Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów
3 z 9
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
* Co stanie się z obecną autostradą A4, jeśli zapadnie...
fot. Polska Press/GDDKiA

Rozbudowa autostrady A4. Tłumy na spotkaniu i mnóstwo kontrowersji

Główne zastrzeżenia zgłaszane projektantom i GDDKiA

* Co stanie się z obecną autostradą A4, jeśli zapadnie decyzja o budowie A4 w nowym śladzie? Projektant sugerował, że stanie się ona zwykłą drogą krajową, najprawdopodobniej o numerze 94. Wówczas obecna droga 94 może być przemianowana na drogę wojewódzką.

* Jaki los czeka węzeł Pietrzykowice, który na mapach jest oznaczony jako przeznaczony do likwidacji. Samorządowcy (m.in. burmistrz Kątów Wrocławskich) podnosili, że przy węźle wciąż rozbudowują się nowe firmy i brak dojazd z A4 byłby ogromnym nieporozumieniem. Zdaniem projektanta, niezależnie od wyboru któregoś z korytarzy nowej A4, węzeł Pietrzykowice zostanie zlikwidowany. Ma go zastąpić nowy węzeł Strzeganowice, położony kawałek dalej w kierunku Kątów Wrocławskich. Ma on być skomunikowany z drogą krajową 35 Wrocław - Świdnica.

* Czy przy wyborze przebiegu A4 nowym śladem, zostaną wzięte pod uwagę straty dla kierowców, którzy chcieliby korzystać z dobrej infrastruktury przy drodze. Podany został przykład obecnego węzła Kąty Wrocławskie, który po ostatnich rozbudowach zapewnia kierowcom wiele miejsc postojowych, możliwości noclegów i skorzystania z gastronomii. Przy budowie A4 na południe od istniejącej dziś drogi, omijamy istniejące zaplecze, a kierowcy zostają na początek z niczym - z pustymi MOP-ami, które trzeba zagospodarować od podstaw. Np. MOP Milin, zaledwie kilka kilometrów od Kątów Wrocławskich.

* Czy ktoś jest w stanie podać choćby przybliżony koszt budowy kilometra A4 w nowym śladzie w porównaniu z tym rozbudową istniejącej drogi. Co jest droższe i jakiego rzędu są to różnice? Na tym etapie nikt nie był w stanie odpowiedzieć na to pytanie.

* Dlaczego po prostu nie zdecydujemy się na rozbudowę istniejącej A4 zamiast wykupu nowych gruntów i prowadzenia nowych śladów drogi. GDDKiA tłumaczyła, że sprawa jest bardziej skomplikowana. Największym problemem byłoby utrzymanie bieżącego, potężnego ruchu aut i jednoczesna budowa nowej drogi. Konieczne byłoby utrzymanie ruchu na węzłach i wiaduktach i jednoczesne prowadzenie wyburzeń starych i budowa nowych przepraw!

* Uczestnicy spotkania nie chcieli też zgodzić się na formę zgłaszania uwag do GDDKiA. Zaproponowano wysyłanie podpisanych ankiet w terminie 7 dni od spotkania. Problem w tym, że na spotkaniu podano zbyt mało konkretnych informacji, by np. samorządowcy byli w stanie w tak krótkim czasie sformułować swoje uwagi. - Ja nawet oficjalnie nie zostałem poinformowany o tym spotkaniu, dowiedziałem się przypadkiem - narzekał burmistrz Siechnic i poddawał w wątpliwość sposób prowadzenia rozmów z zainteresowanymi stronami.

Zobacz również

Stal Gorzów z "czeskim Zmarzlikiem" w składzie pokonała torunian

Stal Gorzów z "czeskim Zmarzlikiem" w składzie pokonała torunian

Wianki komunijne z żywych i suszonych kwiatów w łódzkiej kwiaciarni „Zakwiatowani”

Wianki komunijne z żywych i suszonych kwiatów w łódzkiej kwiaciarni „Zakwiatowani”

Polecamy

Niejednakowe dla wszystkich szanse na maturze? Niektórzy będą mieli łatwiej

Niejednakowe dla wszystkich szanse na maturze? Niektórzy będą mieli łatwiej

Z nim już zawsze będziesz wiedzieć ile wypić wody. Wykorzystaj kalkulator picia wody

Z nim już zawsze będziesz wiedzieć ile wypić wody. Wykorzystaj kalkulator picia wody

Robert Lewandowski na ustach wszystkich po swoim wyczynie. Ma nowy przydomek

Robert Lewandowski na ustach wszystkich po swoim wyczynie. Ma nowy przydomek