Jasne cele marketingowe
Rezultatem wszystkich działań marketingowych jest osiągnięcie pewnego zamierzonego efektu. O czasie oczekiwania na pierwsze wyniki decyduje całe mnóstwo czynników. Wśród nich wymienić należy branżę (w jakiej funkcjonuje firma), obiekt potrzebujący reklamy (produkt, usługa, cała działalność), charakter grupy docelowej oraz budżet. Oczywiście parametrów może być dużo więcej, w zależności od indywidualnych potrzeb i konkretnej sytuacji.
Analiza potrzeb odbiorców
Oprócz określenia jasnych planów w całym procesie marketingowym priorytetem zawsze powinien być klient. Założenia, idee, przekaz czy treść poszczególnych komunikatów powinny działać na umysł i wyobraźnię odbiorcy oraz wywoływać pewne reakcje. Z tego względu warto zadbać o warstwę graficzną portali, merytorykę oraz typografię. Dodatkowym atutem będzie pozycjonowanie stron i zwiększanie ich widoczności w sieci. Pamiętać należy, że dotarcie i przekonanie drugiej strony nie jest zadaniem banalnym. Zdecydowana większość ignoruje reklamy w telewizji czy Internecie, obawia się kłamstw i oszust, a co najważniejsze woli samodzielnie poszukiwać informacji na tematy będące w polu ich zainteresowań. Wpływ na dokonywane wybory ma opinia rodziny, znajomego, a także społeczności internetowej. Warto tę wiedzę wykorzystać i tworzyć mądre projekty.
Sposoby na skuteczną reklamę
Bez względu na charakter grupy docelowej w działaniach content marketingowych należy postawić na cztery główne zasady, które na późniejszych etapach pozwolą zbudować silną i wyrazistą koncepcję. To przede wszystkich wykreowanie ciekawych treści oraz publikowanie ich na wybranych stronach internetowych lub w mediach społecznościowych. Oczywiście konieczne jest promowanie tekstów i docieranie do coraz większej liczby odbiorców, a na końcu badanie rezultatów (tzw. konwersja).
Badanie efektów wskazówką na przyszłość
Po przeprowadzeniu wszystkich akcji promujących oraz profesjonalnych kampanii przychodzi czas na podsumowanie oraz wskazanie plusów i minusów wybranego rozwiązania. Najłatwiej decydować o powodzeniu lub całkowitym fiasku, gdy dostępne są wyniki sprzedaży oraz statystyki strony internetowej. Zresztą zleceniodawcę interesują jedynie widoczne zmiany, np. poprawa sytuacji finansowej firmy, wzrost jej pozycji na tle konkurencji czy więcej pozytywnych opinii ze strony konsumentów.
Nie da się ukryć, że content marketing to w obecnych czasach bardzo interesujące i popularne zjawisko. Zasługuje na uwagę właścicieli firm lub menagerów w dużych korporacjach, dla których reklama to ostatnia deska ratunku lub element kreowania wizerunku. Trudno określić koszty takiej usługi, ponieważ za każdym razem dobiera się inne narzędzia i przygotowuje zupełnie nowy plan działania.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?