Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź wyniki wyborów w Twoim okręgu

Awaria na Legnickiej. Tramwaje utknęły w ogromnym korku (ZDJĘCIA)

BJO
Korek tramwajowy sięgał aż do ul. Kazimierza Wielkiego MH
Awaria na Legnickiej. W trakcji zabrakło prądu. Kilkanaście minut nie jeździły tramwaje ani w kierunku centrum, ani w kierunku Kozanowa i Leśnicy. Na miejscu interweniowały służby MPK. Pasażerowie musieli przygotować się na kilkunastominutowe opóźnienia. Pojazdy MPK utknęły bowiem w ogromnym korku. Kilkanaście tramwajów jadących w kierunku Leśnicy stało już na Kazimierza Wielkiego. Nie lepiej było w kierunku centrum. Mimo że prąd dosyć szybko wrócił do trakcji, pasażerowie i tak musieli uzbroić się w cierpliwość, kolejne kilkanaście minut minęło bowiem zanim rozładowano zator.

Wideo

Komentarze 94

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

61

Trzeba było objechać drugim torem, tak jak to robią autobusy miejskie. Chyba ten ITS mało inteligentny że takiego prostego rozwiązania nie wymyślił. Czyżby równał do magistratu?

b
bsia

jusz jeżą

R
Referendum

Wrocławianie!!
już we wrześniu może być po Dudim.
Wystarczy zebrać 64 tysiące podpisów za referendum.
Wystarczy, by w referendum wzięło udział 100 040 osób.
Wystarczy, że za odwołaniem zagłosuje 50 021 osób.

To jest bardzo, bardzo realne!
Przygotowujmy się i szukajmy lepszego niż Dudi rozwiązania - godnego tego miasta.

t
tak ale...

jeden tramwaj stoi to wszystkie stoją
a dzieje się to we Wrocławiu codziennie gdzieś

n
niby tak ale

dupsko śmierdzi i spod pach wali, jak się potem 10 godzin siedzi w pracy
ty tego nie czujesz ale współpracownicy tak

no i wdychanie na ulicy, pedałując, spalin i metali ciężkich z powietrza, płucka pracują i wciągają

no i gajerka nie ma jak włożyć na rowerek a w pracy wymagany

ale poza tym rower jest the best

G
Gość

Prezydent Słupska Robert Biedroń tnie wydatki w mieście - obniża pensje władz miejskich spółek, a jedną z nich w ogóle zlikwidował. Ograniczono też właśnie budżet straży miejskiej oraz liczbę etatów w urzędzie.
Robert Biedroń przed wyborami zapowiadał, że będzie chciał ograniczyć miejskie wydatki, ale po objęciu urzędu przyznał, że stan finansów Słupska jest gorszy, niż przypuszczał. Od początku urzędowania podejmuje więc decyzje, które mają zmniejszyć zadłużenie miasta, dobijające do ustawowego progu 60-procent, a zarazem zwiększyć jego dochody.

"Sytuacja demoralizująca"

Kilka dni temu ujawnił, że podjął decyzję o cięciach wynagrodzeń członków rad nadzorczych w miejskich spółkach, a także zlecił analizę wynagrodzeń w zarządach.

- Okazuje się, że w tym zakresie nie było żadnej polityki miasta - mówił prezydent na konferencji prasowej. - Wydatki w spółkach w mojej ocenie były zbyt wysokie i wynosiły łącznie 2 mln zł rocznie. Obecnie najniższe wynagrodzenie członka zarządu w miejskich spółkach to 8 tys. zł brutto. Najwyższe już 18 tys. zł. Różnica to tyle, ile zarabia prezydent miasta. To sytuacja demoralizująca i nie do zaakceptowania w mieście z tak skromnym budżetem.

Cięcia wynagrodzeń członków rad nadzorczych miejskich spółek będą radykalne - z 1200 do 500 zł miesięcznie w przypadku członków i z 1,6 tys. zł do 700 zł dla przewodniczących rad. Wkrótce mają być też rozpisane konkursy na nowych członków rad nadzorczych oraz zarządów wszystkich miejskich spółek. Ich liczba ma być też znacząco ograniczona.

Dwuosobowe zarządy spółek

Jak się dowiedzieliśmy, składy zarządów miejskich spółek mają być maksymalnie dwuosobowe. - Decyzje są w toku, ale naszą intencją jest ograniczenie składów i wynagrodzeń władz miejskich spółek - tłumaczy Marek Biernacki, wiceprezydent Słupska. - Prezydent chce odświeżyć skład władz miejskich spółek, które często powoływane były z klucza politycznego bądź urzędniczego. Przykładowo: zasiadali tam dyrektorzy wydziałów w urzędzie miasta, a ten sam człowiek był niejednokrotnie członkiem zarządu w jednej spółce i członkiem rady nadzorczej w drugiej. To patologia

M
Marcin

Tam gdzie jest przeciążenie na sieci, tam są częstsze awarie zasilania. Legnicka to jedna z najbardziej obciążonych tramwajowo ulic a system zasilania jest chyba nie wystarczający więc awarie sa tam dość częste zwłaszcza że kursują po niej prądożerne SKODY. Alternatywą jest budowa alternatywnej lini tramwajowej równoległej do Legnickiej, konkretnie przez Starogroblową i Długą co ma nastąpić i na pewno rozbudowa stacji zasilania. Ale likwidacji tramwajów we Wrocku się sprzeciwiam bo są w Polsce miasta które je zlikwidowały a potem żałowały jak Olsztyn który po kilku dziesiacioleciach uruchamia ponownie tramwaj. Jak się cos psuje to trzeba popatrzeć jak to aprawic, a nie likwidować. A Wroclaw bez tramwajów wyglądał by jak Paryż bez Wieży Eiffla!

M
MarMar

Chciałbym zauważyć, że od rana we Wrocławiu pada śnieg. Te zdjęcia to z innej awarii?

W
W-w

tam gdzie nie ma miejsca na oddzielny pas dla komunikacji trzeba zamknąć te miejsca dla aut i wtedy będzie miejsce dla BUS PAS-ów i oczywiście aut urzędników z przepustkami

W
WIR

rowery są the best

Z
Zenon

nie masz nic do gadania

z
zed

To wolę to rozwiązanie w wielu miastach w Europie funkcjonują kolejki naziemne i jakoś to hula! To rozwiązanie na lata a nie na 5 lat jak autobus, który robi rocznie 300 tys. km a po 5 latach 1,5 mln i wygląda jak wrocławskie trzeszczące autobusy!

t
toro

To zróbmy buspasy w średniowiecznym mieście, to nie USA, wyobraź sobie buspasy na Szewskiej lub Krupniczej, ile miejsca i co, gdzie jak i dokąd. Zlikwidować tory to tak jak zlikwidować przejście świdnickie

Z
Zabiegowiec

Ma być tablica elektroniczna, ma się wyświetlać, coby pancia jak europejka się przez 24/h czuła. A że potem znika - nie to ma znaczenie co tam się świeci, ważne, że się świeci. Co więcej, mamy ITS (Inteligentny System Transportu „ITS Wrocław”), pozwoli pancia, że przypomnę, proszę dokładnie zapamiętać i tak powtarzać: celami szczegółowymi Projektu ITS są: usprawnienie ruchu samochodowego w mieście, usprawnienie ruchu pojazdów transportu publicznego i wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego, co codziennie jest osiągane w 100%. Proszę więc nie siać defetyzmu i grzecznie w następnych wyborach głosować jak postępowe i trzymające władzę gremia sugerują.

D
Diego

Państwo jednak lepiej zarabia na tych, którzy przepalają paliwo czyli kierowvach i korkach... z którego Ogrom funduszy wpływa do kasy Państwa. Co im po "człowiekach" którzy jeżdżą MPK. Samochodem na gapę się nie da... musi być zatankowane! :P

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3