Dlaczego nie ma biletów rocznych MPK we Wrocławiu?

Weronika Skupin
fot. Janusz Wójtowicz
Dlaczego w MPK nie ma biletów rocznych? Dla mieszkańców Wrocławia często tańszym rozwiązaniem byłyby takie właśnie bilety. Cena mogłaby oscylować około 2 razy więcej niż w przypadku biletu semestralnego na 5 miesięcy – pyta nasz Czytelnik Kuba. Odpowiedzi na jego pytanie szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin.

Dla wielu roczny bilet byłby rozwiązaniem idealnym, tym bardziej, gdyby jego cena była - tak jak sugeruje nasz Czytelnik - podwojoną stawką za bilet na 5 miesięcy. Wtedy dostawalibyśmy niejako 2 miesiące gratis. Taka przejazdówka opłacałaby się mieszkańcom Wrocławia, a także studentom, którzy zostawaliby w mieście na wakacje.

Miasto uważa jednak, że nie ma zapotrzebowania na takie bilety. Nikt o nie nie pyta, a co więcej, ich wprowadzenie byłoby niepotrzebną komplikacją. A jak podkreśla miasto - taryfa nie może być skomplikowana.

– Do wydziału transportu nie dotarły i nie docierają sygnały o zapotrzebowaniu na bilet roczny. Obecna taryfa zaspokaja potrzeby użytkowników komunikacji miejskiej, a taryfa jest prosta, zgodnie z zaleceniami Najwyższej Izby Kontroli – odpowiada Julia Wach z urzędu miasta.

Co jest skomplikowanego we wprowadzeniu biletu rocznego? Tego urząd miasta nie wyjaśnia.

Jak mówi Ewa Białogłowicz, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia, gdyby do urzędników docierały prośby o wzbogacenie oferty o bilet roczny, zostałyby one rozpatrzone. – Ostateczna decyzja należy do Rada Miasta, która na głosowaniu podczas sesji może podjąć uchwałę o zmianie oferty biletów MPK. Na razie jednak nie odbieramy sygnałów od mieszkańców, żeby taki bilet był w ogóle potrzebny – mówi Białogłowicz.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

x
x.
zawsze to powtarzam: uprościć ten wachlarz biletów, bilet za 3 pln niech będzie biletem za 3 pln który umożliwia wszystkie przejazdy za 3 pln, a nie tak jak teraz - trzy różne (doszła Polinka, też za 3 pln ale osobny bilet - wtf???)
zlikwidować różnice normalny/pospieszny - ta różnica to na pierwszy rzut oka widać, że gra nie warta świeczki, poza tym niesprawiedliwa, bo niektórzy nie mają wyboru
wprowadzić urbancard na okaziciela, dostępną w automatach - jak ktoś nie chce podawać swoich danych, to to uszanujcie (co to w ogóle za pomysł, żeby zbierać PESEL do jeżdżenia tramwajem?)
p
pan podpis
Dlaczego nie ma w ofercie biletów 10 lub 15 minutowych? Ile osób potrzebuje podjechać 4-6 przystanków i jeździ na gapę.
t
trajtek
Następnym razem poproszę o bilet na trolejbus - może wówczas ktoś zbuduje linię trolejbusową we Wrocławiu "bo jest zapotrzebowanie - ludzie o niego pytają".
m
mala mi
A ja mam bilet roczny... niewidoczny ;-)
s
stfu
"A jak podkreśla miasto - taryfa nie może być skomplikowana. "

Fakt... posiadanie biletów w takich samych cenach ale pozwalających na coś innego, albo posiadanie autobusów, które jeżdżą tak samo jak inne, ale mają literki zamiast cyferek i nie każdy bilet uprawnia do wejścia do takiego autobusu - to nie są komplikacje.

A przecież można by np. mieć jeden bilet za 1,5/3 PLN, którym można albo jechać jednym kursem do końca, albo przez 30 minut z przesiadkami. I tylko jeden typ autobusu.

O ile bardziej uprościłaby się taryfa?
Nawet po dołożeniu rocznego biletu byłaby krótsza.
o
oo
I jakoś ludzie sobie w tym macdonaldzie radzą... im bogatsza oferta, tym lepiej, bo każdy może wybrać bilet który mu się najbardziej opłaca.
z
zed
Każdy go może mieć to takie proste!
z
znawca
Kraków, Poznań, Łódź, czyli jednak można
a
arcadefangames
W żadnym polskim mieście nie ma rocznych biletów mpk,mzk więc nie rozumie skąd pomysł aby takowe bilety funkcjonowały we Wrocławiu?
M
Mariusz
W żadnym polskim mieście nie ma rocznych biletów mpk (mzk),więc skąd pomysł aby takowe były w naszym mieście?
w
wróg Rafałka
urzędnicy zdają sobie sprawę, że MPK pod obecnym kierownictwem nie przetrwa całego roku i trzeba będzie zwracać za bilety.
M
Mieszkaniec.
Pisać trzeba jak już do Wydziału Transportu - [email protected]
Gazeta niewiele pomoże
.
Który miał taki pomysł- bilety na krótkie dystanse. To nie jest akurat wymysł, tylko wszędzie w cywilizowanych miastach tak jest. Popieram Pana apel, dołączam się.
Pisałam nawet w tej sprawie do gazety- pytanie do reportera ale mnie olali.
K
Krzysiu
We Wrocławiu do urzędników z magistratu nic nie dociera szczególnie jakby to miał narazić na trud i znój przepracowanego pracownika, żadne apele, prośby nie zmuszą go do jakiego kolwiek wysiłku. Stara prawda chińskich mędrców mówi "kto nie chce szuka powodu a kto chce szuka sposobu".
h
hehe
Studenci??? A kogo oni obchodzą. Jedźcie SŁOIKI skąd do nas przyjeżdżacie wiesniaczki.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie