Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W wirtualnym ogrodzie, czyli pomysł na biznes

Filip Bernat
W wirtualnym ogrodzie, czyli pomysł na biznes Dążymy do tego, żeby być pionierem w dziedzinie architektury krajobrazu – mówi Małgorzata Stuła. – Chcemy wyznaczać nowe standardy w projektowaniu ogrodów i innych terenów zieleni
W wirtualnym ogrodzie, czyli pomysł na biznes Dążymy do tego, żeby być pionierem w dziedzinie architektury krajobrazu – mówi Małgorzata Stuła. – Chcemy wyznaczać nowe standardy w projektowaniu ogrodów i innych terenów zieleni Janusz Krzeszowski
Ogród przestał być jedynie dodatkiem do posesji i miejscem, na którym można zorganizować grilla z przyjaciółmi. Obecnie jest to też wyznacznik pozycji społecznej i statusu majątkowego, którym Polacy lubią wyróżnić się wśród sąsiadów. Dlatego też właściciele ogrodów prześcigają się w pomysłach na ich projekt i aranżację.Większości ludzi brakuje jednak wiedzy i możliwości w tej dziedzinie, a to sprawia, że na rynku jest coraz więcej firm oferujących kompleksową pomoc w tym zakresie.

Jedną z nich jest działająca na Dolnym Śląsku firma Cosmo Green. Jej właścicielką jest pani Małgorzata Stuła, absolwentka Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.
–Mam szczęście, że firma, którą prowadzę, jest ściśle związana z moim wykształceniem – mówi. – Ukończyłam ogrodnictwo ze specjalizacją kształtowanie terenów zieleni.
 

Pomogła unijna dotacja
Cosmo Green powstało dzięki dofinansowaniom, które jego właścicielka uzyskała ze środków Unii Europejskiej. Oprócz projektowania zieleni zajmuje się także pozyskiwaniem dopłat oraz doradztwem rolniczym.
– Po skończeniu studiów miałam dwie opcje – tłumaczy pani Małgorzata Stuła. – Mogłam wyjechać na staż zagraniczny, aby zdobyć doświadczenie lub skorzystać z funduszy unijnych na założenie firmy. Wybrałam to drugie i nigdy tego nie żałowałam.
Uważam, że nic nie dzieje się bez przyczyny. Klienci firmy to przede wszystkim osoby, które chcą dostawać wyższe dopłaty dla swoich gospodarstw oraz ludzie szukający kompleksowych usług w zakresie projektowania ogrodów. Tym, co wyróżnia Cosmo Green wśród innych firm zajmujących się projektowaniem zieleni, jest autorski serwis internetowy MyGreenSpace, który zrzesza i przenosi cały rynek architektury krajobrazu i ogrodnictwa do internetu.
– Dzięki tej technologii nasze projekty powstają znacznie szybciej niż w tradycyjny sposób – mówi autorka.
 

Jak to działa?
MyGreenSpace pozwala klientowi na odbycie wirtualnego spaceru po projektowanym dla niego ogrodzie oraz pozostawienie komentarzy dla architekta. Dzięki temu wykonawcy mogą dokładnie poznać potrzeby klientów, a ci drudzy mają istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.
Firma współpracuje z największymi producentami, specjalistami i wykonawcami z branży w Polsce, którzy realizują inwestycję kompleksowo na terenie całego kraju.
MyGreenSpace pozwala także klientom na własnoręczne, wirtualne projektowanie ogrodu według własnych pomysłów. Po wszystkim program wycenia inwestycję, a klienci mogą zająć się jej realizacją samemu lub zwrócić się z tym do Cosmo Green.
 

Na liście kreatywnych wrocławian
Wraz z biznesowym sukcesem firmy przyszły także nagrody. W 2014 roku pani Małgorzata Stuła została laureatką Akademickiego Lidera Biznesu, przyznawanego przez Politechnikę Wrocławską przedsiębiorcom akademickim.
W tym roku właścicielka Cosmo Green znalazła się natomiast na liście „30 kreatywnych Wrocławia”, stworzonej przez witrynę internetową wroclaw.pl. Zestawienie ma na celu przybliżenie sylwetek najbardziej kreatywnych wrocławian, którzy mogą stać się inspiracją dla innych mieszkańców miasta.
Za swoje największe sukcesy pani Małgorzata uważa otrzymanie akredytacji i dofinansowań, umożliwiających założenie i rozwój firmy oraz uruchomienie platformy MyGreen-Space na rynku polskim. Najważniejsze było jednak stworzenie zgranego zespołu, na który, jak sama podkreśla, zawsze może liczyć.
– To właśnie dzięki zaangażowaniu tych ludzi oraz technologii MyGreenSpace firma ma szansę odnieść sukces na rynku światowym – tłumaczy.
Konkurencja na rynku projektowania zieleni jest bardzo duża.
– Firmy często zaniżają ceny, przez co stają się nierzetelne – mówi pani Małgorzata. – My dążymy do tego, żeby być pionierem w dziedzinie architektury krajobrazu. Chcemy wyznaczać nowe standardy w projektowaniu ogrodów i innych terenów zieleni.
 

Na podbój zagranicznych rynków
Ambitne plany właścicielki firmy nie dotyczą jedynie Polski. Najważniejszym celem, który stawia przed Cosmo Green, jest dotarcie do zagranicznych klientów.
– Na pierwszym planie jest rynek niemiecki, do którego przymierzamy się już od dłuższego czasu – przyznaje.
Oprócz tego autorka My-GreenSpace pragnie przybliżyć specyfikę programu większej liczbie ludzi oraz wprowadzać na rynek kolejne usługi i pro-dukty.
Budowa dobrze prosperującej firmy i stworzenie MyGreen-Space wymagały ogromnego nakładu pracy oraz licznych poświęceń.
– Niezwykle trudno mi jest połączyć obowiązki zawodowe i rodzinne – przyznaje pani Małgorzata. – Wiem, że przez ostatnie cztery lata miałam mało czasu dla rodziny. Dlatego teraz próbuję znaleźć równowagę pomiędzy pracą a życiem rodzinnym.
 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska