Bolid studentów Politechniki bezkonkurencyjny we Włoszech [ZDJĘCIA]

Hubert Mościpan
Bolid studentów z Politechniki Wrocławskiej Fot. Tomasz Hołod / Polska Press
Ponad 40 punktów przewagi w klasyfikacji generalnej i dwie wygrane konkurencje – bolid stworzony przez studentów Politechniki Wrocławskiej był bezkonkurencyjny na prestiżowych zawodach we Włoszech.

W minionym tygodniu blisko 70 drużyn konstruktorów wzięło udział w zmaganiach Formuły Student we włoskim Varano. Najlepsi po raz pierwszy w historii tych zawodów okazali się reprezentanci naszego kraju z Politechniki Wrocławskiej: PWr Racing Team.

Rywalizacja rozpoczęła się od trzech konkurencji statycznych. Wrocławski projekt wygrał w kategorii prezentacji bolidu. Druga część zmagań – konkurencje dynamiczne – odbywała się już na torze Riccardo Palettiego w Varano. I tu polski pojazd radził sobie znakomicie. Był bezkonkurencyjny w teście przyspieszenia, a drugi w jeździe na czas po „ósemce”, autocrossie i próbie wytrzymałościowej. Bolid RT08 w klasyfikacji pojazdów z silnikiem spalinowym zdobył łącznie 876,30 punktów i o ponad 40 wyprzedził ekipy z mediolańskiej politechniki oraz Uniwersytetu w Kassel. To pierwsze polskie zwycięstwo w tych zawodach.

PWR Racing Team to 58 studentów, w większości mechaników i informatyków. Jest też marketingowiec – Magdalena Klimek. To ona była odpowiedzialna za przygotowanie konkurencji statycznych. - Nasz bolid był wytrzymały. Niezawodny. Są zespoły, których bolidy mają pięciokrotnie większy budżet niż nasz, a psują się, nie dojeżdżają do mety, przegrzewają. Nasze bolidy zawsze kończą ten najdłuższy wyścig na dystansie około 22 kilometrów. Wiedzieliśmy, że mamy dobre auto – mówi lider marketingu i zarządzania PWR RT. I szacuje, że budowa samochodu kosztowała około 500 000 złotych.

Grupa była pierwszą tego typu w całej Polsce. Rozpoczęła działalność w 2009 roku. Od tamtej pory na lokalnym rynku jej konkurencja nabrała znaczenia – obecnie istnienie już osiem drużyn konstruktorskich. Lider zespołu, Jędrzej Piasecki, podkreśla, że kluczem do sukcesu był znakomity występ w pierwszej części zawodów.

- Często było tak, że zanim przystąpiliśmy do konkurencji dynamicznych, to już mieliśmy punkty do odrabiania. W tym roku nie dość, że udało się nie mieć straty, to nawet mieliśmy przewagę, co pozwoliło nam spokojnie podejść do konkurencji dynamicznych, bez stawiania wszystkiego na jedną kartę – podkreśla.

Bolid cieszy się coraz większym zainteresowaniem.

- Wiele zespołów z zagranicy robi zdjęcia naszemu bolidowi, pytają jakie mamy rozwiązania. Jeszcze kilka lat temu było nie do pomyślenia, byśmy swoją wiedzę mogli przekazywać innym - dodaje Magdalena Klimek.

Doświadczenie zdobyte w Formule Student ma zaprocentować w przyszłości. - Ja się nauczyłem czytać na katalogach samochodowych, motoryzacja jest dla mnie wszystkim. Przyszłość zdecydowanie wiążę z automotive – przekonuje Jędrzej Piasecki. Podobne plany ma również Klimek, nie widzi siebie w innej branży.

Po triumfie studenci nie mają jednak czasu na odpoczynek i długie świętowanie. Już we wtorek czekają ich kolejne zawody w Czechach, a w następnych tygodniach także rywalizacja na słynnym torze Hockenheimring w Niemczech oraz na Węgrzech.

To już drugie w ostatnich dniach znaczące osiągnięcie inżynierów z PWr. Tydzień temu swoim sukcesem chwalili się inżynierowie, których motocykl zwyciężył w zmaganiach konstruktorów w Barcelonie.

PWR Racing Team: Magdalena Klimek, Jędrzej Piasecki, Miłosz Tokarski, Konrad Żołyński, Jakub Orasiński, Michał Makowski, Anna Mycek, Paweł Ledwig, Joanna Dąbrowska, Natalia Trojanowska, Dominik Rząsa, Konrad Parasiński, Maciej Krzywoszyński, Filip Szwedo, Przemysław Kałuża, Maciej Repelowski, Jakub Mirosławski, Robert Rauch, Łukasz Spyt, Grzegorz Jaworecki, Aleksandra Jamroz, Michał Skupień, Marek Rychłowski, Jan Władyka, Paweł Cyprys, Magdalena Miś, Kamil Połowczuk, Marek Szweda, Michał Kubiszewski, Wiktoria Wyschka, Zuzanna Jamroz, Michał Rossa, Marcin Lech, Arkadiusz Wilczyński, Piotr Nowotniak, Przemysław Bolisęga, Mateusz Salatycki, Bartosz Matuszewski, Marcin Tujek, Mariusz Wesołowski, Bartosz Sobczak, Kamil Kotów, Adran Tarnowski, Adam Grabias, Michał Krasowski, Michał Cieślak, Katarzyna Mikita, Krystian Wiaderek, Mariusz Budkiewicz, Mateusz Gandyk, Kacper Janusz, Wojciech Ludziak, Karola Kurczewska, Tomasz Lejczak, Michał Chwaściński, Dawid Skalny, Łukasz Kostrzewski, Tomasz Jezierzański, Julian Kasznia

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wrocławianka
Miesiące ciężkiej pracy, nieprzespane noce, stres i nadzieje, że dacie radę - teraz czas na żniwa.
Super, wielkie gratulacje. Studenci PWr RT to już jest poważna marka!
Jesteśmy z Was dumni!!!!
j
ja
Ufff.
G
Grg
Oby tak dalej. Brawo
p
pwr
Brawo!
s
student
po co komu napis pwr skoro zrozumie go tylko ograniczona czesc Polakow? Auto ma byc rozpoznawane na arenie miedzynarodowej a nie tylko we Wroclawiu.
d
diw_iw
serio, nie mozna pwr dac? Niemcy wszedzie pisza TU odnosnie politechnik, a polacy?
b
byly czlonek zespolu
Gratulacje, zasluzyliscie!
W
Winiary
Moje najszczersze gratulacje. Brnijcie dalej do przodu! Brawo!
Dodaj ogłoszenie