Rewolucja w MPK: Zajezdnie do likwidacji, zwolnienia za palenie

MAT
Michał Pawlik
Udostępnij:
Zajezdnie przy ulicy Grabiszyńskiej i Wróblewskiego zostaną zlikwidowane - zapowiedział przed chwilą prezes wrocławskiego MPK Władysław Smyk. To tylko część zmian, jakie szykuje na najbliższe miesiące.

Przedsiębiorstwo planuje też zwolnienia pracowników. M.in. dyscyplinarnie stracą pracę wszyscy kierowcy i motorniczy, przyłapani na paleniu papierosów w autobusie lub tramwaju. Ale są też dobre informacje, dla pracowników MPK. Ci, którzy pracy nie stracą, od lipca mogą liczyć na podwyżki: o 100-150 zł.

Smyk zastanawia się też, czy MPK powinno samo zajmować się naprawą taboru i trakcji, czy też zlecać to zewnętrznym firmom. - Na prace remontowe mamy w budżecie 50 mln złotych. Z tego aż 65 procent pochłaniają wynagrodzenia - wylicza Smyk. - Szyby w naszych pojazdach pękają kilka razy dziennie. Ale czy to oznacza, że mam zatrudniać szklarza na pełen etat? Czy może lepiej nawiązać współpracę ze specjalistyczną firmą - pyta.

Co we wrocławskim MPK nie działa jak należy? Jak to poprawić? Czy pomysły prezesa, to krok w dobrym kierunku? Zapraszamy do dyskusji!

