Czy Pesy pojadą na Biskupin?

Adriana Boruszewska
Adriana Boruszewska
Jaroslaw Jakubczak/Polska Press
Udostępnij:
Właśnie zakończyły się prace przy "szlifowaniu" przystanków na wrocławskim Biskupinie. Jest więc szansa, że już wkrótce na liniach 2, 4, 10 czy 1 pojawią się Pesy.

ZDiUM właśnie zakończył prace przy przystankach na Biskupinie, tak by wkrótce mogły tak wjechać Pesy. "Wyszlifowanych" zostało siedem przystanków - "Tramwajowa" do centrum, dwa przystanki "Piramowicza", dwa przystanki "Spółdzielcza" oraz pętla na Biskupinie i peron autobusowy. Na przystankach pojawiły się również specjalne płytki typu "STOP", które ułatwiają poruszanie się osobom niedowidzącym i niewidomym.

MPK na swoim Facebooku skomentowało, że już wkrótce na Biskupinie pojawią się Pesy. Dziś jednak Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka MPK mówi nam, że nie wiadomo, kiedy Pesy pojadą na Biskupin.

- Nie otrzymaliśmy jeszcze od ZDiUM-u oficjalnej informacji o tym, iż prace przy przystankach się zakończyły, a pętla jest już gotowa i mogą wjechać na nią Pesy - tłumaczy Korzeniowska i dodaje, że dopiero po oficjalnym potwierdzeniu od ZDiUM-u, zapadnie decyzja kiedy Pesy pojadą na Biskupin.

- Pamiętajmy, że Pesy to tylko 8 z 228 tramwajów, więc tak naprawdę są one w stanie obsłużyć tylko dwie linie dziennie. Priorytetem dla nas jest to, gdzie puścić tramwaje niskopodłogowe, a to czy będą to Pesy, czy inne to już nie ma większego znaczenia.

Przypomnijmy, że Pesy jeżdżą we Wrocławiu od lata 2015 roku. Już wtedy pojawiły się pierwsze problemy z tramwajami, gdyż Pesy nie mieściły się na niektórych przystankach. Wcześniej korekta łuków, krawężników czy krawędzi peronów trwała na na placu Strzegomskim, ul. Sanockiej, skrzyżowaniu Nowego Światu i św. Mikołaja, Orlej i Głubczyckiej, pętli na Księżu oraz przy Stadionie Olimpijskim.

Koszt dostosowania przystanków na Biskupinie pod Pesy to 170 tys. zł.

ZOBACZ TEŻ: MURZYN NA ŚCIANACH WROCŁAWSKICH KAMIENIC

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rybacki: inflacja w sierpniu osiągnie szczyt, potem będzie spadać

Komentarze 39

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Biskupin
nie otwieraj pyska jak nie wiesz o co chodzi
B
Biały Pan
Ale jeśli to prawda to tylko potwierdza tezę że komuna była poprostu głupia. No bo jak można dać komuś za darmo willę? Willę to trzeba sobie zbudować lub kupić za swoje pieniądze. Tu tylko Korwin mógł by pomóc.
m
mateo
Jeszcze w tym roku ma być ogłoszony przetarg na 40 nowych tramwajów, nieraz już o tym było pisane, zapewne na jesieni będzie.
h
h
To jeszcze przypomnij za co rajmund kaczynski dostal wille gratis od panstwa prl ?
I ile bylych akowcow mialo takie przywileje ?
spales do poludnia
a
as
Tak, dokupili kolejne kilkadziesiąt Moderusów, ale Gammy, czyli nowe, w 100% niskopodłogowe tramwaje, a nie gówno z 25% niskiej podłogi.
a
as
Policz sobie budżet Warszawy i budżet innych miast. Stolica jest poza zasięgiem każdego innego miasta wojewódzkiego w Polsce, to inna liga. Bardziej Wrocław może dążyć do Krakowa lub Poznania względem zasobów i organizacji komunikacji miejskiej, ale i z tym daleko w tyle jesteśmy względem nich.
a
as
Po remoncie tak, ale remont 10,15,20 lat temu albo i więcej. ;)
B
Biały Pan
Żula przez łeb i po kłopocie
B
Biały Pan
Bo Biskupin to osiedle właśnie takich typów. Biskupin to coś na wzór Sosnowca w Katowicach. Paskudne wille ubeków i obleśle blokowiska jak z charkowa oni nawet nie chcieli się zgodzić żeby im market zbudowali takie komuchy.
B
Biały Pan
Teraz trzeba tylko właśnie kupić nowy w 100% niskopodłogowy tabor.
g
gość
Warszawa to ma ludzi z głową o komunikacji a Wrocław ma ludzi z głową o sportach nieolimpijskich, zdjęciach z Marilyn Monroe i marnowanie publicznych pieniędzy na głupoty. Brawo Dutkiewicz
A
Ak
Najpierw trzeba zmodernzować torowiska i perony a puzinjej kupować nowoczesny sprzęt
a
ank
To nie było szlifowanie, a przebudowa całych przystanków.
M
Marcin
Byłem niedawno w Warszawie, tam roi się od PES. Twistów akurat nie maja ale maja inne modele SWINGI i JAZZY, Na kilku liniach jeżdżą króciutkie nisjopodłogowce które mog a obsługiwa c i unas linie mniej uczęszczane, zastepuja nimi 105-ki solówki, które jeszcze tam jeżdżą. Warszawa ma ponad 200 PES i maja mieć kolejne 200 różnych modeli bo właśnie trwa przetarg, Dlaczego w naszym mieście nie można od razu zamówić iprzynajmniej 50 całkiem niskopodłogowych wozów i od razu przystosować po te tramwaje torowiska? Tak, takich TWISTÓW powinno byc z 50 co najmniej nie tylko marne 8 wozów! Jak długo mamy być 3 śwaitem względem Warszawy a Warszawa ma jeszcze metro i je rozbudowuję. U nas nie mogą szybko zacząc choćby tego kawalka torowska na Hubskiej. Wstyd!
k
ktośgość
Tramwaje linii 33 jeżdżą codziennie na pętlę, a nawet na dwie, jak prawie każda inna linia.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie