MKTG SR - pasek na kartach artykułów
6 z 13
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Jak magistrat tłumaczy konieczność wprowadzenia...
fot. UM Wrocław

Wielkie zmiany w parkowaniu w centrum. Będzie ponad dwa razy drożej (ZASADY, MAPY)

Jak magistrat tłumaczy konieczność wprowadzenia śródmiejskiej strefy parkowania ze znacznie podwyższonymi cenami postoju?

W uzasadnieniu uchwały przytoczone są wnioski z analizy z lutego 2020, która wykazała, że we Wrocławiu spełnione są wszystkie wymogi dla wprowadzenia takiej strefy:

1) obszar A i B (obecnie podstrefy I - IV) znajduje się w całości na obszarach zgrupowania intensywnej zabudowy funkcjonowania śródmieścia, które stanowi faktyczne centrum miasta lub dzielnicy w mieście o liczbie ludności powyżej 100 000 mieszkańców oraz

2) strefa płatnego parkowania spełnia warunki, o których mowa w art. 13b ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych - ustalona jest na obszarach charakteryzujących się znacznym deficytem miejsc postojowych, w celu zwiększenia rotacji parkujących pojazdów samochodowych oraz realizacji lokalnej polityki transportowej, w szczególności w celu ograniczenia dostępności tego obszaru dla pojazdów samochodowych i wprowadzenia preferencji dla komunikacji zbiorowej, a ustanowienie strefy płatnego parkowania nie jest wystarczające do realizacji lokalnej polityki transportowej i polityki ochrony środowiska.

W uzasadnieniu czytamy także:
Sporządzona analiza wykazała, iż wzrost opłat za postój w planowanej śródmiejskiej strefie płatnego parkowania nie wpłynie w sposób znaczący na rotację. Wzrost wskaźnika rotacji ograniczy się do kierujących opłacających postoje najtańsze - do jednej godziny postoju, niemniej nastąpi również redukcja postojów wielogodzinnych.

Wyniki analizy jednoznacznie rozstrzygają, iż we Wrocławiu należy wprowadzić śródmiejską strefę płatnego parkowania, przy czym niekoniecznie jednak głównym warunkiem powinno być podjęcie działań zmierzających do wzrostu rotacji parkujących pojazdów.

Wydaje się, że większe znaczenie może mieć właściwe zarządzanie mobilnością użytkowników obszaru śródmiejskiej strefy płatnego parkowania, głównie poprzez zmiany podziału zadań przewozowych. Relacje kosztów dojazdów wraz z postojem pojazdów indywidualnych do kosztów dojazdu transportem publicznym winny zdecydowanie preferować ten ostatni - i to powinno usprawiedliwiać podniesienie cen w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania w stosunku do obecnych cen w strefie płatnego parkowania.


Ile zapłacimy w pozostałych podstrefach strefy płatnego parkowania we Wrocławiu? W dawnej strefie C wyznaczono podstrefy ponumerowane od V do XIV. ZOBACZ NA KOLEJNYM SLAJDZIE

Zobacz również

To może być burzowa niedziela (19 maja). Ostrzeżenia IMGW niemal dla całego kraju!

NOWE
To może być burzowa niedziela (19 maja). Ostrzeżenia IMGW niemal dla całego kraju!

Mali mieszkańcy Czyżyn mają nowy plac zabaw. Można już testować!

NOWE
Mali mieszkańcy Czyżyn mają nowy plac zabaw. Można już testować!

Polecamy

Perfekcyjna, złota Zwolińska! Wielki dzień Polek na ME w Lublanie

Perfekcyjna, złota Zwolińska! Wielki dzień Polek na ME w Lublanie

Tragedia na drodze. Nie żyje dwóch motocyklistów, trzeci jest ranny

Tragedia na drodze. Nie żyje dwóch motocyklistów, trzeci jest ranny

Samochód dachował na Dolnym Śląsku. Ranne dwie osoby, w tym 6-latka

Samochód dachował na Dolnym Śląsku. Ranne dwie osoby, w tym 6-latka