Wideo

Komentarze 45

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mieszczanin
Żądasz dyscypliny ,prezencji a gdzie podwyżki ?Gdy mówisz o cięciach i zwolnieniach to pamiętaj ,że dochodzi stres wśród załogi z powodu siania zamieszania ,robienia fermentów i niepewności jutra - i czy o to chodzi dobremu menadżerowi przedsiębiorstwa aby tak było ?Mam wrażenie ,że urzędnicy miasta i decydenci MPK mają w d...pie pracowników jak i pasażerów patrz likwidacja linii i zmiany częstotliwości. Teraz ważniejszy jest stadion i port lotniczy ale zagranicą też coś budują ale nie kosztem komunikacji zbiorowej która jest dotowana przez miasto i ma priorytet . Tam robi się udogodnienia drogowe dla tramwajów i autobusów aby była punktualność i spokojna jazda a nie piłowanie silnikiem i kombinacje. A u nas obcina się czasy przejazdu niekiedy kosztem przerw posiłkowych które stają się często fikcyjne i dodaje gazu co nic nie daje -gdy są dziury ,garby,zawężenia , inne utrudnienia na jezdniach i co 100 ,200 metrów sygnalizatory uliczne w tym światło czerwone i czasami okresowe ale mniejsze korki drogowe .
m
myślący
Dzisiaj likwidują zajezdnię tramwajową i mówią ,że to dobry pomysł a za 10 - 20 lat lat będą mądrzejsi ludzie i obiektywni dziennikarze i powiedzą ,że to był błąd .Zapewne wybudują nową zajezdnię za większe pieniądze i w innym miejscu . Widocznie miasto stać na takie decyzje i koszty tylko skąd się wziął taki dług miasta Wrocławia tzn.b.wysokie zadłużenie .Decydenci i figuranci z układu na lukratywnych stołkach lub tzw. likwidatorzy - nie poniosą żadnej konsekwencji swoich dyskusyjnych i problematycznych decyzji . A następni którzy będą u władzy i będą poprawiać błędy i wątpliwości powiedzą tak " to nie my to tamci tak zrobili " a więc winnych nie będzie no może tylko na papierku np. poczytamy o tym w gazetach i ponarzekamy .
l
[email protected]
Mam pytanie: ile osób byłoby chętnych do zorganizowania petycji i zbierania podpisów w sprawie zmiany prezesa MPK (i całego zarządu), wprowadzenia sensownego planu restrukturyzacji firmy zakładającego nie likwidację a wykorzystanie istniejących zasobów w bardziej efektywny sposób? Jestem studentem Politechniki Wrocławskiej, od czterech lat mieszkam we Wrocławiu i widzę jak z roku na rok MPK jest traktowane coraz gorzej - jakby było przygotowywane pod sprzedaż (co oczywiście nie musi nastąpić, o ile znajdą się ludzie, którzy właściwie tą firmą pokierują). Kto mnie wesprze?
w
ww
Najlepiej wszystkich zaczac zwalniac ,nawet za zle zawiazany krawat i brak bielizny z logo MPK... To co sie zaczyna dziac w tej firmie to przechodzi ludzkie pojecie. Tylko czekac az ludzie sami zaczna odchodzic do innych spolek gdzie jest lepiej...
G
Gosia
Dziwi mnie nieżyczliwy kierowcom ton wypowiedzi.Dzisiaj Oni -jutro Ty-za nic pozbawiony praw...wyrzucony...wielka odpowiedzialność za małą pensję...Jakoś w innych krajach -kierowca jest szanowany-wiezie ludzi:Ciebie... mnie....A transport zbiorowy jest ekologiczny!
j
jan
mam nadzieję że mój kolega zachowa pracę. zycietowiecej.com
m
marcin
Panie Rysiu zanim coś napiszesz pomyśl i sprawdz. Kierowca nie ma możliwości zmiany głośności zapowiedzi.
a
antypatriota
No właśnie na wynagrodzenia to oni mają, ale że by coś zmodernizować to nie mają. Banda komunistów.
A spróbujcie kiedyś wystawić do ruchu te komunistyczne tramwaje na dynamo , to osobiście do was tam przyjdę i powiem tak ''płacę wymagam'', ma być komfort a nie gówno. Nic nie robią a biorą podwyżki.
Ten nowy Prezes to Idiota. Pomachajmy dzieciom.
m
mila
chyba mi nikt nie powie ze o23:03 jednego dnia i o 22:30 autobus(134 przystanek Bardzka w strone ksieza) nie moze byc na czas bo co korki sa!!! nie bo on sobie na petli troche dluzej postal bo z kolegami gadal
R
Ryszard
Dlaczego w prawie wszystkich tramwajach jest wyciszony głos zapowiadający przystanki, wymyślono ten system aby ludzie słabo widziący i nieznający Wrocławia mogli łatwiej dotrzeć do celu. Moim zdaniem kierowcy celowo wyłaczają głos aby móc słuchać radia w kabinie. MPK powinno obcinać premie takim kierowcom.
r
realista
to się ptysiu zamień z tym kierowcą i wysłuchuj takich palantów jak ty że na czas nie przyjechał jak on nawet odlać się nie miał czasu bo się starał na czas być ale nie wyszło, ale ciebie to nie obchodzi bo siedzisz gdzieś zaszyty za biórkiem i tylko pierdzisz w stołek, a nie masz odwagi zmierzyć się z prawdziwym życiem.
w
wieszcz
Coś mi się tak widzi, że jak pan prezes Smyk z reformami się rozpędzi, to miasto przed Euro 2012 będzie musiało rozszerzyć strefy całkowicie wyłączone z ruchu, żeby piesi pielgrzymi europejskich mistrzostw w piłce kopanej mogli swobodnie dotrzeć na stadion i z powrotem na dworzec lub lotnisko. Myślę, że na ul. Lotniczej i Kosmonautów - oprócz pasa dla VIP-ów - trzeba będzie wyznaczyć po jednym pasie nie dla pozostałych aut lecz dla pieszych.
J
Jaś Fasola
I oni mają nam ZUS płacić??? Nie jest dobrze w morde jeża!!!
m
mieszkaniec
I znowu to samo będzie, co z PKP. Naprawa taboru? To nie my, to firma zewnętrzna (dla kolesia ...) nie zrobiła. Tory nie należą do MPK, pewnie sieć zasilająca tramwaje też nie, itd. To tylko zwiększy koszty, a nie zmniejszy. Prywaciarskie bujdy.
k
kierowca
lekarza, bo widzę, że faktycznie jesteś ciężko chory. Ponoć najlepsi pracują na Kraszewskiego - nie zwlekaj ratuj siebie !
Dodaj ogłoszenie