Coraz dłuższy tunel pod torami. Obwodnicę otworzą w wakacje [ZDJĘCIA]

Grzegorz ChmielowskiZaktualizowano 
Na zdjęciach widać budowę tunelu, a także zabezpieczone torowisko z drugiej strony i przebudowane stare przejście pod torowiskiem, które teraz wykorzystuje się m.in. jako drogę dla maszyn budowlanych. Grzegorz Chmielowski
Już prawie cztery metry ma podkop pod torami na trasie z Wrocławia do Węglińca. Przy ruchu pociągów, w nasypie kolejowym powstaje tu tunel, którym poprowadzona będzie obwodnica Miękini. Czyli trasa łącząca most na Odrze w Brzegu Dolnym z krajową drogą nr 94 w rejonie Błonie-Źródła. To fragment aglomeracyjnej obwodnicy Wrocławia: Żmigród - autostrada A4.

Dziś przed południem inwestor, czyli Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu, zaprosił na plac budowy samorządowców z okolicznych gmin, przedsiębiorców, drogowców z innych firm, by zaprezentować unikalne rozwiązanie techniczne i pochwalić się jego efektami. I rzeczywiście, jak informują wykonawcy (konsorcjum firm Mota Engil - Himmel i Papesch Opole), ostatnio, czyli w 2012 roku wybudowano taką konstrukcję na obwodnicy Poznania.

Pierwotnie obwodnica miała pobiec wiaduktem nad torami, ale okazało się, że to przedsięwzięcie byłoby zbyt drogie. Trzeba byłoby budować bardzo długi i wysoki wiadukt. Zdecydowano się nieco zmienić trasę (odsunięta od pierwotnej o ok. 350 m) i zbudować tunel w nasypie toru kolejowego. To rozwiązanie tańsze, ale pojawił się za to inny problem – obecna trasa to tereny bagniste i trzeba było wykonać wiele instalacji, które będą odwadniać i jezdnię i sam tunel. Budowa polega na „wciśnięciu” pod tory żelbetowej konstrukcji tunelu.

Ma ona wymiary: wysokość - 7,40 m, szerokość - 14,10 m i długość - 9,10 m. Wybierana jest ziemia i w to miejsce przesuwa się żelbetowy tunel. Jak informuje DSDiK, obecnie tunel ma już blisko 4 m (będzie miał ok. 9 m). Operacja ma się zakończyć do 20 kwietnia, gdyż dzienny postęp robót wynosi ok. 70 cm. A kiedy pojedziemy obwodnicą? Dyrektor DSDiK Leszek Loch informuje, że w końcu lipca trasa będzie gotowa i pojedziemy nią w sierpniu.

polecane: FLESZ: 10 matek, które zmieniły świat

Wideo

Materiał oryginalny: Coraz dłuższy tunel pod torami. Obwodnicę otworzą w wakacje [ZDJĘCIA] - Gazeta Wrocławska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3