziomowe.Niestety,nasz pan prezydent ma ważniejsze koszty

a
asg

Proszę zgłaszać wnioski i uwagi do:
Inteligentny System Transportu "ITS Wrocław"
Kierownik Projektu: Błażej Trzcinowicz
pok. 520, tel. +48 71 777 73 53

Może urzędnik zechce wysłuchać głosu mieszkańców między piciem kawy a czytaniem gazety.

f
franek

Równość obywateli to kardynalna zasada ustrojowa. Nie może być tak, żeby mniejszość (pasażerowie wybranych tramwajów) była ważniejsza od pozostałych obywateli. Rządam, aby Rzecznik Praw Obywatelskich, króry stoi na straży wolności, praw człowieka i obywatela, skontrolował a także podjął stosowne czynności jeśli stwierdzi, że z powodu celowego działania lub zaniechania przez organ, organizacje albo instytucje zobowiązane do przestrzegania i realizacji wolności człowieka i obywatela nastąpiło naruszenie prawa oraz zasad współżycia i sprawiedliwości społecznej. (Ustawa z dnia 15 lipca 1987 r. o Rzeczniku Praw Obywatelskich). Tylko jest pytanie, czy ktoś w magistracie czyta ustawy.

T
Troy

Jeśli Barany Bez Wyobraźni zarządzają miejskimi inwestycjami to tak się właśnie kończy. Jak można być tak krótkowzrocznym tłukiem, aby nie uwzględnić w komunikacji miejskiej autobusów. Przecież to ponad 70% wrocławskiego transportu miejskiego. Czy Dutkiewicz, Szempliński i cała ta cyrkowa ekipa uważają, że komunikacja wrocławska zaczyna się na Wrocław Stadion i kończy się na Gaju? Pytam się bo coś mi się wydaję, że zapomnieli o reszcie miasta. Dzisiaj byłem świadkiem korku, który zaczynał się w okolicach Carrefoura a kończył na skrzyżowaniu Hallera z Grabiszyńską. I co na to mądrale z magistratu. Jaki to cud musi się stać aby zabawka za 100 baniek potrafiła rozładować zakorkowane na kilometry z każdej ze stron skrzyżowanie? Tylko permanentny baran tak planuje infrastrukturę drogową w tym mieście. Jest co najmniej kilka ważnych skrzyżowań we Wrocławiu, które już nie proszą a wręcz RYCZĄ o gruntowną PRZEBUDOWĘ. Jak można olać skrzyżowanie zbiegu ulic wielopasmowych, które dodatkowo przecinane są torowiskiem tramwajowym z każdej ze stron. Nie potrafię tego pojąć do dziś. Nawalili pod stadionem milion kamer, skrzyżowań wielopasmowych, rond, kamer a zapomnieli o tak ważnym skrzyżowaniu Grabiszyńska/Hallera. Banda idiotów! Nic dodać nic ująć!

L
LOL

...a czego wymagacie od partacza i jego świty.....LOL :D

p
przecież

jesteśmy światowi, więc nie wypada, żeby coś w mieście nazywało się po polsku. Zagraniczne ma być i basta!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3