Volvo Buses wprowadza nowy, piętrowy autokar do przewozów ekspresowych

materiał prasowy
Volvo Buses poszerza gamę autokarów turystycznych i długodystansowych, wprowadzając na rynek całkowicie nowy, piętrowy autokar Volvo 9700 DD. To kolejny krok w rozwoju autokarów długodystansowych Volvo 9700 i Volvo 9900. Został zaprojektowany tak, aby sprostać wysokim wymaganiom klientów w zakresie większej pojemności przestrzeni pasażerskiej, elastyczności, komfortu i bezpieczeństwa.

Dzięki Volvo 9700 DD możemy zaoferować naszym klientom pełną gamę autobusów turystycznych i ekspresowych, wyposażonych w zaawansowane funkcje. Segment autokarów ekspresowych rozwija się bardzo szybko – Volvo 9700 DD jest dla wielu operatorów długo oczekiwanym modelem, który zwiększa możliwości i jest bardziej wydajny – mówi Niklas Orre, Wiceprezes, Dział Sprzedaży Autokarów, Volvo Buses.

Nowy autokar Volvo oferuje zaawansowane funkcje łączności – pojazd może być monitorowany w czasie rzeczywistym, dzięki czemu można na bieżąco zobaczyć, w jaki sposób jest kierowany, a także odpowiednio zaplanować czynności serwisowe. Zastosowana w pojeździe funkcja zarządzania strefami (Volvo Zone Management – wykorzystywanie komputera do regulowania prędkości pojazdu w newralgicznych obszarach) zwiększa bezpieczeństwo i obniża zużycie paliwa.

Mogący pomieścić 96 pasażerów Volvo 9700 DD został zaprojektowany tak, aby zapewnić pasażerom możliwie najlepszy komfort zarówno podczas krótkich, jak i długich podróży. Autokar wyposażony jest w zaprojektowane przez Volvo ergonomiczne fotele i system kontroli klimatyzacji z oddzielnymi strefami dla pasażerów i kierowcy. Do wyboru jest szeroka gama systemów nagłośnienia, multimediów i systemów informacji pasażerskiej. Drzwi, przejście środkowe, schody oraz wysokość sufitu zarówno na górnym, jak i dolnym poziomie zostały wymierzone tak, aby ułatwić pasażerom szybkie wsiadanie i wysiadanie.

Kabina kierowcy jest przestronna i podwyższona, aby zapewnić optymalną widoczność. Volvo 9700 DD wyposażony jest także w kilka aktywnych systemów poprawiających bezpieczeństwo, takich jak elektronicznie sterowane hamulce, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy oraz system przeciwpoślizgowy. Kierowca korzysta również z systemu wspomagającego jego czujność (Driver Alert Support), systemu monitorowania pasa ruchu (Lane Keeping Assistance) i ostrzegania przed kolizją z funkcją hamowania awaryjnego (Collision Warning with Emergency Braking).

Dopracowaliśmy też właściwości jezdne. Połączenie udoskonalonego zawieszenia i tłumienia z ultralekkim nadwoziem sprawia, że nasz nowy autokar porusza się stabilnie i bezpiecznie, jest też paliwooszczędny – wyjaśnia Niklas Orre.

Volvo 9700 DD – dane techniczne:

  • Wysokość: 4,25 m;
  • Długość: do 14,8 m;
  • Liczba pasażerów: do 96;
  • Pojemność bagażnika: do 7,5 m3;
  • Układ napędowy: Volvo DK11 o mocy 460 KM, skrzynia biegów I-Shift;
  • Podwozie: Volvo B11R/LE, 6x2;
  • Nadwozie: Carrus Delta Oy;
  • Toaleta i aneks kuchenny dostępne jako opcja.

Szczepionka Johnson&Jonshon w Polsce wcześniej niż zakładano

Wideo

Dodaj ogłoszenie