Superhex.io, czyli strategiczno-zręcznościowa gra z serii .io

materiał partnera
Superhex.io to kolejna wieloosobowa produkcja przeznaczona na przeglądarki internetowe z serii .io, czyli zazwyczaj nieskomplikowanych gier wykorzystujących proste mechanizmy rozgrywki, które w połączeniu z nietuzinkowymi pomysłami oraz innym unikalnymi cechami każdej z pozycji w serii sprawiają, że każdy z tytułów oferuje na dobrą sprawę zupełnie inny model zabawy, ale tak samo wciągający i sprawiający mnóstwo rozrywki. Tym razem jednak, zamiast pochłaniać przypominające bakterie organizmy czy strzelać do naszych przeciwników w przestrzeni kosmicznej będziemy mieli do czynienia z nieco bardziej strategicznym podejściem do tematu, mianowicie naszym zadaniem jest zagarnięcie jak największego terytorium na planszy poprzez rysowanie zamkniętych kształtów.

W grze „wcielamy się” w kolorową kropkę, która służy nam do rysowania linii w celu powiększenia terytorium. W tym celu musimy poruszać się w odpowiedni sposób po pokrytej małymi heksagonami planszy, starając się objąć jak najwięcej z nich – wówczas zostają one włączone do naszego terytorium a my otrzymujemy nieco punktów. Warto dodać, że same punkty, w przeciwieństwie do innych gier z serii .io, nie zapewniają nam żadnych wymiernych korzyści poza wyższą pozycją w rankingu (przynajmniej na razie – trzeba pamiętać, że Superhex jest ciągle w wersji beta); podobnież nie możemy pochłaniać punktów z pokonanych przeciwników w typowy dla serii sposób – zamiast tego otrzymujemy punktową premię za każdego wyeliminowanego wroga, wliczaną bezpośrednio do uzyskanej puli, gdy już zostaniemy pokonani.

Najważniejszym elementem rozgrywki jest jednak walka pomiędzy graczami a tutaj przyjmuje ona nieco inną formę niż dotychczas. Przede wszystkim, głównym celem jest zagarnianie terytorium, również tego należącego do przeciwnika, które zajmujemy w ten sam sposób co „ziemię niczyją”. Sprawa wygląda nieco inaczej, gdy przypadkiem spotkają się sterowane przez gracz kulki – same z siebie są niewrażliwe na obrażenia, ale wszyscy okoliczni gracze są dla nas niebezpieczeństwem (i vice versa zresztą), gdy zaczynamy się poruszać tworząc linię, gdyż wówczas każde zetknięcie się z innym graczem powoduje natychmiastową porażkę; tak samo, gdy źle wymanewrujemy i uderzymy w tworzoną przez nas linię bądź oznaczone na czerwono heksy wyznaczające koniec areny. W przypadku, gdy zderzą się obaj kuliści bohaterowie, obaj gracze zostają wyeliminowani z rozgrywki.

Podobnie jak w innych produkcjach z serii .io, tak też tutaj mamy do czynienia z raczej minimalistyczną oprawą graficzną, choć jednocześnie schludną i przyjemną dla oka. Kolory mają głównie neonowe odcienie, ale są nieco przytłumione, dzięki czemu wciąż nie mamy problemów z odróżnieniem terytoriów poszczególnych graczy, zauważaniem rysujących kulek i innych elementów otoczenia, mimo że rozgrywka jest miejscami bardzo dynamiczna i nieco chaotyczna.

Wideo