Duchowni zaszczepieni preparatem Astra Zeneca. "Nie zrobiłem nic złego"

Marcin Rybak
Marcin Rybak
Szczepionka firmy AstraZeneca
Szczepionka firmy AstraZeneca brak
Znany wrocławski jezuita, ks. Grzegorz Kramer, publicznie oznajmił, że zaszczepił się szczepionką Astra Zeneca i czeka na drugą dawkę. „Nie miałem wątpliwości, że zrobiłem słusznie” – napisał na twitterze. Jego wpis pojawił się kilka dni temu, zaraz po tym jak Episkopat opublikował komunikat jednego z biskupów o „poważnym moralnym sprzeciwie” wobec sposobu produkcji szczepionek Johnson & Johnson i Astra Zeneca, w którym wykorzystane są komórki wyhodowane z tkanek płodu po aborcji dokonanej w latach 60.

Na tym nie koniec. Kwestionowaną – z powodów moralnych - szczepionkę Astra Zeneca podawano m.in. nauczycielom akademickim. Również tym z Papieskiego Fakultetu Teologicznego we Wrocławiu. - Też nie wydaje mi się, żebym zrobił coś złego – mówi nam jeden z nich, ks. Rafał Kowalski, również rzecznik wrocławskiej kurii.

Czy zatem komunikat sprzed kilku dni to oficjalne stanowisko Kościoła niepodlegające dyskusji? - Nie – mówi ksiądz Kowalski. - Można, a nawet trzeba z tym dyskutować. W tym dokumencie jest przecież napisane, że nie jest on „ostateczną oceną moralną w kwestii ewentualnego korzystania ze szczepionek firm AstraZeneca i Johnson&Johnson”.

Pod dokumentem podpisał się biskup Józef Wróbel, przewodniczący Zespołu Ekspertów Konferencji Episkopatu Polski do spraw Bioetycznych. Nie jest to więc nawet dokument podpisany przez cały zespół, ani tym bardziej stanowisko Episkopatu. Dodajmy, że biskup Wróbel stwierdza – podkreślając etyczne kontrowersje - że używanie owych szczepionek nie jest dla katolików zakazane. Mogą z nich skorzystać, jeśli nie mają możliwości wyboru.

Problem w tym, że do prac nad szczepionką wykorzystywane są komórki wyhodowane w laboratoriach z tkanki pobranej od płodu po aborcji. Owej aborcji dokonano w latach 60-tych ubiegłego wieku, a od tego czasu owe komórki są hodowane i namnażane w laboratoriach.

Protest pielęgniarek. Wysoka średnia wieku i niskie płace

Wideo

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Minister ekonom nie rozróżnia pozytywnego testu od zachorowania. Przekazujbrednie wbrew wiedzy medycznej. Każdy ma wolny wybór. Możecie leczyć się wg schematow stworzonych przez ekonoma i historyka. Stosować się do ich zaleceń i braku leczenia. Potem szczepić się niezbadanymi substancjami. To są największe eksperymenty na ludziach globalne, po drugiej wojnie światowej. Albo wybrać wiedzę i praktykę prawdziwych lekarzy, którzy do dnia dzisiejszego przyjmują pacjentów standardowo w normalnych warunkach i leczą znanymi skutecznymi lekami. Ja wierzę tym lekarzom, którzy na prawdę zetknęli się z epidemiami, np. lecząc przez kilkanaście lat ludzi w Afryce. Będąc w prawdziwym piekle chorób. Oczywiście wybieram tych drugich.

G
Gość
16 kwietnia, 22:20, Krzysztof:

Ależ ta szczepionka została wycofana w wielu krajach.

17 kwietnia, 9:15, Gość:

Krzysiu, przeczytaj sobie ulotkę jakiegoś apapu czy innego świństwa jakie to bywają odczyny niepożądane. Wtedy ta cała astrazeneca będzie się jawić najbardziej bezpiecznym środkiem w aptekach.

17 kwietnia, 9:24, olek_01:

Tak , każdy lek nawet banalny ma długą litanię możliwych skutków

ubocznych , nie ma co się pastwić nad szczepionkami , a Ksiądz

bardzo dobrze zrobił szczepiąc się - trzeba się szczepić .

Tak, trzeba brać udział w największym globalnym eksperymencie na ludziach po drugiej wojnie światowej.

o
olek_01
16 kwietnia, 22:20, Krzysztof:

Ależ ta szczepionka została wycofana w wielu krajach.

17 kwietnia, 9:15, Gość:

Krzysiu, przeczytaj sobie ulotkę jakiegoś apapu czy innego świństwa jakie to bywają odczyny niepożądane. Wtedy ta cała astrazeneca będzie się jawić najbardziej bezpiecznym środkiem w aptekach.

Tak , każdy lek nawet banalny ma długą litanię możliwych skutków

ubocznych , nie ma co się pastwić nad szczepionkami , a Ksiądz

bardzo dobrze zrobił szczepiąc się - trzeba się szczepić .

G
Gość
16 kwietnia, 22:20, Krzysztof:

Ależ ta szczepionka została wycofana w wielu krajach.

Krzysiu, przeczytaj sobie ulotkę jakiegoś apapu czy innego świństwa jakie to bywają odczyny niepożądane. Wtedy ta cała astrazeneca będzie się jawić najbardziej bezpiecznym środkiem w aptekach.

G
Gość
16 kwietnia, 22:20, Krzysztof:

Ależ ta szczepionka została wycofana w wielu krajach.

Dlatego makrela się zaszczepiła

G
Gość

Mogli się nie szczepić, nastąpiła by selekcja naturalna. Na początku covidu arcybiskup też wzywał do organizowania pielgrzymek na Jasną Górę, gdzie modlitwa miała uchronić przed chorobą. Niech się nie szczepią, ale za to gromadzą i modlą...

c
cat brand

Ja się już zaszczepiłem. Pamiętajcie, że każde lekarstwo z alkoholem szybciej działa...

A
Aga

Sprawa jest prosta. Rezygnując ze szczepionki nie uratujesz żadnego życia. Tu nie ma wątpliwości. Watykan już pół roku temu powiedział to samo. Polscy biskupi jak zwykle mają chamów za nic. Sami się poszczepili bo to starcy i nauczyciele, a ty człowieku [wulgaryzm].

G
Gość
16 kwietnia, 18:40, Gość:

Nie rupcie sensaci i nie chejtujcie ale po Módlcie się za Niego i wszyskich innych kto jusz wzią zaszczyk Astra Zeneca.

Amen.

K
Krzysztof

Ależ ta szczepionka została wycofana w wielu krajach.

G
Gość

Jak korona sceptycy mówią że szczepienia to samo zło to jest ok. Jak Kościół mówi że szczepienia to zło to jest be. Oba stanowiska to paranoja, ale jest ta lepsza...

G
Gość

Na szczęście episkopat nie jest nieomylny zarówno w kwestii wiary jak i dzieł świeckich. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest życzyć im zdrowia, bo na rozum za późno.

G
Gość
16 kwietnia, 16:58, Gość:

A głoszenie katolickiej ideologii to nie jest robienie złego??

16 kwietnia, 17:01, Kapral:

Nie.Nie jest lewaku.

Jest! Faryzeusze!

G
Gość

Rzeczony Wróbel czym się szczepił? Wodą święconą???

G
Gość

Nie rupcie sensaci i nie chejtujcie ale po Módlcie się za Niego i wszyskich innych kto jusz wzią zaszczyk Astra Zeneca.

Dodaj ogłoszenie