Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont tunelu kolejowego na linii Wrocław - Jelenia Góra okazał się za drogi. Nie rozstrzygnięto przetargu

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Modernizacja tunelu na linii kolejowej z Wrocławia do Jeleniej Góry miała pozwolić na mijanie się w nim pociągów. PKP PLK zamierzały wydać na remont trzystumetrowego przejazdu 106 mln zł, ale oferta konsorcjum, w którym liderem jest spółka należąca do PLK opiewała na wyższą kwotę.

Remont zabytkowego tunelu kolejowego pod znakiem zapytania. Spółce kolejowej PKP PLK nie udało się rozstrzygnąć przetargu na remont trzystumetrowego przejazdu pod górą Tunelową koło Trzcińska, na linii kolejowej z Wrocławia do Jeleniej Góry.

Jak informuje portal branżowy Rynek Kolejowy, jedyną ofertę złożyło konsorcjum, którego liderem jest spółka zależna PKP PLK, wrocławski Dolkom. Cena zaproponowana przez konsorcjum to 122,7 mln zł, podczas gdy kolejarze chcieli wydać 106 mln zł.

Tunel położony na odcinku Janowice Wielkie - Wojanów linii kolejowej 274 był wybudowany w XIX wieku. Remont miał trwać prawie dwa lata, a roboty planowane tak, aby wyłączony z ruchu był tylko 42 dni. W tunelu miała być zmieniona wewnętrzna obudowa, wymienione tory i sieć trakcyjna. Po jego modernizacji miało być możliwe mijanie się pociągów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska