Tłumy na Dworcu Świebodzkim. Tak to kiedyś wyglądało [ZDJĘCIA]

JEW
Dworzec Świebodzki w czasach Breslau, większość zdjęć pochodzi z lat 30 XX wieku. Źródło: Fotopolska.eu
Dziś z Dworca Świebodzkiego zniknie ostatnia lokomotywa. Niesprawna, ale jednak przypominająca czasy świetności tej stacji. Idealnie położonej - około 800 metrów od wrocławskiego Rynku. Z regularnymi kursami pociągów pożegnaliśmy się tutaj w 1991 roku. Później tylko sporadycznie wjeżdżały tam zabytkowe składy organizowane przez miłośników kolei. Dziś na archiwalnych zdjęciach przypominamy czasy świetności Dworca Świebodzkiego sprzed 1939 roku. Oczywiście, również po wojnie ruszały stąd regularnie pociągi. W 1966 roku linię znów zelektryfikowano, bo pod koniec wojny trakcję elektryczną zdemontowali i wywieźli Rosjanie.

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
adam

Wpadłem na fajną stronke dzięki której sprawdzisz swoje IQ
Przeciętna człowieka to 90-109.

www.huit.re/testeriq
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Mi wyszlo 112 Wiec ok. A ty jakie masz? Wejdź i sprawdź:)
Fajna zabawa

D
Dariusz Wojciechowski

Remont linii do Lwówka Śląskiego, przywrócenie pociągów do Karpacza, Kowar i Świeradowa. Kolej podupada na Dolnym Śląsku, a wy martwicie się o jakąś zardzewiałą kupkę złomu która jara co najwyżej garstkę mikoli.

M
Maciej Musiał

Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Michalaka, bo:
1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
3. Arogancję wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

Dlatego trolle z magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?

M
Maciej Musiał

Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Michalaka, bo:
1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
3. Arogancję wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

Dlatego trolle z magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?

P
Proponuję taką trasę

Metropolitarna kolej wiejska dla kur i kaczek - hit na miarę Księgi Rekordów Guinessa.

j
ja

Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie remontował linii Wrocław - Sobótka, bo linia ta nikomu nie jest potrzebna, kto i po co by tam jeździł??? Nawiedzony czy może opętany fobią fanatyk Sobótki produkuje się gdzie tylko może poszywa się pod wciąż nowe nicki i udaje ze to grupa ludzi chce pociągów do Sobótki. Myślisz że tego nie widać? Nigdy nie będzie remontu linii do Sobótki bo linia ta jest zupełnie niepotrzebna. Możesz zakładać coraz to nowe mulitikonta na Rynku Kolejowym nic to nie da. I sobie głównie możesz to zawdzięczać. Za dużo było obrażań Jeleniej Góry, za dużo. NIE dla linii Sobótki, NIE NIE NIE. NIGDY linia ta nie będzie remontowana.

g
głos ze Zgorzelca

Kolejny etap demontażu dworca Wsiebodzkiego. Dać wsiokom dworzec, to i tak zrobią z niego chlew. A linię do Sobótki przerobić na piekną ścieżkę rowerową pod Ślężę.

p
pasażer

Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski?

P
Podróżny

Też mnie zastanawia, kiedy pociągi wrócą do Lwówka, Kamiennej Góry, Karpacza, Kowar, Świeradowa? To wstyd, że tak zaniedbaliście infrastrukturę kolejową na Dolnym Śląsku, a do najwazniejszych kurortów w górach nie można dojechac pociągiem! Zapamiętamy pana nie po tym, co pan obiecał, tylko co zrobił, a nie zrobił pan NIC tylko więcej zniszczył!!

K
Kamil Styrna

Mieszkańcy Lwówka, Karpacza, Kowar, Świeradowa i Kamiennej Góry czekają na pociągi!!!

w
wrocławianin

Piękne linie na Dolnym Śląsku, jak na przykład z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego są zamykane, bo województwa nawet nie stać na remont kawałka torów. Linia jest uważana za jedną z najpiękniejszych tras kolejowych w Polsce, w każdym cywilizowanym kraju by żyła turystami i pasażerami. Jeśli nie mają pieniędzy na utrzymanie obecnej infrastruktury to jakim cudem znajdą miliardy na budowę nowej?? Przecież to widać gołym okiem, że Michalak pociska zwyczajne bujdy. Panie Michalak, zajmij się Pan tym co jest, a dopiero potem snuj wizje! Dobrego gospodarza poznaje się nie po tym co obiecuje, tylko w jakim stanie jest jego gospodarstwo. Sądząc po stanie lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, za które odpowiada Michalak, można być pewnym, że byłby również złym prezydentem.

w
wrocławianin

Piękne linie na Dolnym Śląsku, jak na przykład z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego są zamykane, bo województwa nawet nie stać na remont kawałka torów. Linia jest uważana za jedną z najpiękniejszych tras kolejowych w Polsce, w każdym cywilizowanym kraju by żyła turystami i pasażerami. Jeśli nie mają pieniędzy na utrzymanie obecnej infrastruktury to jakim cudem znajdą miliardy na budowę nowej?? Przecież to widać gołym okiem, że Michalak pociska zwyczajne bujdy. Panie Michalak, zajmij się Pan tym co jest, a dopiero potem snuj wizje! Dobrego gospodarza poznaje się nie po tym co obiecuje, tylko w jakim stanie jest jego gospodarstwo. Sądząc po stanie lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, za które odpowiada Michalak, można być pewnym, że byłby również złym prezydentem.

E
Elizabeth Weiss
Przeczytaj następujący raport, aby dowiedzieć się, w jaki sposób samotna mama mogła w swoim wolnym czasie zarobić na swoim komputerze 89 844 USD rocznie, nie sprzedając niczego ...

odwiedzić...>> Praca70.COM
I
Igma

Foto Nr 1
Napis
(Grüße?) Volksgruppe Ungarn
(Pozdrowienia?) węgierskiej grupy etnicznej.

Na zdjęciu wyglądają jeszcze na zadowolonych.

Kto to taki?
- Węgierscy Volksdeutsche?
- Węgierscy Gastarbeiter?
- Węgierscy Zwangsaebeiter?

A
Ala

i po co pompujecie ten nikomu-niepotrzeby dworzec. Trzeba będzie go później utrzymwyać jak Stadnion Wrocław.

Dodaj ogłoszenie