Chmury nad wrocławskim lotniskiem. Możliwe, że piloci nie zdecydują się lądować

WSK
Możliwe utrudnienia na wrocławskim lotnisku. Nisko zawieszone chmury ograniczają widoczność pilotów do 800 metrów. Jeśli warunki będą się pogarszać, samoloty mogą nie wylądować.

Jak informuje Krzysztof Łazowski z informacji wrocławskiego lotniska, to czy samolot wyląduje zależy od pilota. – Zawieszone nisko chmury ograniczają widoczność do około 800 metrów. Już w takich warunkach pilot może zadecydować o nie podchodzeniu do lądowania. Jednak to widoczność do 400 metrów uniemożliwia lądowanie – mówi.

Trwa odprawa lotu do Warszawy, a na stronie wrocławskiego lotniska pojawia się przy tym locie komunikat o możliwych zakłóceniach. Podobne są przy wszystkich przylotach. Do Wrocławia dotrzeć mają teraz samoloty z Warszawy, Monachium, Frankfurtu, Paryża Beauvais i Lanzarote. Ich status można śledzić na bieżąco. O zmianach będziemy informować.

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
zrzęda
No właśnie musisz pogłębić proces edukacji o tym systemie , młotku.
c
cwaniak
Nie przenoś na forum tekstów, które stosujesz w domu. Poza tym poczytaj o kategoriach ILS.
X
X.
Po pierwsze: Młotek cię zrobił i zapomniał zabić. Po drugie: lądują tak samo.
z
zrzęda
To jak lądują na Heathrow młotku ?
X
X.
Pilot ma widziec pas, zanim podejmie decyzję o lądowaniu. A ILS pracuje
X
X.
.. a następnie przeproś.
b
brlup
Proponuję sprawdzić swoje dane. Obecnie ILS we Wrocławiu oficjalnie nie działa. Od 18 listopada jest testowany z adnotacją "Do not use". Proponuje sprawdzić notamy zanim się palnie gafę.
A
A
WIDZIALNOŚĆ a nie widoczność!
A
A
To ty sprawdź swoje dane. Bardzo często pogoda i warunki są także ze bez ILSa wyladowac sie nie da, a z nim działającym by sie dało! Kompanie maja swoje przepisy i minima do ladowania sa rożne w zależności od typu podejścia.
X
X.
Decyzję o lądowaniu podejmuje pilot, nie system ILS. To jest tylko pomoc i przy warunkach poniżej minimów pilota nawet ILS nic nie da, jeżeli pilot nie zobaczy pasa. Poza tym ILS działa, sprawdź swoje dane.
z
zrzęda
Brak systemu ILS się kłania.
Dodaj ogłoszenie