Test szóstoklasisty 2014 - Operon [PYTANIA, ZADANIA, CO BYŁO]

KSZ
Test szóstoklasisty 2014 - Operon [PYTANIA, ZADANIA, CO BYŁO]
Test szóstoklasisty 2014 - Operon [PYTANIA, ZADANIA, CO BYŁO] fot. Janusz Wójtowicz
Dziś uczniowie klas szóstych przystąpili do próbnego testu szóstoklasisty 2014. Całość odnosiła się do teatru. Dzieci stanęły przed zadaniem analizy teksu o dykcji oraz wiersza Żywy Teatr - J. Kulmowej. TEST SZÓSTOKLASISTY 2014 PYTANIA ZADANIA ARKUSZE

Na próbnym teście szóstoklasistów 2014 organizowanym przez Operon uczniowie musieli zmierzyć się z napisaniem opowiadania o przedstawienie teatralnym oraz zaproszenia na spektakl o Czerwonym Kapturku.

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 63 im. Anny Jasińskiej największy problem mieli z zadaniami z matematyki. Przykładowo trzeba było obliczyć powierzchnię sceny, która była wielokątem. Na teście szóstoklasisty 2014 pojawiło się też wiele diagramów i tabelek.

Na jednym z diagramów słupkowych przedstawieni byli widzowie teatru, trzeba było obliczyć ilu z nich ogląda "Calineczkę". – Jestem dobry z matematyki, ale to zadania sprawiło mi ogromną trudność – żali się Janek, uczeń 6 klasy w szkole nr 63. Inne zadania dotyczyły obliczania cen biletów i długości przedstawień. Pojawił się też plan teatru ze sceną i ławkami - trzeba było dowiedzieć się jaka jest liczba miejsc siedzących.

Uczniowie twierdzą, że było bardzo mało zadań z historii i przyrody. Wielu z nich przerosło zadanie z obliczaniem skali: Ławka ma 450cm, oblicz ile jej długość wynosi w skali 1:100. – Skala była w 4 klasie, zapomniałam już jak się ją oblicza – mówi Agnieszka.

Na co najbardziej narzekali szóstoklasiści? – Było za mało czasu – stwierdzają zgodnie Magda i Antek. – Gdyby było chociaż pół godziny więcej, na pewno zdążyłabym zrobić wszystkie zadania – zapewnia Agnieszka.

Wszyscy szóstoklasiści zmierzą się z prawdziwym testem szóstoklasisty 2014 1 kwietnia.

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Oliwiaaaaaaaaaaa
Ja będę pisać test i się strasznie boje :/ Nie wiem jak mi wyjdzie, nie wiem jaki wynik wyjdzie :///
k
kjghkh
hk
l
lola
haha to jest ogromnie proste
p
pati
chce wiedzieć treści zadań
w
wika
Łatwe było i nie było na poziomie licealnym chodzę do szkoły i na to przywiązują uwagę dużą
;;
i to jest właśnie prawda
j
ja
w listopadzie syn pisał pierwszy test próbny,na 40 dzieci większość rozwiązała na nie więcej niż 22 %
sami nauczyciele stwierdzili że tekst z język polskiego był za trudny dla 6 klasistów że był na poziomie licealnym,że za dużo w nim danych itd
więc pytam kto te testy wymyśla? i po co one są? właściwie niczemu nie służą,nie liczą się do niczego,sprawdzają chyba tylko wiedzę nauczycieli,to co robili przez 3 lata
powrót do staremu systemu to najlepsze wyjście jak na razie
i prawdą jest że szkoła działa teraz na zasadzie naucz się,zalicz i zapomnij
albo zaznacz odpowiedz a,b,c
t
tłumaczy się,
że skala była w IV klasie, to po prostu przerażenie ogarnia. Nic nie wynoszą z podstawówki, pewnie nauka odbywa się zgodnie z zasadą 3 Z - zakuć, zdać, zapomnieć. Trzeba będzie o skali nauczyć od nowa w gimnazjum, a potem w liceum. I po jaką cholerę nam taki system kształcenia - oczywiście ta nieszczęsna skala jest jedynie przykładem. Rosną kolejne pokolenia ignorantów, którzy nie będa mieli pojęcia o czymkolwiek, poza wąską specjalizacją zawodową.
n
nutria
w 100% się z Panią zgadzam....
V
Vpona
Ja pisałam ten test... I wiecie co wam powiem? Nie zrobiłam wszystkich zadań, bo nie zdążyłam. Po ludzku, nie zdążyłam. Jest stres i tylko godzina. Tak naprawdę, zadania były proste (przynajmniej jak dla mnie), i jakbym miała około 5 minut więcej, zrobiłabym wszystko. Zadanie z widzami Calineczki potrzebowało przeanalizowania sytuacji, a samo kodowanie pytań testowych zajmuje sporo czasu. Nie jestem dyslektyczką, więc nie wiem jak to u nich jest dokładnie (u dyslektyków), ale mają 1,5 godziny i na dodatek NIE MUSZĄ SAMI KODOWAĆ.
m
mama szóstoklasitki
Zgadzam się z Panią powyżej. Jestem z rocznika 80'. Maturę zdawałam (na szczęście pomyślnie) w 2000r. Nie mieliśmy żadnych testów w podstawówce, nie było gimnazjów... Jedynie matura próbna, na której usadzali wszystkich, żeby "zachęcić" do dalszej i cięższej nauki przed majowym egzaminem. Jakoś mniej nas stresowali w tej szkole :)
Życzę wszystkim szóstoklasistom wysokich wyników na tym i kwietniowym egzaminie a rodzicom dumy z dzieci :)
Pozdrawiam
Marta
k
kati
I na co to komu?my rocznik 70-80 takich testow nie mielismy-matura to bylo cos a teraz papier bez wartosci.Wrocic do systemu 8 klas i 6 latki do zerowki a nie 1 klasy.Gimnazjum wydluzylo nauke dzieci o rok wiec łatac sie chce dziure maluchami bo jak pojda wczesniej o rok to skoncza planowo wiekiem jak za starych czasow.Ksiazki powinny byc w szkolach jak za starego systemu-dziecko po dziecku mialo i jakoś mamy lekarzy,prawnikow itp na tym systemie wyedukowanych,kto chce niech kupi sobie nowe.Testy to stres dla dziecka-przerabialam 3klasisty i za rok kolejny.
Dodaj ogłoszenie