Coraz dłuższy tunel pod torami. Obwodnicę otworzą w wakacje [ZDJĘCIA]

Grzegorz Chmielowski
Na zdjęciach widać budowę tunelu, a także zabezpieczone torowisko z drugiej strony i przebudowane stare przejście pod torowiskiem, które teraz wykorzystuje się m.in. jako drogę dla maszyn budowlanych.
Na zdjęciach widać budowę tunelu, a także zabezpieczone torowisko z drugiej strony i przebudowane stare przejście pod torowiskiem, które teraz wykorzystuje się m.in. jako drogę dla maszyn budowlanych. Grzegorz Chmielowski
Już prawie cztery metry ma podkop pod torami na trasie z Wrocławia do Węglińca. Przy ruchu pociągów, w nasypie kolejowym powstaje tu tunel, którym poprowadzona będzie obwodnica Miękini. Czyli trasa łącząca most na Odrze w Brzegu Dolnym z krajową drogą nr 94 w rejonie Błonie-Źródła. To fragment aglomeracyjnej obwodnicy Wrocławia: Żmigród - autostrada A4.

Dziś przed południem inwestor, czyli Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu, zaprosił na plac budowy samorządowców z okolicznych gmin, przedsiębiorców, drogowców z innych firm, by zaprezentować unikalne rozwiązanie techniczne i pochwalić się jego efektami. I rzeczywiście, jak informują wykonawcy (konsorcjum firm Mota Engil - Himmel i Papesch Opole), ostatnio, czyli w 2012 roku wybudowano taką konstrukcję na obwodnicy Poznania.

Pierwotnie obwodnica miała pobiec wiaduktem nad torami, ale okazało się, że to przedsięwzięcie byłoby zbyt drogie. Trzeba byłoby budować bardzo długi i wysoki wiadukt. Zdecydowano się nieco zmienić trasę (odsunięta od pierwotnej o ok. 350 m) i zbudować tunel w nasypie toru kolejowego. To rozwiązanie tańsze, ale pojawił się za to inny problem – obecna trasa to tereny bagniste i trzeba było wykonać wiele instalacji, które będą odwadniać i jezdnię i sam tunel. Budowa polega na „wciśnięciu” pod tory żelbetowej konstrukcji tunelu.

Ma ona wymiary: wysokość - 7,40 m, szerokość - 14,10 m i długość - 9,10 m. Wybierana jest ziemia i w to miejsce przesuwa się żelbetowy tunel. Jak informuje DSDiK, obecnie tunel ma już blisko 4 m (będzie miał ok. 9 m). Operacja ma się zakończyć do 20 kwietnia, gdyż dzienny postęp robót wynosi ok. 70 cm. A kiedy pojedziemy obwodnicą? Dyrektor DSDiK Leszek Loch informuje, że w końcu lipca trasa będzie gotowa i pojedziemy nią w sierpniu.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie